به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر؛ اولین بیانیه فهرست انتخاباتی صدای ملت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

نمایندگانی که در چند روز گذشته از تشکیل فهرستی انتخاباتی با صبغه انتقاد از دولت سخن به میان آورده بودند، با انتشار بیانیه‌ای از آحاد ملت خواستند با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس نهم ‌این نظام برخاسته از ارزشهای دینی و متکی به خون شهیدان را بار دیگر بیمه کنند.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مردم شریف ایران
مجلس شورای اسلامی که حاصل خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران است براساس وظایف و اختیاراتی که قانون اساسی برای آن قائل شده، یکی از مقتدر‌ترین مجالس دنیا دانسته می‌شود و بر همین پایه است که بنیانگذار جمهوری اسلامی(قدس سره) مجلس شورای اسلامی را در راس امور دانسته‌اند. چنین مجلسی نیاز به نمایندگانی دارد که بتوانند در چارچوب اصول قانون اساسی، خط مشی رهبری نظام، ‌اتحاد ملی و منافع و مصالح مردم حرکت نمایند.

ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امسال به برکت تقارن با میلاد پیامبر رحمت(ص) جوهر دینی و رسالت انسان ساز خود را به گونه‌ای مضاعف نشان می‌دهد موارد زیر را به استحضار شما گرامیان می‌رساند تا انشاءالله در فرصت‌های بعدی، مواضع تفصیلی خود را بیان داریم:

۱ - عنایتی که رهبر معظم انقلاب به نهاد مجلس و استقلال آن دارند سند دیگری است از جامعیت نظر معظم له و خلف صالح امام خمینی(ره) بودن. بر این مبنا معتقدیم ویژگی‌های اصلی برای احراز صفت وکالت مردم، ایمان، دانش، کار آمدی، استقلال و شجاعت است و کسی که ظاهرا در مجلس حضور یابد اما فاقد چنین ویژگی‌هایی باشد شایسته عنوان نمایندگی ملت نیست. روح حاکم بر نظریه تفکیک قوا ایجاب می‌کند قوه مقننه علاوه بر نقش قانونگذاری و تدوین قوانین مناسب(بموقع، ‌کارآمد، ‌ جامع ‌و قابل اجرا) بر نقش نظارتی خود بر سایر قوا دقیق باشد تا احتمال خودکامگی یک قوه را مانع شود و از این طریق حقوق ملت را استیفا نماید. بنابراین حمایت، همدلی و مساعدت با دستگاه اجرایی را نه در تبعیت بی‌چون و چرا از دولت، و نه در عناد و کینه ورزی با آن می‌دانیم زیرا هر دو مصداق افراط و تفریط‌اند.

۲ - طراحان این حرکت، ‌ خود را مفتخر به عضویت در جریان اصولگرایی می‌دانند و اگرچه اختلافات سلیقه‌ای با بعضی از افراد و نحله‌های اصولگرایی دارند اما در اعتقاد قلبی به ضرورت حاکمیت ارزشهای دینی و ولایت فقیه - که مبانی اصلی و مشترک تفکر اصولگرایی را تشکیل می‌دهند - تردیدی ندارند و عملا بدان ملتزمند.

۳ - در طی هفته‌های گذشته بر ضرورت همدلی اصولگرایان و حضور آنان در قالب فهرستی واحد با محوریت حضرت آیه الله مهدوی کنی اصرار ورزیدیم و از نگاه فراگیر معظم له در تعریف دامنه اصولگرایی و محبت به اینجانبان ممنون بوده و هستیم. اینک که به دلیل انشعاب برخی از اصولگرایان، ‌ ‌امکان حضور مستقل و ظهور فهرست‌های دیگر به وجود آمده است ما نیز ضمن احترام به همه حاضران این رقابت، به فعالیت مستقل روی آورده‌ایم و انشاءالله در روزهای آینده، فهرست «صدای ملت» را ارائه خواهیم کرد تا امکان انتخاب سلایق مختلف از سوی رای دهندگان فراهم شود زیرا این امکان، شرط شور انتخاباتی و حضور گسترده مردم است و ما نیز به تأسی از از رهبر بزرگوار انقلاب، اصل حضور مردم را فارغ از نتیجه و منتخبان، ‌ تامین کننده منافع و امنیت ملی می‌دانیم.

۴ - این جمع، ‌ قبیله گرایی را یکی از آفات فکری و مدیریتی می‌داند و بویژه آن را در محلی چون مجلس که باید برآیند نگاه‌های مختلف و تامین کننده منافع ملت باشد، خطرناک می‌شمارد و تاکید دارد مرزبندی‌های متاثر از سنت جاهلی، رقابت‌های مخرب و هرگونه تندروی مغایر آموزه‌های دینی و انقلابی است.

۵ - از آحاد ملت تقاضا داریم با حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس نهم و در شرایطی که دشمنان این ملک و ملت به زعم خود در پی آسیب به جمهوری اسلامی هستند، ‌این نظام برخاسته از ارزشهای دینی و متکی به خون شهیدان را بار دیگر بیمه کنند.

از خداوند متعال نیز عاجزانه می‌خواهیم ما را به خودمان وانگذارد تا به انوار هدایت رهنمون شویم و صداقت و شفافیت و مواضع اثباتی و ایجابی جایگزین نفی و بدگویی دیگران و سایر بداخلاقی‌های رایج در رقابت‌ها شود.

علی مطهری- علی عباسپورتهرانی- حمیدرضا کاتوزیان- مصطفی رضا حسینی