به گزارش ايسنا، حجتالاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي شامگاه پنجشنبه طي سخناني در جمع مردم كازرون در مسجد امام زمان (عج) اين شهرستان با تبريك ميلاد حضرت محمد (ص)، امام جعفر صادق (ع) و دهه فجر تصريح كرد: دهه فجر جشن بزرگ ديني و مردمي است. در ابتدا بايد خدا را سپاسگزار باشيم كه در دنياي تاريك و سياه امروز، ۳۳ سال در فضاي پاك تنفس ميكنيم؛ فضايي كه عطر قرآن، حقطلبي، ارزشمداري، انسانگرايي، طهارت نفس و ... در آن جاري است. فضاي ايران مانند يك باغ مصفا در يك كوير برهوت است. دانشمند هستهيي ما افتخار ميكند كه خونش را در راه وطن و ملت بدهد. شما خانواده شهيد احمدي روشن را ببينيد كه چطور با صلابت ايستادهاند. آيا اينها نعمت و اوج رشد و كمال نيست؟

وی با بیان اینکه کازرون از جمله شهرهایی بود که زمان رژیم شاه در آن حکومت نظامی برقرار شده بود، ادامه داد: در جامعه‌ای که می‌خواستیم پاک و الهی در آن زندگی کنیم جلوی ما تانک می‌گذاشتند و اکنون جلوی ما ناو هواپیمابر می‌گذارند تا ما را تهدید کنند. مشاهده کنید که از کجا به کجا رسیده‌ایم. زمان انقلاب به کف خیابان‌ها تانک آوردند تا جلوی ما را بگیرند ولی زورشان به ما نرسید و اکنون می‌خواهند ما را با اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس بترسانند ولی همچنان زورشان به ما نمی‌رسد زیرا شما به یاری خدا شتافتید و خدا نیز شما را ثابت‌قدم کرد.

رییس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین تجمع دریایی تسلیحاتی جهان اکنون در خلیج فارس اتفاق افتاده است، افزود: هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی فضای دین‌داری در دنیا ترویج شده است؛ حتی بین مسیحیان. ‌گرایش به دین بعد از انقلاب اسلامی در دنیا تقویت شده است؛ حتی در بین یهودیان. چون دنیا با سرعت به سمت بی‌دینی و خدا گریزی می‌رفت. جریان کمونیسم نیز دنیا را تسخیر کرده بود. جریان مادی‌گرایی غرب این قدر دنیا را تهی کرده بود که نصف بیشتر دنیا تحت سلطه آنان قرار گرفته بود. کشورهای اسلامی و حتی ایران خودمان نیز تحت تاثیر کمونیست‌ها بودند. زمان طاغوت قوی‌ترین حزب در کشوری مثل ایران که مهد علما و تشیع است، حزب توده بود.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نه تنها ایران را تغییر داد بلکه جریان معنویت‌گرایی در دنیا را تقویت کرد، یادآور شد: این وضعیت، فوق‌العاده است. با پیروزی انقلاب اتفاق بزرگی در دنیا افتاد. باید اتفاقاتی را که در دنیا همزمان با پیروزی انقلاب واقع شد، مرور کنیم. الان به قله رسیده‌ایم. اخیرا واتیکان به عنوان مرکز مسیحیت دنیا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۱ جمعیت مسلمانان از جمعیت کاتولیک‌های دنیا پیشی گرفته است. آنان همچنین در تحلیل‌هایشان اذعان می‌کنند که صرفا با زاد ولد جمعیت مسلمانان دنیا افزایش پیدا نکرده است بلکه میزان گرویدن پیروان ادیان به اسلام افزایش یافته است. جالب آنکه بیشترین گرایش مردم کشورها به اسلام در اروپا و آمریکا و توسط زنان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی بخواهند علیه ما تبلیغ کنند می‌گویند شما ضد زن و ضد انسانیت هستید، زنان را از جامعه خود حذف کرده و حقوقشان را ضایع کرده‌اید. این در حالی است که طبق آمار خودشان شاهدیم بیشترین گروندگان به اسلام در جامعه غرب، زنان هستند. این آمار عجیب است. اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر کدام علیه ایران یک اظهارنظر دارند به خاطر آن است که از جمهوری اسلامی به ستوه آمده‌اند. تاثیرات انقلاب اسلامی آنان را دچار یک بحران هویتی جدی کرده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: آنچه برای ما مهم است اینکه موج فریبکاری و دین‌گریزی به پایان برسد. الان فریبکاری در دنیا رسوا شده است. همیشه می‌گفتند که این تئوری و نظریه توسط آمریکایی‌ها گفته شده اما امروز کسی برای این نظریه‌ها و تئوری‌ها ارزشی قائل نیست.

