لاریجانی وارد اندونزی شد

به گزارش افکار نیوز به نقل از پانا، علی لاریجانی در این سفر در نشست مجمع عمومی اتحادیه بینالمجالس کشورهای اسلامی سخنرانی کرده و علاوه بر آن با رییسان مجالس و مقامات سایر کشورهای شرکت کننده دیدار و گفت و گو می کند.

لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران گفته بود که در این سفر مسایل روز منطقه و دیگر مسایل مهم جهان اسلام مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی اتحادیه بین المجالس را از جمله مجامعی دانسته بود که مهندسی آن از سوی جمهوری اسلامی ایران بوده و از این جهت تهران نقش تعیین کننده ای در راهبری این اتحادیه دارد.

هفتمین مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی در روزهای دهم و یازدهم بهمن ماه با شرکت هیات های پارلمانی کشورهای اسلامی در شهر ' پالم پانگ ' اندونزی بر گزار می شود.

۳۳ کشور از ۵۱ عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برای شرکت در این اجلاس دو سالانه که در " پالم پانگ " اندونزی بر گزار می شود، اعلام آمادگی کردند که ۱۵ کشور در سطح رییس مجلس و سایر کشورها در قالب نمایندگان پارلمانی شرکت می کنند.

رییسان مجالس مالزی، عراق، افغانستان، سوریه، امارات متحده عربی، عربستان، ترکیه، سودان، قطر، کامرون و جمهوری اسلامی ایران از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس هستند.

در هفتمین مجمع عمومی اتحادیه بینالمجالس کشورهای اسلامی مهمترین مسایل کشورهای اسلامی مانند بیداری اسلامی، وضعیت قدس شریف، عضویت فلسطین در سازمان ملل، ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی، فناوری های نوین و استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی، مبارزه با تروریسم و توسعه پایدار مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.