به گزارش مهر، حجتالاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زینالعابدین(ع) با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن وقتی تحریم میکند در برخی از امور مشکلاتی به وجود میآید و برخی از مواقع ما با دست خودمان سرباز دشمن میشویم.

وی گفت: نباید تحت تاثیر فشارهای دشمنان قرار گیریم. سعی کنیم در کشور ابزار توطئه و فتنه قرار نگیریم و سپاه دشمن نشویم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به فضاسازی‌های اخیر در وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اگر یک هفته مردم این فضاسازی‌ها و جنگ روانی‌ها را تحویل نگیرند وضعیت درست می‌شود، اما اگر به این مسائل دامن بزنیم دشمن جنگ روانی به راه می‌اندازد که این مشکلات بیشتر شود.

وی گفت: هر چند که دولت تلاش زیادی انجام می‌دهد که قیمت‌ها را کنترل کند، اما این کافی نیست. دولت بعضی وقت‌ها دیر تصمیم می‌گیرد و این مسئله دشمن را به طمع می‌اندازد.

تشریح فتنه‌گران سیاسی، اجتماعی و اجرایی

وی به انواع فتنه و فتنه‌گران اشاره کرد و گفت: فتنه‌گر سیاسی کسی است که می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید. ملت ما در جواب این فتنه باید در انتخابات حضور حداکثری داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نوع دیگری از فتنه‌گری‌ها را فتنه اجتماعی دانست که اقدام به ایجاد جنگ روانی در جامعه می‌کنند.

پورمحمدی گفت: فتنه اجرایی نوع دیگری از فتنه‌هاست و فتنه‌گر اجرایی کسی است که در نظام‌های اقتصادی تا کمی نوسان ایجاد می‌شود فکر می‌کنند زمانش رسیده که ارز بخرند و با قیمت بالا بفروشند.

وی ادامه داد: ما بررسی کردیم که چند هزار تن جنس در گمرک بوده و برخی افراد وقتی دیدند ارز گران شده، این اجناس را ترخیص نمی‌کنند تا قیمت اجناس بالاتر برود و این افراد سود بیشتری به جیب بزنند.

پورمحمدی با اشاره به برخورد شدید قوه قضائیه با فتنه‌گران اظهار داشت: باید تلاش کنیم دست فتنه‌گران را قطع کنیم و ما در قوه قضائیه با جدیت این کار را انجام می‌دهیم.

محاکمه اختلاسگران به زودی آغاز می‌شود

وی با اشاره به پرونده اختلاس بزرگ، از شناسایی و دستگیری بسیاری از شبکه‌ها و مفسدان و فتنه‌گران اخلالگر خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از منحرفان در این پرونده دست داشتند که آنها را شناسایی کردیم و خیلی‌ها گول خوردند که با قدرت این افراد را دستگیر کردیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار امیدواری کرد که با تلاش قاضی این پرونده، محاکمه این افراد هر چه زودتر شروع شود ملت بدانند و ببینند که نظام با قدرت با فساد و مفسد مبارزه می‌کند.

اخلالگر کسی است که فرش قرمز جلوی تحریم پهن می‌کند

وی با بیان اینکه امروز مفسد و اخلال‌گر ستون پنجم دشمن است، تصریح کرد: مفسد و اخلالگر کسی است که فرش قرمز جلوی تحریم پهن کرده و چراغ سبز به دشمنان می‌دهد.

پورمحمدی گفت: ملت ما نشان داده که در مقابل شرایط سخت تصمیم‌های خوبی می‌گیرند و به یمن نعمت‌هایی که خداوند به ما داده از قبیل نعمت ولایت فقیه و ملت هوشیار، این پیچ سخت تاریخی را با سربلندی و عزت عبور کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان گفت: در انتخابات هم خوب شرکت کنیم و هم خوبها را انتخاب کنیم.