جنتی: ضعف استکبار در مقابل ملت ایران

به گزارش فارس، آیتالله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در ادامه مباحث سیره نبیاکرم(ص) در جنگ، اظهار داشت: جنگ در اسلام به عنوان یک حرکت اصلاحی در مقابل فساد مطرح است. مسئله اصلی براندازی فساد است. تا آنجا که ممکن است باید فساد با روش های دیگر اصلاح شود ولی در آخرین قدم باید دست به اسلحه برد و آن فساد جراحی شود.

وی گفت: از مسائل اصلی روز ما مسئله مبارزه با فساد است، لذا طبق آیات قرآن فساد از قبل از خلقت آدم مطرح است. هرچه بشر بیشتر رشد کرد و جمعیت بشر تکثیر شد، فساد هم به همان اندازه تکثیر شد. به همین دلیل خداوند بر اساس حکمت و رحمت، انبیاء(ع) را برای هدایت بشر فرستاد که حرکت انبیاء(ع) بر اساس اصلاح بود.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره و توضیح آیاتی از سوره فجر گفت: گسترش فساد در زمین موجب نزول عذاب الهی می‌شود.

وی افزود: همه در حرف قبول دارند که فساد بد است و آن را محکوم می‌کنند، ولی بر اساس آیه قرآن برخی خود را مفسد نمی‌دانند و می‌گویند می‌خواهیم اصلاح کنیم.

خطیب موقت نمارجمعه تهران در ادامه به شرح حدیث منافسه فی السطان پرداخت و گفت: انبیا در ابتدا به وسیله ارشاد، امر به معروف و نهی از منکر، انزار، تبشیر، تذکر و تربیت، انسانها را به راه صلاح و سعادت هدایت میکنند، اما اگر کسانی بعد از فهم حقیقت بخواهند در مقابل اصلاح جامعه بایستند با شدت و جنگ با آنها مقابله میکنند.