کیهان :
براساس گزارش ها در این گردهمایی که ماه فوریه و به دعوت مرکز اولاف پالمه در استکهلم برگزار می شود، برخی عناصر وابسته به گروهک های سلطنت طلب، مارکسیست، کومله، اتحاد جمهوری خواهان و اصلاح طلب دعوت شده اند تا موضوع ایجاد یک کنگره و شورای واحد را بررسی کنند. به گزارش «خودنویس»، اسامی برخی دعوت شدگان به این شرح است: شهریار آهی] سلطنت طلب[محسن سازگارا، هوشنگ اسدی، محسن مخملباف، مجتبی واحدی، عبدالله مهتدی(رئیس گروهک کومله)، مهران براتی، حسن شریعتمداری، علی رضا نوری زاده و سراج میردامادی. یک تحلیلگر(نام محفوظ) به خودنویس گفت تلاش برای جمع کردن نیروهای پراکنده اپوزیسیون، برای نمایش اتحاد میان گروه های سیاسی و قومی به قدرت های بزرگ است تا به این گروه به عنوان «آلترناتیو» رژیم نگاه شود(!!)
این رسانه وابسته به اپوزیسیون می افزاید: در ماه های اخیر، طرفداران دیدگاه راه اندازی «کنگره ملی» و «شورای ملی» دیدارهای مختلفی در اروپا داشته اند. حضور شهریار آهی و محسن سازگارا در این جلسه می تواند به معنای تداوم بحثهای اخیر در پاریس باشد. چندی پیش نیز جلسه ای در لندن با گروهی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی برگزار شده بود. با این حال به نظر می رسد تعدادی از دعوت شدگان در این برنامه حاضر نشوند. گفته می شود «شورای هماهنگی راه سبز امید» از نزدیکان خود خواسته در این جلسه حضور نیابند. گفته می شود دعوت شدگانی که با «شورای هماهنگی» هماهنگی دارند در استکهلم حاضر نخواهند بود. همچنین معلوم نیست تعدادی از «چپ» و «جمهوری خواهان» در این جلسه شرکت کنند. در فهرست دعوت شدگان نام تعدادی از «سبز» های پاریس به چشم می خورد. همچنین برخی به خاطر دیدگاه های سیاسی خود که با «کنگره ملی» و «شورای ملی» همراه نیست در این جلسه حضور نمی یابند.
خاطرنشان مي شود اغلب اين ميتينگ ها، بهانه اي براي اخاذي از سازمان هاي غربي و سركيسه كردن آنهاست. و اين در حالي است كه سازمان هاي دولتي آمريكا و اروپا از مدتها قبل، پرداخت هاي خود به گروههاي اپوزيسيون را با تأكيد بر اينكه از آنان كاري ساخته نيست متوقف كرده و يا درحد پول توجيبي كاهش داده اند.