نسل‏هاى آینده باید ۲۲ بهمن را بزرگ بشمارند

به گزارش فارس، فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره گرامیداشت ۲۲ بهمن به شرح ذیل است:

ثمرات حضور مردم در صحنه‏

۱. در برداشتن رحمت و عنایت الهى‏

خداى تبارک و تعالى از اول با شما بوده است و مادامى که شما در صحنه باشید و ان‏شاءاللَّه هستید و خواهید بود، خداى تبارک و تعالى شما را پشتیبانى مى‏کند، شما قوى خواهید بود.(۱)

۲. حاکمیت اسلام در ایران و جهان‏

حضور شما مردم عزیز و مسلمان در صحنه است که توطئه‏هاى ستمگران و حیله‏گران تاریخ را خنثى مى‏کند، حضور شما در صحنه است که گرد یأس و درماندگى بر چهره‏هاى منافقین و متحدان بى‏آبرویش مى‏پاشد، حضور شما مردم شجاع و با ایمان است که خط اصیل اسلام را بر ایران و به امید خدا بر جهان حاکم خواهد نمود، حضور شما مردم مؤمن و از جان گذشته است که روشنفکران غرب و شرق‏زده را براى همیشه رسوا مى‏کند، حضور شما در صحنه، تمام «من» ها و منیتهاى شیطانى را کوبیده و مى‏کوبد و «ما» و اخوت اسلامى را جایگزین آن نموده و مى‏نماید.

حضور شما در صحنه به آمریکا و غرب و شرق و دنباله‏روهاى بى‏عقلشان هشدار داد که این ما بودیم که انقلاب نمودیم و این ما هستیم که سرنوشت خود را خود تعیین مى‏نماییم و از کلمات بى‏محتواى شما گول نمى‏خوریم.

امروز و روزهاى آینده، روز شکست جریان دشمنان قسم‏خورده اسلام است، روز شکست فرد یا افراد نیست؛ روز شکست جریانى است که به اسلام معتقد نیستند و اگر هم باشند، مسلماً تا حدودى است که با قوانین غرب برنخورد و مخالفتى نداشته باشد، روز شکست جریانى است که همیشه قلب مرا مى‏آزارد، شکست جریانى است که بسیار خطرناکتر از تمامى جنایتها و خیانتهاى رژیم پهلوى در طول حکومت ننگینشان بود، روز



شکست جریانى است انحرافى که حضور به موقع شما، پایه‏هاى آن را لرزاند و فرو ریخت.

دوستان عزیزم، بسیار دقت کنید و کاملًا به‏هوش باشید و هوشیارانه با آرامش کامل، ولى با تمام توان در صحنه باشید که بى‏شما هیچ کس، هیچ نمى‏تواند کند و با شما، همه دشمنان رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نابود خواهند شد.(۲)

این حضور شماها در صحنه، امید این را مى‏دهد که نه توطئه‏هاى داخلى موفق بشوند به آن طرحهاى شیطانى خودشان و نه هجوم خارجى بتواند به این ملت آسیب برساند.

سرتاسر ایران، ملتى است که همان‏طور که در اول نهضت، حاضر در صحنه بودند و با حضور خودشان، این کشور را و اسلام را بیمه کردند، الآن هم همه در سرتاسر کشور، در صحنه حضور دارند.(۳) مردم را در صحنه حاضر نگه دارید که آنچه انقلاب و ایران را حفظ کرده، حضور مردم در صحنه است.(۴)

۳. آسیب‏ناپذیرى انقلاب‏

همین حضور است که موجب این است که این انقلاب آسیب نبیند. اگر انقلاب مال یک حزبى بود یا مال یک گروهى بود و مردم در صحنه حاضر نبودند، آن انقلاب دوام نداشت و همیشه باید با سرنیزه حفظش مى‏کردند.(۵)

۴. پیروزى‏

یکى از ارکان پیروزى، حضور ملت در همه صحنه‏ها است و الحق، این ملت نمونه در پیشگاه خداوند تعالى ارزشى عظیم دارد.(۶) تاکنون هر چه برکات به این جمهورى اسلامى رسیده است و هر چه پیروزى نایل این ملت مظلوم عاید شده است، از حضور ملت و همه قشرها است(که) در صحنه‏اند و از این‏که جمهورى اسلامى را از خود مى‏دانند، چنانچه از خودشان است. این حضور شما در صحنه و پشتیبانى شما از جمهورى اسلامى، این رمز پیروزى است که عاید شما شده است.(۷)

