به گزارش خبرآنلاين، علت تاخير در جلسه يکشنبه، بررسي گزارش رضا عبداللهي رئيس کميسيون برنامه و بودجه از لايحه بودجه ۹۱ بود، در جلسه غيرعلني روز سه شنبه لاريجاني درباره موضوع انتخابات سخناني را مطرح کرد و امروز هم نمايندگان پيش از جلسه علني خود ميزبان معاون اجتماعي وزير كشور بودند تا در جلسه غيرعلني مجلس توضيحاتي در خصوص وضعيت اجتماعي كشور ارائه كند.
با آغاز جلسه علنی امروز مجلس یکی از نمایندگان تهرانی حامی دولت در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: فارغ از اینکه بیرون مجلس با چه استدلالی لایحه بودجه را با تاخیر آورده​اند و این کارشان غیرقانونی بوده است؛ می​توانیم در داخل مجلس با امر به معروف و نهی از منکر خودمان، این لایحه را سریعتر و تا قبل از پایان سال تصویب کنیم. پیشنهاد وی این بود که با کاهش زمان بررسی لایحه بودجه ۹۱ در کمیسیون​ها و تلفیق، بررسی این لایحه از ۱۵ اسفند در صحن علنی آغاز شده و تا پایان اسفند هم تمام شود.
رئیس مجلس در پاسخ به و ی بار دیگر بر تاخیر غیرقانونی دولت در ارائه لایحه بودجه تاکید کرد و افزود: دولت دو ماه دیرتر از زمان قانونی - ۱۵ آذر - این لایحه را آورده است. نمایندگان در ابدای بررسی این لایحه ۱۰ روز وقت اجتهاد بر روی آن را دارند. تجربه هم نشان داده که با کش و قوس​های معمول در بررسی این لایحه، فرصت ۱۵ روزه کمیسیون تلفیق کوتاه است و باید تمدید شود.
او که مي​گفت نيت مجلس اين است که سريعتر اين لايحه را بررسي کند، در عين حال افزود: نمي​توان لايحه بودجه را سرسري بررسي کرد. اين موضوع مهمي است و بايد در بررسي آن دقت لازم صورت بگيرد.