به گزارش راديو پژواك (پخش فارسي راديو سوئد)، مركز موسوم به اولاف پالم باانتشار اطلاعيه اي اعلام كرد: محل نشست و اسامي شركت كنندگان محرمانه بود و نمايندگان رسانه ها نيز اجازه ورود به اين محل را نداشتند.

این رادیو اضافه کرد: ما اجازه پیدا کردیم ساعتی در روز دوم(یکشنبه) آن هم در خارج از سالن نشست، با تعدادی از شرکت کننده ها گفت وگو کنیم. در این نشست سازگارا، مخملباف، عبداله مهتدی(رئیس کومله)، علیرضا نوری زاده، احمد باطبی، لیلی پورزند، مهرانگیز کار و گیتی کاوه حضور داشتند.

«خودنویس» نیز از قول جنیو عبدو(خبرنگار اخراجی گاردین در تهران) که در نشست مذکور حضور داشته، نوشت: گروه های مختلف از کومله تا سکولارها و سبزها حضور داشتند.

براساس این گزارش محمدعلی توفیقی(عضو مستعفی سازمان مجاهدین)، محمد تهوری(همسر فاطمه حقیقت جو) و محمدجواد اکبرین از جمله اصلاح طلبان سابق بوده اند که به محل نشست رفته اند.

رضا طالبی از همکاران موسسه میزبان در گفت وگو با رادیو فردا و رادیو زمانه تصریح کرد: هدف از نشست، نزدیک کردن اپوزیسیون به یکدیگر بود. ما همچنین وظیفه داریم علیه انتخابات افشاگری کنیم. در مورد شفاف نبودن کنفرانس، اگر منظورتان مشخص نبودن نام شرکت کنندگان و مبتکران باشد، من باید اشاره کنم که به درخواست تعدادی از دوستان دعوت شده و شرکت کننده ما این مسئله را اعلام نکردیم. این امر موجب شد که عده ای از دوستان و فعالان به این امر با دیده شک و تردید بنگرند.

وی می گوید: بنا به دلایل امنیتی، این نشست در محلی مخفی و در خارج از استکهلم برگزار شد. تعدادی از مخالفان جمهوری اسلامی، در سال میلادی گذشته به ما مراجعه کردند. این افراد گفتند قصد دارند کنفرانسی را متشکل از افراد اپوزیسیون ایران برای برقراری مذاکرات برگزار کنند. مرکز از پیشنهاد آنها استقبال کرد و گروهی را تشکیل داد که برای این کنفرانس برنامه ریزی کند. با توجه به اینکه گروه ما شناخت کافی درباره مخالفان جمهوری اسلامی ندارد به یک ارگان خارج از سوئد و یک فرد دیگر این ماموریت را دادیم طوری این فهرست تنظیم شود که دیدگاه های گوناگون سیاسی در آن رعایت شود ۵۲ نفر در این کنفرانس شرکت کردند.

طالبی در ادامه می گوید: مایل نیستم نام این سازمان که شرکت کنندگان را انتخاب کرده، مطرح کنم. چون این سازمان و فردی که انتخاب مهمانان شرکت کننده در این کنفرانس را برعهده داشت، خواستار این شده بود که نامش در جایی برده نشود.

به گزارش کیهان،يادآور مي شود پنهانكاري برگزاركنندگان اين جلسه شبه مافيايي، باعث شده گروهي از عناصر وابسته به اپوزيسيون در استكهلم اقدام به برگزاري تجمع اعتراض آميز كنند.