چرا اسامی مفسدان اقتصادی منتشر نمی‌شود؟

داوود محمدی نماینده مردم قزوین در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 10 مرداد) گفت: چرا اسامی متخلفان و مجرمان اقتصادی که خون مردم را در شیشه کرده‌اند منتشر نمی‌شود، مردم طالب شفافیت، صداقت و صراحت در کردار مسئولان هستند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرد: امروز کشور در یکی از دشوارترین مقاطع تاریخی خود قرار گرفته است، دشمن با آغاز جنگ اقتصادی و انتقال اتاق فکر جنگ از پنتاگون به خزانه‌داری آمریکا شرایط پیچیده‌ای را به کشورمان تحمیل کرده است.

وی افزود: این در شرایطی است که بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر جامعه شده قابل پیش‌بینی بود و کارشناسان مکرراً متذکر شده‌اند و بار‌ها نمایندگان مجلس با صدای رسا نارضایتی مردم از وضع اقتصادی را گوش‌زد کرده‌اند، اما با کمال تأسف هرچه بیشتر فریاد کشیده‌ایم کمتر شنیده شده است.

محمدی بیان کرد: امروز مسئولان باید از پشت میز‌های خود بلند شوند، به میان مردم بروند تا بفهمند که مردم چه رنج و عذابی را تحمل می‌کنند و اقشار ضعیف چگونه روزشان را به شب می‌رسانند.

نماینده مردم قزوین بیان کرد: بین اتاق‌های مدیران تا بازار و بیمارستان‌ها، کارخانجات، مزارع و باغات کشاورزی تنها یک قدم فاصله است که اگر این قدم برداشته نشود، فردا بین مردم و مسئولان کیلومتر‌ها فاصله اتفاق خواهد افتاد.

رئیس کمیسیون اصل نود تصریح کرد: مردم از افزایش قیمت‌ها، کاهش قیمت خریدشان و همچنین از فساد و تبعیضات گله دارند، آنها از عدم برخورد جدی با مفاسد اقتصادی ناراضی هستند چرا اسامی متخلفان و مجرمان اقتصادی که خون مردم را در شیشه کرده‌اند، منتشر نمی‌شود، مردم طالب شفافیت، صداقت و صراحت در کردار مسئولان هستند.

وی گفت: چه کسانی مسئول نابسامانی بازار و افزایش نرخ سرسام آور ارز و سکه، کاهش ارزش پول ملی، سردرگمی نقدینگی، خاموشی‌های مکرر برق و اختلال در تولید شرکت‌ها و کارخانجات و گرانی اجناس هستند، مردم رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان را انتخاب نکرده‌اند که فقط با آنها ابراز همدردی کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: ملت از مسئولان و قوای سه‌گانه انتظار دارند که فرماندهان جنگ اقتصادی باشند نه تئوری‌پرداز و منتقد، مردم انتظارشان این است که در شرایط جنگ اقتصادی، مسئولان با تلاش‌های بی‌وقفه و جهادی و با روحیه بسیجی در حل مشکلات آنها گام‌های جدی و اساسی بردارند.

وی تصریح کرد: همچنین مردم انتظارشان این است همانطور که رئیس جمهور در برابر یاوه‌گویی‌های ترامپ و برخورد با وارد کنندگان غیرقانونی خودرو موجی از امید را در دل‌ها زنده کردند، با سوء مدیریت‌ها و نارسایی‌های اقتصادی نیز با همین قاطعیت برخورد کنند. مردم انتظار دارند که رئیس جمهور نسبت به ترمیم تیم اقتصادی با توجه به امضای 200 نماینده مجلس عکس‌العمل شایسته و فوری نشان دهند.

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه مسئولان همه باید پاسخگوی مردم باشند، افزود: زمانی که مردم از مسئولان درباره گره‌گشایی از مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان می‌پرسند، چه جوابی باید به انها دهیم؟ چه پاسخی به کارگران بدهیم که هر روز سفره آنها کوچکتر می‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن تأکید کرد: بنده از همین تریبون اعلام می‌کنم مجلس با تمام توان و ظرفیت از دولت حمایت می‌کند،  در شرایط سخت کنونی همراهی با دولت را وظیفه دینی و ملی می‌داند و معتقد است که دولت به عنوان پرچمدار جنگ اقتصادی باید به شکل همه جانبه پشتیبانی و حمایت شود.