پورمحمدی تصریح کرد: دنیا ببیند که روز ۲۲ بهمن در ایران چه اتفاقی می‌افتد. همان شعاری که ۳۳ سال پیش ملت ایران زیر تانک‌ها سر دادند در خیابان‌های ایران سر داده می‌شود.

وی با اشاره به همایش‌های بیداری اسلامی در تهران ادامه داد: هنوز در مصر نظام پلیسی حاکم است. برخی مهمانان مصری این همایش‌ها زمان بازگشت به کشورشان در فرودگاه بازداشت شدند. امروز شاهدیم که رییس مجلس منتخب مصر در اولین مصاحبه خود اذعان کرده است که جمهوری اسلامی ایران یک کشور تاثیرگذار است و خواستار بهبود روابط کشورش با ایران شده است زیرا رییس مجلس مصر می‌داند اگر غیر از این بگوید مردم مصر به او رای نمی‌دهند. از سوی دیگر کاندیداهای اصلی ریاست جمهوری مصر مدعی هستند که اگر رای بیاورند روابط این کشور را با ایران بهبود خواهند بخشید زیرا می‌دانند که اگر این موضع را نگیرند مردم مصر به آنان رای نمی‌دهند. هیچ‌گاه چنین وضعیتی بین ایران و مصر حاکم نبوده است. الان هم روابط عادی نیست اما قلوب مردم مصر با ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: غربی‌ها و آمریکایی‌ها اذعان دارند که این جمهوری اسلامی ایران است که به بیداری کشورهای منطقه خط می‌دهد. خشم و غضب رژیم صهیونیستی نیز به خاطر آن است که جمهوری اسلامی ایران موجودیت آنها را به خطر انداخته است. هیاهو می‌کنند که ایران بمب اتمی می‌سازد؛ اشتباه شما این است که نمی‌دانید دوره بمب اتمی گذشته است. یکی از تحلیل‌گران آمریکایی می‌گوید از این نترسید که جمهوری اسلامی ایران بمب اتمی بسازد. از این بترسید که جمهوری اسلامی ایران بمب اتمی داشته باشد ولی از آن استفاده نکند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فرمایش امام(ره) مبنی بر اینکه «انقلاب ما انفجار نور بود»، تاکید کرد: ما اهل انفجاریم ولی بمب منفجر نمی‌کنیم. ما دنیا را با نور منفجر می‌کنیم. انقلاب ما انفجار نور بود. بمب اتمی بمبی است که نفرت و معلولیت می‌آورد ولی انقلاب ما انفجار نور و انفجار حیات بود. شما اشتباه می‌کنید. دنیا را باید با بمب نوری منفجر کرد نه با بمب اتمی. امام این را به یادگار گذاشته است.

وی افزود: اگر ما در بحثعلمی پیشرفت کنیم، در اقتصاد پیشرفت کنیم و … این‌ها در تبع آن انفجار نور است. ما قلب‌ها و تفکر‌ها را تسخیر کرده‌ایم. حال که این تحول اتفاق افتاده است باید خوب از آن مراقبت کنیم. تعبیری که مقام معظم رهبری در این خصوص داشتند این بود که انقلاب کلمه طیب است. ریشه و تنه آن قوی و طیب است اما باید از آن حفاظت کرد. وظیفه ما این است که نگذاریم دشمن با تبر به جان این درخت بیفتد. نباید بگذاریم آفت بگیرد. نباید فکر کنیم که این انقلاب چون طیب است، آفت نمی‌گیرد. اگر ما وظیفه‌ناشناس باشیم این درخت طیب آفت می‌گیرد.

