چرا نمی‌توان به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره اعتماد کرد؟

مسعود گودرزی ، در خصوص پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران، اظهار داشت: در موضوع مذاکره ایران و آمریکا همیشه ردی از بی‌اعتمادی وجود داشته زیرا آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست، مصداق بارز این موضوع برجام است. بعد از آنکه نزدیک به ۳۰ بار آقای ظریف با جان کری مذاکره کرد، در نهایت رئیس جمهور آمریکا به صورت یک جانبه از برجام خارج شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خروج آمریکا از برجام تایید پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری بود که همواره ایشان تاکید می‌کردند که مذاکره با آمریکا سود ندارد و نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد به همین دلیل اگر آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره با ایران هستند باید اعتماد خدشه‌دار شده ایران را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشینه آمریکا، این کشور باید هزینه‌های بیشتری بدهد تا اگر حتی احتمالی مبنی بر مذاکره مطرح شود، جمهوری اسلامی ایران متضرر نشود، افزود: جمهوری‌خواهان آمریکا ابتدا تصمیم‌گیری می‌کنند و سپس تلاش برای همراه کردن دیگران در عرصه سیاست خارجی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

گودرزی ادامه داد: ترامپ به دنبال این است که فاصله‌ای بین مردم و حاکمیت ایران بی‌اندازد، صحبت‌های ترامپ در زمینه حمایت از مردم ایران اصالت ندارد و نیت دیگری دارد که البته در عملکرد خود نیز نیت سوء خود را بیان می‌کند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده آمریکایی‌ها می‌خواهند بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کنند که این نیت آن‌ها را به خوبی در حوادث دی ماه دیدیم، به هرحال این‌که در آینده و در عمل چه اتفاقی رخ می‌دهد بستگی به رفتار اروپایی‌ها و اقدامات عملی آمریکا در جهت اعتمادسازی است زیرا ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد.