به گزارش فارس، در برنامه "ديروز، امروز، فردا" که با حضور پدر، مادر و همسر شهيد مصطفي احمدي روشن برگزار شد، حسين رنجبران از ساخت و پخش مستندي زيبا درباره شهيد احمدي روشن در شبکه ۳ با تاکيد معاون سيما خبر داد.

در ادامه پدر شهید احمدی ‌روشن در پاسخ به این سؤال که چرا دشمن به این فکر افتاده ‌که جوانان اندیشمند و متعهد کشورمان را با ترور از سر راه خود بردارد؟ گفت: نسل اول انقلاب تا حدود زیادی به تکالیف خود عمل کرده‌اند و دوران دفاع مقدس را با سربلندی گذراندند‌ لذا امروز نسل سوم انقلاب که مصطفی من نیز جز همین نسل محسوب می‌شود، وارد جنگ در جبهه جدید علیه دشمن شده است و آن عرصه جهاد در جبهه علم و فناوری است.

مادر شهید احمدی روشن در پاسخ به این سئوال که به نظر شما عامل شهادت مصطفی در چه وضعیتی است، گفت: من فکر می‌کنم که او به شدت از کار خود پشیمان است زیرا ‌آنچه ‌اتفاق افتاد، کاملا عکس برنامه او بود.

دشمن ميخواست که ترس را در دل جوانان و همرزمان عرصه جهاد علمي ايجاد کند ولي موفق نشد و امروز ميبينيم که همه ايران شور و شوق است و حتي کساني که شک داشتند به سمت جهاد علمي بروند، امروز مصممتر از گذشته تصميم خود را قاطعانه گرفتهاند تا راه افتخارآميز جهاد علمي را طي کنند.