به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی که در مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان شهرداری تهران با رهبر کبیر انقلاب اسلامی سخن می گفت، با اشاره به روایت "ان فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرفوا لها"، اظهار داشت: در روزگار هر کسی نفحاتی وجود دارد که باید انسان ها خود را در معرض آن قرار دهند. این نسیم های ملایم در زندگی همه می وزند باید آنها را شناخت و قدر دانست.

وی اظهار داشت: این نفحات، گاهی برای یک نفر می وزد مثل عطار نیشابوری که یک درویش با مرگ آسان خود به او نفحه ای بخشید که جان او را شیفته کرد. او به دنبال مبانی معرفتی رفت و عطار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی ادامه داد: گاهی هم نفحات، اجتماعی است و برای همه جامعه را دربرمی گیرد. انقلاب شکوهمند ما یکی از این نفحات است و تحول بزرگی در جان همه مردم ایجاد کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی اگرچه در عرصه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی تحول آفرید اما بخش بزرگ این تحول، آنجا صورت گرفت که تک تک مردم را تحت تاثیر قرار داد. انقلاب از دل نظام فاسد شاهنشاهی، طوفانی به پا کرد و از درون آن منجلاب، گل هایی رشد داد که بعد از انقلاب حماسه های بزرگی آفریدید.

سید حسن خمینی خاطرنشان ساخت: امام یکی از نفحات اجتماعی ما بود آن درویش اگر با صحبت ساده و مرگ آسان خود، عطار را بیدار کرد، امام، با حیات و اندیشه های متعالی خود، مردم را بیدار کرد و یاد خد را در جامعه ما به سرانجام رساند.

یادگار امام در ادامه به تبیین وظایف پیروان امام پرداخت و اظهار داشت: امام تلولوی کوچکی از پیامبر گرامی اسلام است وقتی وظیفه اصحاب پیامبر معلوم می شود وظیفه ما هم معلوم است. پیامبر تاکید می کردند: رحماء بینهم. متاسفانه بسیاری از ما این را فراموش کرده ایم. تاکیدی که تنها درباره مسلمنان نیست مسیحیان نیز بدان سفارش شده اند.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه همه هویت مسلمان، محبت و رحمت است گفت: روایت های زیادی از پیامبر وجود دارد که مدام رحمت و محبت را یادآوری می کند. می گوید با کسانی که در زمین هستند مهربان باشید تا کسی که در آسمان است به شما رحم کند.

وی اظهار داشت: کسانی که نسبت به بندگان خدا بغض دارند، در اشتباه بزرگی هستند اگر فکر می کنند خدا به آنان رحمت می کند.

یادگار امام تاکید کرد: روایات بسیاری داریم که می گویند خدا را در لحظات شادی یاد کنید تا وقتی در دوران سختی قرار گرفتید، دعای شما استجابت شود. پیامبر به جان خود قسم می خورد که تنها مهربان ها وارد بهشت خواهند شد.

سیدحسن خمینی خاطرنشان ساخت: اگر می خواهید خدا با شما مهربان شود با مردم مهربان باشید. کسی که با مردم مهربان نیست، مهربانی نخواهد دید. کسی که نمی تواند دیگران را ببخشد بخشش نصیب او نخواهد شد. کسی که از اشتباهات دیگران نمی گذرد خدا از اشتباهات او نخواهد گذشت.

یادگار امام ادامه داد: امروز جامعه ما با هزاران مشکل روبرو است که راه حل همه آنها مهربانی است. در شرایطی که دشمنان بناحق، به نظام ما چشم دوخته اند، بزرگترین سلاح، گره خوردن دل ها با هم است. اگر چنین باشد، نه این دشمن که صدبرابر آن نیز، نمی تواند به کشور آسیب بزند.

سیدحسن خمینی در ادامه خطاب به کارکنان شهرداری تهران گفت: شما که در شهرداری تهران هستید همواره با مردم روبرو هستید با مردم مهربان باشید کسانی که به شما مراجعه می کنند حتما مشکلاتی دارند. با مهربانی مشکلات آنها را رفع کنید و علاوه بر آن، سعی کنید اگر کینه ای در دل های آنها هست، رفع شود بدانید که دل آمیخته با بغض و کینه به جایی نمی رسد.

پیش از سخنان یادگار امام، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در سخنان کوتاهی، حرم امام را مکانی مقدس خواند و اظهار داشت: امام خمینی، فخرآفرین عدالت بود و پیشگام شریعت توام با ولایت. امام بزرگترین ارزش های الهی و انسانی را در عصر جدید احیا کرد که در راس همه اینها ارزش جهاد و شهادت بود

قالیباف در ادامه گفت: بیداری اسلامی امروز، در اندیشه های رهبر کبیر انقلاب و ارزش های بزرگی مثل جهاد به وجود آمد. ما هر گر دست از آرمان های امام برنخواهیم داشت و بر این مسیر پافشاری خواهیم کرد اگر در این راه پیش برویم مطمئنا پیروز خواهیم شد.

این مراسم، با نثار تاج گل به پیشگاه رهبر کبیر انقلاب و اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت یادگار امام همراه بود.