۵. شکست توطئه دشمن در تبلیغ روگردانى مردم از اسلام‏

آنها که خیال کردند یا تبلیغ مى‏کنند به این‏که مردم دیگر در آن مسائل اسلامى و در جمهورى اسلامى سست یا بى‏تفاوت(اند) و در بعضى تبلیغات هم هست که مخالف شده‏اند، مردم از جمهورى اسلامى رو برگردانده‏اند، اینها بیایند سرتاسر کشور اسلامى را، زن و مرد مسلمان این کشور را و زن و مرد تمام فرق مختلفه‏اى که در این کشور هست(را) ببینند، تمام مسلمانها و کسانى که از اقلیتهاى مذهبى هستند و پایبند به جمهورى اسلامى هستند، تمام اینها در سرتاسر کشور، با همان شور و شوقى که در اول نهضت داشتند، امروز هم به همان نحو در ادامه نهضت شور و شوق دارند.(۸)

ملت شریف و مبارز ایران! دشمنان اسلام و نهضت در خارج و داخل، تبلیغات زهرآگین خود را شروع کردند و چنین وانمود مى‏کنند که مردم به سردى و سستى گراییده‏اند. مى‏خواهند شما را متهم کنند که از جمهورى اسلامى رو برگردانیده‏اید. از شما ملت مبارز انتظار دارم که با شرکت همگانى خود، یاوه‏سرایان را رسوا کنید.(۹)

رمز بقاى انقلاب‏

بى‏تردید رمز بقا(ى) انقلاب اسلامى، همان رمز پیروزى است و رمز پیروزى را ملت مى‏داند و نسل‏هاى آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلى آن، انگیزه الهى و مقصد عالى حکومت اسلامى و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه براى همان انگیزه و مقصد. اینجانب به همه نسل‏هاى حاضر و آینده وصیت مى‏کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگران خارج و داخل از کشورتان قطع شود، این انگیزه الهى را که خداوند تعالى در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید و در مقابل این انگیزه - که رمز پیروزى و بقا آن است - فراموشى هدف و تفرقه و اختلاف است. بى‏جهت نیست که بوق‏هاى تبلیغاتى در سراسر جهان و ولیده‏هاى بومى آنان، تمام توان خود را صرف شایعه‏ها و دروغ‏هاى تفرقه‏افکن نموده‏اند و میلیاردها دلار براى آن صرف مى‏کنند. بى‏انگیزه نیست سفرهاى دائمى مخالفان جمهورى اسلامى به منطقه و مع‏الاسف در بین آنان از سردمداران و حکومت‏هاى بعض کشورهاى اسلامى که جز به منافع شخصى خود فکر نمى‏کنند و چشم و گوش بسته، تسلیم آمریکا هستند، دیده مى‏شود.

امروز و در آتیه نیز آنچه براى ملت ایران و مسلمانان جهان باید مطرح باشد و اهمیت آن را در نظر گیرند، خنثى‏کردن تبلیغات تفرقه‏افکن خانه‏برانداز است. توصیه اینجانب به مسلمین و خصوص ایرانیان به ویژه در عصر حاضر آن است که در مقابل این توطئه‏ها عکس‏العمل نشان داده و به انسجام و وحدت خود به هر راه ممکن افزایش دهند و کفار و منافقان را مأیوس نمایند.(۱۰)

نسل‏هاى آینده باید ۲۲ بهمن را بزرگ بشمارند

بیست و دو بهمن، سرآغاز پیروزى ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، ۲۲ بهمن سرآغاز برچیده‏شدن دستگاه ستمگرى طاغوتیان و ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت اللَّه بر جهان،(۱۱) ۲۲ بهمن، سالروز شکست باطل و جنود ابلیسى به دست حق‏طلب جندالله،(۱۲)، ۲۲ بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامى و بیدارى مستضعفان، بر کشور و ملت بزرگ ایران و بر جمیع مسلمانان و مستضعفان و محرومان مبارک باد.(۱۳)

این معنا باید سرمشق ما باشد در تمام زندگى که اگر یک ملتى، همه قشرهایش با هم بودند و یکپارچه بودند، هیچ قدرتى نمى‏تواند در مقابل آن‏ها ایستادگى کند و آسیبى به آن‏ها برساند.

