به گزارش ايسنا، حجتالاسلام والمسلمين سيد محمدرضا ميرتاجالديني در جمع خبرنگاران با بيان اينكه روز گذشته سوال از رييسجمهور در سه كميسيون و امروز نيز در كميسيون اصل نود مطرح شد اظهار كرد: ديروز آنچه كه در رسانهها ديدم اين بود كه غير از آقايان جلالي و آقايي كه گزارشات خوبي داده بودند مابقي گزارشات ناقصي ارايه كرده بودند.

وی افزود: اولا این‌که اکنون مرحله قانع شدن یا قانع نشدن نیست و ثانیا این‌که ما جواب‌های روشنی ارایه کردیم. در خصوص مترو سوال کردند که ما گفتیم مراحل اولیه قانونی که تصویب کردند را دولت قبول نکرده بود و آن خلاف اصل ‌٧٥ بوده و شورای نگهبان نیز همین نظر را ارایه کرده بود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور افزود: تخلف دیگری که در مجلس رخ داده بود این‌که طبق اصل ‌٧٥ قانون اساسی هر چه که بار مالی دارد، قابل طرح در مجلس نیست و آن را از دستور کار خارج نکردند و ما این دو موضوع را در آنجا مطرح کردیم. وقتی که این قانون اجرایی شد و به مرحله اجرا رسید به دلیل این که در قالب تسهیلات است، یک سری شرایط نیاز دارد که این شرایط از طرف شهرداری حاصل نشده از جمله این‌که شهرداری بدهی دارد که البته در جهت حل آن هستند.

میرتاج‌الدینی یادآور شد: سوال دیگر در خصوص اشتغال بود که آن‌ها مطرح کردند که وقتی رشد اقتصادی زیر یک درصد بوده چطور یک میلیون و ‌۶ هزار شغل حاصل می‌شود که ما در آنجا مطرح کردیم آنچه در مورد رشد اقتصادی گفتید درست نیست، زیرا به صورت غیر رسمی رشد اقتصادی حدود ‌٥ / ۴ تا ‌٥ درصد اعلام شده و صندوق بین‌المللی پول نیز آن را ‌٥ / ٣ درصد اعلام کرده است. در مورد ایجاد یک میلیون و ‌۶ هزار فرصت شغلی وزیر کار توضیحات خوبی را ارایه داد.

معاون پارلماني رييسجمهور در خصوص اتخاذ تصميم براي تعطيلي روز شنبه و دوشنبه نيز گفت: تصميمي در دولت اتخاذ نشده است.