به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر نماینده مردم تهران که از ابتدای معاون اولی رحیمی به دلیل مجموعه پرونده های اتهامی وی، رئیس جمهور را مورد انتقاد قرار داده بود با اشاره به ادعاهای اخیر وی گفت: دیگر معلوم شده است که سر منشاء تهمت های قبلی نیز خود آقای رحیمی است. من علیه آن سایتها شکایت نکردهام و قصد شکایت از آنها را هم ندارم ولی حالا علیه آقای رحیمی شکایت میکنم ، تا دستگاه قضا به این دعاوی رسیدگی کند و حکم به عدل بدهد.
توکلی با اشاره به اینکه این تهمت ها با هدف تحت الشعاع قرار دادن پی گیری پرونده اتهام فساد اقتصادی رحیمی مطرح شده است تاکید کرد: چنانکه گذشته نشان داده است، دروغ پردازی‌های رحیمی مرا از پیگیری پرونده وی باز نمی‌دارد. او اتهامات زیادی دارد که سه قاضی عالیرتبه توجه اتهام‌ها را به وی تایید کرده‌اند و موضوع را به آقای رئیس جمهور هم گزارش کردند. حرف من این است که رحیمی هم مثل هر ایرانی دیگر به جای تمهید فشار بر قوه قضائیه به محضر قاضی برود و به اتهامات خویش پاسخ دهد. نه آنکه بازپرس را وادار کنند به خدمت وی برسد.
دکتر توکلی درباره مدرک تحصیلی‌ اش توضیح داد: اینجانب به دستور مقام رهبری بورسیه شدم. دانشجوی نمونه دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی بودم، در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۷۱ هم قبول شدم و بر اساس مقررات دانشگاههای درجه اول انگلستان پذیرش مستقیم به phd درخواست کردم، سه دانشگاه به دلیل ریز نمرات خوب و سوابق اجرایی و رسانه‌ای در حوزه اقتصاد پذیرش دادند. پس از قبولی در امتحان MPhil(درجه‌ای بین ارشد و دکتری) به دکتری ارتقا یافتم و جمعا ظرف سه سال و سه ماه دکتری خود را گرفتم. وی در ادامه ضمن پیشنهاد به معاون رئیس جمهور گفت: این آقایان که به اسناد و مدارک دولتی دسترسی دارند از اداره گذرنامه ریز سفرها و دوره اقامت مرا بگیرند و منتشر سازند. قصه سرایی درباره ارز هم پاسخ داده شده است. اگر انعقاد قرارداد تدوین کتاب اقتصاد سنجی پیشرفته آن روز، برای موسسه مطالعات و پژوهش ‌های بازرگانی و دستمزد ارزی آن نبود نمی‌توانستم سال آخر را به پایان ببرم.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره عنوان کتاب مذکور خاطر نشان کرد: عنوان کتاب سری های زمانی، همگرایی و همگرایی یکسان بود که در سال ۱۳۷۶ منتشر شد.
توکلی همچنین درباره زمین و مجتمع آموزشی معلم گفت: زمین آموزشی را سال ۶۸-۶۹ به قیمت روز و تعرفه آموزشی از بنیاد خریدیم که با توصیه مقام معظم رهبری قسطی بهایش را بدهیم. یک متر مربع زمین متعلق به کسی نیست و تمام مجتمع اعم از زمین و ساختمانش وقف است و اساسنامه وقف نیز در سایت مجتمع معلم(moallem. sch. ir) در معرض رویت همه است.
وی ادامه داد: علت عنایت رهبری هم اطلاع از نیت موسسان مجتمع بود. الان هم این مجتمع خوش نام آن منطقه با شهریه‌ای که دولت تعیین می‌کند خدمت می‌دهد نه بیشتر.
نماینده اصولگرای مجلس هشتم درباره چاپخانه مورد ادعای رحیمی توضیح داد: تهمت چاپخانه گرفتن من هم که به استناد گفته آقای سعید حجاریان تکرار شده است، قبلا در مجله شهروند پاسخ داده شد، که مطلقا دروغ است. من تمام کمکهای نقدی و غیر نقدی دولت را به روزنامه فردا در صفحه اول دو شماره آخر به اطلاع مردم رساندم که آنچه از آنها باقی مانده بود، صرف بازپرداخت بدهی‌های ناشی از تاسیس روزنامه شد که بخشی از بدهی را نیز با کمک دوستانم تادیه کردم. اگر اینان راستگو بودند اینجا هم به جای استناد به قول آقای سعید حجاریان که نمی‌دانم از کی برایشان مخبر صادق شده است، به اسناد وزارت ارشاد مراجعه می‌کردند.
توکلی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره طرح شکایت جدید علیه رحیمی تاکید کرد:انشاءا... روز یکشنبه شکایت میکنم . این بهترین راه است . چنانکه شکایتهای آقای رحیمی علیه من و آقای دکتر نادران مبنی بر اینکه ما گفتهایم او دکتری ندارد و به دروغ خود را دکتر مینامد و از این عنوان سوء استفاده کرده است ، به قرار منع تعقیب منجر شده است . در این مورد هم دادگستری بهترین قاضی است . البته باز هم تاکید میکنم که این کارهای سخیف مانع مبارزه من با فساد نخواهد شد.