وعده آقای معاون از حضوراحمدی نژاد درمجلس

به گزارش ایرنا، محمدرضا میر تاج الدینی با تاكید بر این كه اصل سئوال از رییس جمهور سیاسی است و با محوریت تعدادی از نمایندگان مخالف دولت و جریان اقلیت شكل گرفته است، افزود: تیم منتخب نمایندگان سئوال كننده از یك طیف هستند و اكثریت نمایندگان در جریان پاسخ های نمایندگان رییس جمهور قرارنگرفته اند.

وی با اشاره به این که در جلسات کمیسیون ها به منظور بررسی سئوال از رییس جمهور تنها ۴ - ۳ نفر از سئوال کنندگان شرکت می کردند، ادامه داد: تصمیم گیری در باره قانع شدن یا نشدن هم از سوی تعداد محدودی صورت می گرفت و انصاف اقتضا می کرد که پاسخ ها را می شنیدند و بعد اعلام می کردند قانع شده اند یا خیر.

میر تاج الدینی با بیان اینکه این نمایندگان از ابتدا تصمیم گرفته بودند که قانع نشوند، افزود: در بسیاری موارد در کمیسیون ها شاهد بودیم که پاسخ های محکم و مستدل از سوی نمایندگان رییس جمهور داده می شود اما چون تصمیم داشتند قانع نشوند اعلام می کردند که قانع نشده اند.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین به برخی اشتباهات اساسی طراحان سئوال اشاره کرد و برای نمونه گفت: میزان نرخ رشد در یکی از سئوال ها یک درصد اعلام شده بود که به آنها متذکر شدیم این اشتباه فاحشی است و آنها در متن اعلام وصول شده در صحن علنی این رقم را به۵ / ۴ درصد تغییر دادند.

میرتاج الدینی همچنین برخی موارد سئوال را خلاف قانون اساسی دانست و افزود: وقتی این ایرادات را با رییس کمیسیون اصل ۹۰ در میان گذاشتیم ایشان تایید کردند که اشکالاتی وجود دارد که هیات رییسه باید پیش از اعلام وصول این موارد را اصلاح می کرد.

وی ادامه داد: برای نمونه سئوال نمایندگان باید درباره وظایف رییس جمهور باشد در حالی که چند مورد از سئوال ها از جمله سئوال های پنجم، هشتم و نهم خارج از وظایف رییس جمهور و درباره اظهارات یا اختیارات ایشان است.

میرتاج الدینی در پایان تاكید كرد: در مورد زمان سئوال هیچ تفاهمی بین دولت و مجلس صورت نگرفته و رییس جمهور از هفته آینده هر موقع كه مجلس جلسه علنی برگزار كند آمادگی پاسخ به سئوالات نمایندگان را دارد.