به نوشته روزنامه خراسان،کورش حيدري افزود: ديوان محاسبات به حوزه هاي جديدي مانند حسابرسي عملکرد و تحليلي وارد شده است و بحث حسابرسي عملکرد دستگاه ها از مباحث بسيار جدي ديوان محاسبات به شمار مي رود.

این دیوان از حسابرسی رعایت به سمت حسابرسی عملکرد سوق پیدا کرده است. وی با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظیفه های دیوان محاسبات تهیه گزارش های ۳،۶ و ۹ ماهه تفریغ بودجه است، گفت: برای این که بتوانیم حسابرسی به روزی داشته باشیم، وارد تهیه گزارش های بودجه در سال جاری هم شده ایم. وی با بیان این که گزارش حسابرسی و اجرای بودجه در ۹ ماهه امسال در دستگاه های اجرایی تهیه و ارائه شده است،
افزود: قانون و مقررات در هر شرایطی باید اجرا شود ولی اگر ایرادی در قانون وجود داشته باشد، دولت و مجلس می توانند با ارائه طرح و لایحه آن اشکال قانونی را اصلاح کنند. وی اضافه کرد: قانون شکنی و دور زدن قانون در کشور باید به عنوان امری قبیح و ضد ارزش تلقی شود.



وی یادآور شد: برای این که دیوان محاسبات دانش محور داشته باشیم، استفاده از فناوری های جدید طرح سامانه نظارت الکترونیکی را در دستور کار قرار داده ایم که به زودی اجرایی می شود.

رئیس شورای دستگاه های نظارتی استان خراسان رضوی هم در این نشست خبری گفت: هدف اصلی فعالیت شورای دستگاه های نظارتی استان هماهنگی و جلوگیری از موازی کاری دستگاه های نظارتی و رصد کردن نظام اداری کشور است.

وی عنوان کرد: امسال حدود ۲۰ اداره کل استان توسط این سازمان بازرسی شدند و هیچ نهادی معاف از نظارت و بازرسی نیست. وی با اشاره به ارزیابی تخصص مدیران در استان افزود: در ارزیابی تخصص لزوما آشنایی مدیران با قوانین مدنظر نیست.

قوانین و مقررات در حال تغییر و تحول است. مدیر کل بازرسی استان خراسان رضوی یکی از آسیب های مهم قوانین و مقررات را حجیم بودن و فراوانی مقررات اعلام کرد و گفت: دیگر کشورها با چنین مشکلی مواجه نیستند. وی با اشاره به این که ساز و کارهای نظارتی افزایش پیدا کرده است، افزود: اقدامات لازم برای حذف موازی کاری ها انجام شده است.

وی یادآور شد: شورای دستگاه های نظارتی استان خراسان رضوی در عملکرد دستگاه ها در ۶ ماه اول سال رتبه سوم را در کشور کسب کرد.

وی هم چنین از تشکیل کارگروه رسانه و پیشگیری از جرایم اداری در استان خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نظام وقت مزدی باید به کارمزدی تبدیل شود که این امر به منظور افزایش خروجی کار است که در سازمان بازرسی در حال انجام است.

وی افزود: نظارت برتسهیلات بانکی و رصد کردن اعتبار بانک های استان هم توسط شورای دستگاه های نظارتی استان در حال انجام است. مدیر کل محاسبات استان هم چنین از برخورد قاطع با افرادی که در جریان انتخابات در بیت المال سوءاستفاده می کنند خبر داد و گفت: ستادی در استان تشکیل شده است تا مراقبت کند اگر نامزدها و یا طرفداران آن ها از امکانات دولتی در انتخابات استفاده کردند، با آن ها برخورد شود.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد هم گفت: ۳ مورد تخلف انتخاباتی در حال پیگیری قضایی است، این متخلفان قبل از وقت قانونی اقدام به تبلیغات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده بودند.

ذوقي افزود: تاکنون موردي از تخلف نامزدها و طرفداران آن ها در زمينه استفاده از اموال دولتي (ماده ۵۸۹ قانون مجازات اسلامي ) نداشته ايم.محمود ذوقي اضافه کرد: پيشگيري از ايجاد انحراف و فساد در دستگاه هاي اداري از مهم ترين اهداف شوراي دستگاه هاي نظارتي است. به گفته وي استان خراسان رضوي در بحث آموزش مديران پيشرو بوده است.