دستگیری یکی از فرماندهان طالبان توسط ناتو

افكار نيوز: سازمان پيمان آتلانتيك شمالي مستقر در افغانستان اعلام كرد كه نيروهاي اين ائتلاف نظامي، يكي از فرماندهان ارشد و مهم گروه طالبان را دستگير كردند.

به گزارش افکار به نقل از فارس، شینهوا نوشت: مقامات نظامی ناتو به دنبال انتشار گزارش دستگیری یکی از سخنگوهای سابق طالبان افغانستان، اعلام کردند که شخص دستگیر شده با نام ملا عبدالله مطمئن "، یکی از فرماندهان ارشد و بسیار مهم این گروه شبه نظامی بود که تعداد زیادی از نیروهای طالبان را فرماندهی ‌کرده است.
ناتو در این باره گفت که نیروهای این ائتلاف نظامی در یک عملیات نظامی در مناطق جنوبی افغانستان، ملا عبدالله مطمئن را در یکی از روستاهای ولایت غزنی دستگیر کردند و به همراه وی نیز تعدادی از شبه‌نظامیان طالبان نیز به اسارت آنها در آمدند.
" شیر خان یوسف زای " والی غزنی در گفتگو با خبرنگاران گفت که این فرمانده طالبان شب پنجشنبه به همراه تعدادی از نیروهای تحت امرش در روستای اندار ولایت غزنی دستگیر شد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، " ملا عبدالله " در واقع یکی از نیروهای مهم طالبان بود که رهبری مسائل سیاسی و نظامی این گروه را بر عهده داشت و دستگیری وی برای طالبان یک ضربه بزرگ است.
انتهای پیام / ب.