به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای، در حاشیه دیدار رهبر انقلاب اسلامی با اعضای اجلاس جوانان و بیداری اسلامی، آقای حسن الشامی از جوانان انقلابی یمن، در گفتاری به توصیف و تحلیل این دیدار پرداخت.

یکی از خاطرات شیرین در زندگی‌ام را دیدار با رهبر انقلاب اسلامی می‌دانم. این دیدار در شرایطی انجام گرفت که تلاش‌های همه‌جانبه‌ای برای انحراف و یا ناکام ماندن در جنبش‌ها و انقلاب‌های اخیر انجام می‌شود و رهبر انقلاب به خوبی شرایط پیش روی امت اسلامی را ترسیم کرد و تأکید نمود که رمز پیروزی، توکل به خدای متعال و اتحاد بین صفوف مسلمین است.

این دیدار، اطمینان ما به جانب‌داری جمهوری اسلامی ایران از مظلومین جهان و مقابله‌اش با استکبار جهانی را بیشتر کرد و جوانان انقلابی از نزدیک با مواضع ضد استکباری آیت‌الله خامنه‌ای و حمایت ایشان از جنبش‌های اسلامی آشنا شدند.

حقیقت آن است که غرب و رسانه‌های وابسته به غرب تلاش می‌کنند تا ملت‌های عربی نسبت به جمهوری اسلامی بدبین شوند و گمان کنند که جمهوری اسلامی نمی‌تواند از نظر علمی، اقتصادی و سیاسی پیشرفت کند. آنها مدام به ما القا می‌کنند که ایران نمی‌تواند به دستاوردهای بزرگ در عرصه‌های مختلف دست یابد که رهبر انقلاب نیز در این دیدار به این نکته اشاره کردند.

ما در مدت حضور خود در ایران و نیز دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای به خوبی دریافتیم که تمام القائات غربی، دروغ‌هایی است که آنها با بهره‌گیری از ابزار رسانه و مزدوران خودشان در منطقه به خورد ملت‌های عربی می‌دهند. چنین رفتارهایی از سوی غرب، بیشتر برای ایجاد تنش بین کشورهای عربی با جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد و آنها می‌خواهند با اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، آب را گل‌آلود کنند تا به مطامع و آرزوهای خودشان در منطقه دست یابند اما جمهوری اسلامی ایران با رفتار منطقی که از خود نشان داده است، بر عکس تمام آن‌چه که غرب ادعا می‌کند، رفتار کرده است.

رهبر انقلاب در این دیدار به ما تأکید کرد که در سایه‌ی وحدت می‌توانیم آینده‌ی درخشانی را برای خود و امت اسلامی رقم بزنیم. ضمن اینکه ایشان تحلیل جامعی از تلاش‌های آمریکا برای برهم زدن اوضاع در منطقه ارائه داد.

نکته‌ی دیگری که باید اشاره کنم، مکان دیدار با رهبر انقلاب بود که در فضایی ساده و بی‌آلایش انجام گرفت و هیچ شباهتی به کاخ پادشاهان نداشت. ما چند روز پیش از بیت امام خمینی(رحمه‌الله) در جماران دیدن کردیم و همین سادگی را در بیت امام(رحمه‌الله) مشاهده نمودیم. البته از قبل نیز چنین توقعی داشتیم و انتظار می‌رفت که رهبر انقلاب ساده‌زیست باشند.