به گزارش فارس، عبدالحسین روحالامینی عضو شورای عالی جبهه ایستادگی صبح امروز دوشنبه در یک نشست خبری، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت دانشمند و نخبه شهید مصطفی احمدیروشن اظهار داشت: این شهید یکی از جلوههای بارز حضور نسل سومیهای انقلاب در دفاع و اعتلای کشور بود.

عضو شورای عالی جبهه ایستادگی با بیان اینکه جوانان این نسل حتما راه شهیدان را ادامه خواهند داد، تصریح کرد: این انتقام‌ها نه تنها باعثبسته شدن مسیر نمی‌شود، بلکه گستردگی آن را به دنبال داشته و شاهد حضور نسل سوم انقلاب در عرصه‌های سیاسی به ویژه مجلس نیز خواهیم بود.

وی بر همین اساس توصیه کرد که باید راه را برای نسل سومی‌ها هموار کنیم و بنده به همین دلیل در انتخابات شرکت نکرده‌ام.

روح الامینی با بیان اینکه جبهه ایستادگی بر اساس ایستادگی بر آرمان‌ها، ارزش‌ها و مقابله با هجمه‌هایی که از داخل و خارج صورت می‌گیرد، شکل گرفته است، اضافه کرد: شکل‌گیری این جبهه تنها برای انتخابات مجلس نبود و ما پس از انتخابات نیز همواره برای رسیدن به اهداف خود تلاش خواهیم کرد.

عضو شورای عالی جبهه ایستادگی ادامه داد: پس از انتشار منشور اصولگرایی از سوی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز، جبهه ایستادگی رسماً اعلام آمادگی کرده که در چارچوب این منشور حرکت ‌کند، به دلیل اینکه ساز و کار جبهه متحد اصولگرایان با تأخیر شروع شد و به تعبیر متکی مبنی بر اینکه قطار آن دیر راه افتاد، جبهه ایستادگی نیز از همان ابتدا با جامعتین و ساز و کار اصولگرایان اعلام همکاری کردیم.

وی با بیان اینکه در اول آبان ماه امسال جبهه ایستادگی در نامه‌ای خطاب به آیت الله مهدوی کنی بنده را به عنوان رابط معرفی کرده است، افزود: پس از تعاملات بسیار، یک هفته پس از ثبت‌نام‌ها، متکی به عنوان مأموریت از سوی جبهه متحد با جبهه ایستادگی جلسه‌ای را در همین خصوص برگزار کرد و در حال حاضر نیز این تعاملات ادامه دارد.

روح الامینی بر همین اساس به قطعی نبودن لیست‌ها در تهران و شهرستان‌ها از سوی جبهه متحد اصولگرایان اشاره کرد و اظهار داشت: حضور در ۸ + ۷ اصرار جبهه ایستادگی بود، اما آیت‌الله مهدوی کنی گفتند به دلیل اینکه ساز و کار نهایی شده است، نمی‌توان تغییراتی در آن ایجاد کرد؛ در واقع این همان جوابی بود که به جبهه پایداری نیز داده شده است.

عضو شورای عالی جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: بر همین اساس شکواییه را به کمیته داوری ۸ + ۷ تقدیم و ملاقات مجدد با آیت الله مهدوی‌کنی را درخواست کردیم.

وی به برگزاری جلسات با حجج‌اسلام تقوی و ابوترابی‌فرد اشاره کرد و گفت: مذاکرات مفصلی در این جلسات صورت گرفت تا ساز و کار ۸ + ۷ در سطوح کشوری، استانی و بررسی صلاحیت‌ها اصلاح شود و دوستان پذیرفتند که راه را باز کنند و در بحثشورای مرکزی همچنان مصر هستیم که در جبهه متحد اصولگرایان حضور داشته باشیم، به دلیل اینکه این جلسه اخیرا برگزار شده هنوز سرنوشت آن مشخص نیست.

روح الامینی با اشاره به تأیید صلاحیت‌ها اظهار داشت: ملاک‌ها باید قانونی باشد و بتوان مردم‌سالاری بالایی را نشان داد؛ هرکس در این زمینه تخطی کند چه هیئت اجرایی، چه شورای نگهبان و چه وزارت کشور مراجع بالاتری وجود دارند که اقدامات آنهارا پیگیری می‌کند.

عضو شورای عالی جبهه ایستادگی با تأکید بر اینکه تهران، ساز و کار مخصوص به خود را دارد، افزود: عمده رقابت در حوزهها کوچک است چرا که حداکثر نمایندگان مربوط به حوزههای کوچک هستند.