گافی که بلژیک درباره عضو سازمان منافقین داد

یک روز پس از برگزاری همایش ضدایرانی منافقین در پاریس و همزمان با سفر اروپایی رئیس‌جمهور، پلیس بلژیک مدعی بازداشت 2 ایرانی شد که قصد داشتند به همایش سالانه منافقین در پاریس حمله کنند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سناریوی اخیر در بلژیک گفته بود: افراد بازداشت شده از اعضای شناخته شده گروهک منافقین هستند و آماده‌ایم با ارائه اسناد لازم در جهت روشن کردن ابعاد واقعی این سناریو، همکاری کنیم.

پلیس بلژیک ادعا کرده بود: مرد 38 ساله به نام «امیر. س» و زن 33 ساله به نام «نسیم . ن» که هر دو تبعه بلژیک هستند، به تلاش برای اقدام تروریستی متهم شده‌اند.

اما تصاویر منتشره نشان می‌دهد که یکی از بازداشت‌شدگان که رسانه‌های بلژیکی از او به عنوان امیر. س نام می‌بردند، «امیر سعدونی» نام دارد و از اعضای شناخته شده سازمان تروریستی منافقین بوده و حتی با سران این سازمان از جمله مهدی ابریشم‌چی نفر دوم منافقین نیز عکس یادگاری دارد.

نکته جالب توجه و قابل تأمل در این میان، شانتاژ هماهنگ دولت‌های بلژیک و هلند و فرانسه و آلمان در یکی دو روز اخیر با موضوع دستگیری افرادی است که ادعا می‌شود می‌خواسته‌اند نشست منافقین را بر هم بزنند و این در حالی است که موضوع اصلی، دادن اجازه تردد و اقامت و فعالیت به سازمان جنایتکار و تروریستی منافقین با سابقه 17 هزار ترور می‌باشد.