کسانى از ابرقدرت‏ها(که) مى‏خواهند(بر) کشورى غلبه بکنند و از کشورى بهره‏بردارى کنند، محتاجند به این‏که یا این کشور با تمام افرادش، طرفدار آن‏ها باشد که از دسته‏جمعى آن‏ها بهره‏بردارى کنند یا این‏که بازى بدهند گروه‏هایى را که تفرقه بیندازند بین افراد این کشور. اگر چنانچه ملت با هم در مقابل تمام قدرت‏هاى عالم قیام کنند،(آن‏ها) به خودشان اجازه نمى‏دهند که با یک همچو ملتى مقابله کنند، لهذا کوشش اصیل آن‏ها در این است که در خود ملت، بین قشرهاى ملت اختلاف ایجاد کنند که با اختلاف خودِ ملت، آن‏ها بتوانند سلطه پیدا کنند.

در ۲۲ بهمن ثابت شد که(قدرتهاى عالم) بر ملتى یکپارچه - ملتى که مقصدشان یک مقصد الهى است، نه یک مقصد مادى صرف و همه‏شان با هم یکصدا هستند - نمى‏توانند غلبه کنند. این یک درسى است براى ما در طول تاریخ که اگر بخواهیم مقاصد خودمان را، کشور خودمان را به ثمر برسانیم - نتیجه این‏همه خون و این‏همه علیل و این‏همه رزمنده و این‏ها - باید همه با هم باشیم. این یک درسى است که ما از ۲۲ بهمن فرا گرفتیم و باید این درس را با تمام قوا دریابیم و با تمام قوا حفظ کنیم. ۲۲ بهمن باید در طول زندگى، سرمشق ما باشد و نسل‏هاى آینده باید ۲۲ بهمن را - که غلبه ایمان بر کفر و الله بر طاغوت و اسلام بر کفر بود - حفظ کنند و بزرگ بشمارند؛ بزرگ بشمارند روزى را که خداى تبارک و تعالى به ملت ما منت گذاشت که این ملت را یکپارچه کرد و ملت را غلبه داد.(۱۴)

از ملت تشکر مى‏کنم‏

قبل از هر چیز، همگى باید از خداوند تعالى تشکر کنیم که ملت ما را توفیق خدمتگزارى به اسلام را عطا فرموده است و از ملت تشکر کنیم که در همه مراحل از قبل از انقلاب تا زمان انقلاب و تا پیروزى انقلاب، یک دل و یک جهت براى اقامه عدل اسلامى و براى دفع اشرار و رژیم‏هاى فاسد و اقامه رژیم جمهورى اسلامى کوشش کردند و از زمانى که به‏پا خاستند تاکنون در صحنه بوده‏اند و با تمام توان خود و بذل مال و جان و فرزند و خاندان براى پیداشدن عدل الهى و مستقرشدن احکام آسمانى کوشا بوده‏اند و در صحنه. الان هم بیش از پیش حاضرند.(۱۵)

به خوبى مردم ایران پیدا نمى‏شود

مردم ما قبل از انقلاب و بعد از آن، چنان در صحنه هستند که انسان متحیر مى‏شود.(۱۶) در تمام دنیا مردمى به خوبى مردم ایران پیدا نمى‏شود. امروز مردم، پشتیبان انقلاب اسلامى و دولت هستند. پشتیبانى مردم از دولت به خاطر این است که دولت را اسلامى مى‏دانند و مى‏دانند که طرفدارى از دولت، طرفدارى از اسلام است، تنها به این خاطر است که از دولت پشتیبانى مى‏کنند.(۱۷)



۱) صحیفه امام، ج ۱۵، ص ۱۳۸

۲) صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۴۷۳ - ۴۷۴

۳) صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۲۸۴

۴) صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۴۵۳

۵) صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۳۱۹

۶) صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۳۲۲

۷) صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۱۱۹ - ۱۲۰

۸) صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۲۸۴

۹) صحیفه امام، ج ۹، ص ۲۵۹

۱۰) صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۴۰۴

۱۱) صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۲۹۸

۱۲) صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۳۰۳

۱۳) صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۲۹۸

۱۴) صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۸۶ - ۸۷

۱۵) صحیفه امام، ج ۱۵، ص ۲۸۱

۱۶) صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۱۵۹

۱۷) صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۴۵۳