به گزارش جهان، در این باره یکی از نمایندگان استان کرمان در گفتگو با سایت حامی آقای علی لاریجانی از ارائه لیست جدیدی با عنوان "منتقدان دولت" خبر داد.

بر پایه این گزارش وی تلویحا علت ارائه این لیست را قرار نگرفتن افرادی همچون کاتوزیان و علی مطهری در لیست جبهه متحد اعلام کرده است.

در همین راستا علی مطهری که در رای گیری نهایی جبهه متحد اصولگرایان نتوانست به لیست این جبهه راه یابد نیز از ارائه لیست جدید حمایت کرد. وی در گفتگو با مهر خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک در اطلاعیه ای نقطه نظرات خودمان را به طور مشروح به اطلاع مردم خواهیم رساند و از مردم تهران می خواهیم در این انتخابات ما را یاری کنند.

نکته جالب در رابطه با لیست جدید این است که این لیست بلافاصله پس از اعلام لیست جبهه متحد اصولگرایان و حذف برخی افراد خاص از این لیست مطرح می شود. این در حالی است که گفته می شود حذف علی مطهری، کاتوزیان و عباسپور از لیست جبهه متحد بخاطر مواضع عجیب آنها در دوران فتنه و پس از آن بوده است.
اعضای جبهه متحد اصولگرایان تا کنون بارها بر پرهیز از سهم خواهی در جبهه اصولگرایی تاکید کرده اند.

گفتنی است پیش از این نیز برخی گروه های شبه اصولگرا پس از آنکه موفق به سهم خواهی از جبهه متحد اصولگرایان نشده بودند اعلام کرده بودند که بصورت مستقل در انتخابات شرکت خواهند کرد. پس از اعلام لیست های اصلاح طلبان، تا کنون حضور دو لیست فرعی منتقد دولت و حامی دولت در کنار لیست جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم مسجل شده است.