به گزارش ايسنا، محمود احمدينژاد در مراسم رونمايي از دو قلم داروي نوتركيب و چهار نوع مادهي اوليهي دارويي ساخت محققان كشور با گراميداشت دههي فجر و تبريك ميلاد پيامبر (ص) اظهار كرد: بيش از ۱۴۰ داروي نوتركيب براي بيماريهاي صعب العلاج در دنيا توليد ميشود كه ما تاكنون ۱۲ مورد را ميتوانيم توليد كنيم. بنابراين براي رسيدن به ۱۴۰ مورد هنوز فاصله بسيار است، گرچه براي توليد اين ۱۲ مورد نيز اقدامات بسيار بزرگي صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شتاب ما در این راستا بالا است و امیدواریم که هر چه زودتر بتوانیم به یکی از صادر کنندگان دارو تبدیل شویم.

رئیس قوه مجریه یاد آورشد: واقعیتی وجود دارد که بسیاری آن را یا به دلیل تعارف یا ترس مطرح نمی‌کنند. اصل شبکه‌ی دارویی دنیا در دست گروه معدودی است و در این زمینه نقلی وجود دارد که پشت این موضوع صهیونیست‌ها هستند. وی ادامه داد: ما هم این موضوع را قبول داریم، آنها به ملت‌ها فشار می‌آورند، چه بسا که بسیاری از اوقات بیماری را ترویج می‌کنند تا بتوانند داروهای خود را بفروشند.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که چگونه است که در مراکز بی‌بند و باری دنیا بیماری‌هایی مانند ایدز زیاد نیست یا بسیار اندک است و این بیماری در جاهایی رواج می‌یابد که بیشتر مراعات می‌کنند؟ تصریح کرد: این موضوع طبیعی نیست، معلوم است که این موارد با برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌شود و در حقیقت وجود جنگ بیولوژیک است. اگر ما پیشرفت کنیم و به صدر دنیا برسیم، نه تنها خود را نجات داده‌ایم، بلکه راه را برای نجات دنیا از دست مافیای دارو بازخواهیم کرد.

رئیس دولت دهم با تاکید بر این که ایران باید یکی از مراکز اصلی دانش و فناوری درمان و دارو شود، گفت: امسال در بودجه پولی برای صندوق نوآوری و شکوفایی به تصویب رسید و اساسنامه‌ی آن مدت‌هاست که به مراجع مربوطه ارایه شده، اما هنوز تایید نشده است. شاید کارهای مهمتری باشد! اما به زودی بودجه‌ی خوبی به صندوق حمایت از پژوهشگران داده می‌شود، پشتیبانی‌های لازم نیز صورت می‌گیرد و من از اینجا از همه‌ی دلسوزان و پژوهشگرانی که در این عرصه گام بر می دارند، برای حضور دعوت می‌کنم.

احمدی‌نژاد در پایان خاطر نشان کرد: ایمان دارم که اراده و همت و عشق پژوهشگران ما برهمه موانع و کاستی‌ها غلبه خواهد کرد.

بر اساس اين گزارش پيش از سخنراني رئيس جمهور مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت و نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور به سخنراني پرداختند كه به دليل طولاني شدن سخنان آنها هنگامي كه محمود احمدينژاد خواست در جمع محققان و پژوهشگران به ايراد سخن بپردازد، گفت: اكنون ايام شادي است و ميتوان يك شوخي كرد. بعضيها ميگويند كه كار را به دست خانمها ندهيد، زيرا همهي فرصتها را مي گيرند؛ ولي ما خوشحاليم كه خانمها دستجردي و سلطانخواه جدي، منظم و با انگيزه و بسيار خوب حوزهي كاري خو را مديريت ميكنند و ما شاهد دستاوردهاي آن هستيم.