به گزارش افکارنیوز به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسؤولیت باید در دست افراد متعهد و انقلابی باشد، از خدمات حاجی بابایی وزیر آموزش و پررورش قدردانی کرد و گفت: ایشان در هر کجا که بوده اند منشا تحولات بسیار خوبی شده اند.
وی تعلیم و تربیت در اسلام را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در ساختن یک جامعه مساله تعلیم و تربیت و فرهنگ بسیار کارساز و کارگشا است و در نظام اسلامی نیز آموزش و پرورش نقش غیر قابل انکاری را ایفا می کند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اینکه قرآن درباره ولایت اهل بیت(ع) مطالب بسیار خاص و ویژه ای دارد، تصریح کرد: یکی از عوامل مهمی که مشکلات بسیاری را دامن گیر امت اسلام کرد، مساله انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام بود.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام مستکبران را منفور و محرومان جهان را بیدار خواهد کرد، خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: باید از کتب و آثار امام، مطالبی را برای آشنا شدن دانش آموزان با فرهنگ و کلام اسلام ناب انتخاب کنید و در اختیار آنها بگذارید.

این مرجع تقلید کار فرهنگی را یک کار دشوار، حساس و سنگین توصیف و با بیان اینکه دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش باید قدر خود را بدانند و به موقعیت ویژه و حساس شان واقف باشند، تصریح کرد: تعلیم و تربیت کار انبیا و اولیای الهی است و دست این نهاد مقدس باید به اهمیت کار خود توجه داشته باشند و بدانند تاثیری که آنها در اجتماع دارند به مراتب بیش از دانشگاه است.

وی با تحسین روحیه نسل سوم انقلاب تصریح کرد: به فضل خدا امروز فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف اثرگذار شده است، از سوی دیگر استکبار جهانی به دنبال انحراف تحولات منطقه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی آشنا کردن دانش آموزان با ترفندهای استکبار را یکی از وظایف آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: همان گونه که بارها در بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به این مساله تاکید شده است، امروز در فرهنگ ما باید بصیرت، بینش، جهاد و شهادت حاکم باشد.