تهران امروز نوشت:

هدف از دو قطبی‌سازی هاشمی - احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی چیست؟ این استراتژی از سوی چه کسانی اتخاذ می‌شود؟ کنش‌های سیاسی نیروها و جریانات دولتی به چه سمتی هدایت شده است؟ آنچه که تداعی کننده این سوالات و ابهامات دیگری از این جنس است، تحرکات اخیر نیروها و رسانه‌های دولتی است.

تلاش‌های چند وقت اخیر این جریانات برای اتصال موضعی، عقیدتی و تشکیلاتی جبهه متحد اصولگرا به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همزمان تخریب وسیع شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی که به صورت گسترده‌ای در روزهای اخیر شدت گرفته است، نمود بارز این استراتژی به شمار می‌رود. در این زمینه باید نکاتی چند متذکر شد:

۱ - نظرسنجی‌های اخیر در تمامی نقاط کشور حاکی از آن است که نیروهای اصولگرای جبهه متحد پیروز قطعی انتخابات آتی مجلس به شمار می‌روند. این مسئله مسلما برای جریانات سیاسی دولتی ناخوشایند خواهد بود و از آنجا که همین نظرسنجی‌ها ریزش شدید رای طرفداران دولت را پیش‌بینی کرده است، نگرانی شدید آنان را موجب شده است.

۲ - همزمان با این تحولات و ریزش شدید آرای هواداران دولت، استراتژی جریانات وابسته به آنها به سوی دوقطبی‌سازی فضا سوق پیدا کرد. استراتژی‌ای که بر مبنای آن نیروهای اصولگرای جبهه متحد را به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی متصل ساخته و از این طریق جبهه‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ را در اذهان تداعی سازد. در فضای دو قطبی انتخابات سال ۸۴ به صورت گسترده‌ای تلاش شد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان نماینده نیروها و جریانات اشرافی جامعه و احمدی‌نژاد نیز به عنوان ناجی مستضعفان و اقشار پایین جامعه معرفی شوند. هم‌‌اکنون نیز چنین سناریویی در حال رخ دادن است. طی روزهای گذشته بولتن‌های تخریبی جریانات دولتی با هدف تخریب چهره آیت‌الله مهدوی کنی تلاش نمودند که وی را چهره‌ای منتسب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معرفی کنند. بدیهی است که با منتسب کردن چهره‌های اصولگرا به آیت‌الله هاشمی، تلاش برای فضاسازی سال ۸۴ بار دیگر در بطن استراتژی این جریانات قرار گرفته و هر چه به روز انتخابات نزدیک‌تر شویم، ‌این روند شدت می‌یابد.

۳ - در فضای کلی این استراتژی، اختلاف سلایق میان اصولگرایان نیز دستاویزی برای جریان دولتی خواهد بود تا بر آن اساس این اندیشه کاذب القا شود که فضای دو قطبی دیگری میان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله مصباح یزدی وجود دارد که سبب شده دو جبهه متحد و پایداری در بطن اصولگرایان به وجود آید. متاسفانه برخی تحرکات و کنش‌های اعضای جبهه پایداری به القای این اندیشه نادرست کمک کرده است. یادداشت اخیری که در نشریه ۹ دی و با عنوان «آیت‌الله مصباح یزدی هاشمی را مات کرد» منتشر گردید، نشان‌دهنده این دام سیاسی جریانات دولتی می‌باشد.

۴ - در نهایت باید این نکته را متذکر شد که تلاشهای مذبوحانه این جریانات برای تجارت سیاسی از مبادلات خانواده بزرگ اصولگرایان راه به جایی نخواهد برد، چرا که این نیروها با هدایت بزرگانی همچون آیتالله مهدوی کنی ضمن اینکه تشکلبندی قویتری پیدا میکنند، در دام سناریوهای جریانات دولتی قرار نخواهند گرفت.