پورمحمدی با اشاره به شرایط مهم و حساس جمهوری اسلامی ایران در دنیا یادآور شد: باید بدانیم که در چه شرایط مهمی در دنیا هستیم. اول، ما مسئولان وظیفه داریم که اشتباه نکنیم، وظیفه‌شناس باشیم، فساد نداشته باشیم، جلوی بی‌انضباطی و فساد را بگیریم و در حفاظت از انقلاب جدی باشیم. وظیفه مردم نیز این است که هوشیار، ناظر و بیدار باشند و در صحنه حضور قدرتمندانه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای انتخابات مجلس نهم تاکید کرد: مردم در جایی که باید تصمیم بگیرند، حضور داشته باشند و کسی را که بهتر است انتخاب کنند. دعوا هم نکنیم. همه نامزدها محترم و سرمایه این کشور هستند زیرا صلاحیتشان توسط شورای نگهبان تایید شده است اما کسی را نماینده خود انتخاب کنید که از حقوق خدا، انقلاب، نظام و مردم دفاع کند. اگر نماینده مجلس از حقوق خدا، انقلاب و نظام خوب دفاع کرد از حقوق ما هم خوب دفاع می‌کند. اگر بخواهیم یک نماینده مردمی داشته باشیم باید فرد متقی‌تر، دلسوزتر، آگاه‌تر و هوشیارتر را انتخاب کنیم. گاهی اوقات انتخاب بد می‌کنیم که چوب آن را هم خورده‌ایم. اگر برنامه خوب در مجلس تصویب نشود تنها تقصیر را بر گردن نمایندگان نیندازیم بلکه بگوییم ما نیز مقصر هستیم چون خوب انتخاب نکردیم. وظیفه ما مردم ایران در انتخابات، انتخاب خوب است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما مسئولان نیز باید حواسمان باشد که خوب تصمیم بگیریم و بی‌دقتی‌های خود را گردن دشمن نیندازیم. دشمن دشمنی می‌کند و پیوسته با ما می‌جنگد تا ما را از مسیر، دین و اهداف و آرمان‌هایمان دور کند. دشمن یعنی همین. ما باید وظیفه خود را خوب بدانیم و به آن عمل کنیم. ان‌شاالله با رهبری مقام معظم رهبری و اطاعتی که در ملت سراغ داریم تمامی این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. رمز موفقیت، وحدت زیر سایه رهبری است. اگر از زیر این سایه کنار رفتیم، جنگ و دعوا به وجود می‌آید.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین طی سخنانی در همایش «انقلاب اسلامی و عدالت‌گستری» که صبح پنج‌شنبه در شیراز برگزار شد، تصریح کرد: این خواسته رهبر معظم انقلاب و از آرمان‌های امام راحل و برگرفته از رای و خواست مردم است که با جنبه‌های فساد در هر مقام و موقعیتی، مبارزه شود.

پورمحمدی با بیان اینکه تا پایان ماه جاری، محاکمه متهمان پرونده بزرگ فساد بانکی در کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: این پرونده از جمله پرونده‌های بزرگ با صدها برگ گزارش، سند و اطلاعات است و تحقیقات گسترده در آن انجام شده است و هم اکنون نیز چندین قاضی در مورد آن در حال تحقیق هستند.

وی افزود: سازمان بازرسی در این پرونده حضور جدی دارد و تا آخر پشتیبانی خود را ادامه خواهد تا همه مظاهر فساد در این پرونده آشکار شود و امید است بتوانیم پاسخ قاطع و امیدبخش به خواست عمومی در این پرونده بدهیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: سلامت نظام اسلامی در مبارزه با فساد است و قوه قضاییه در این میان رسالت مستقیم و جدی دارد و نظرسنجی‌ها بیانگر این است که طی دو سال اخیر، جایگاه و موقعیت دستگاه قضایی در افکار عمومی ارتقاء یافته است اما ما همچنان به این جایگاه بسنده نمی‌کنیم و معتقدیم تا رسیدن به جایگاه مطلوب، فاصله زیادی داریم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی برای رسیدن به امنیت و عدالت در جامعه و حاکم کردن این دو نیاز اساسی و اصلی جامعه تلاش کرده است زیرا ضریب امنیت در کشور بالا رفته و جرایم خشن کاهش یافته است اما بر این باوریم که تا رسیدن به جایگاه مطلوب راه درازی در پیش داریم.

وی تصریح کرد: وزنه اصلی در ایجاد عدالت و امنیت، مردم هستند و اگر مردم همچنان مانند سی و چند سال گذشته راسخ و استوار پای آرمان‌های انقلاب بمانند و حضور و مشارکت گسترده در همه عرصه‌ها داشته باشند، ما مسایل فراروی خود را به راحتی پشت سر خواهیم گذاشت.

این مسئول عالی قضایی اظهار کرد: در عین حال دشمنان ما هم بیکار نیستند. آنها امنیت، عدالت و وحدت اسلامی در کشور ما را نشانه گرفته‌اند و به شدت آن را دنبال می‌کنند تا ضربه‌های خود را وارد سازند.

پورمحمدی گفت: دشمن، کینه‌توزانه و خشمگین آرمان‌های انقلاب را هدف قرار داده است ولی با موج بیداری اسلامی، همه نقشه‌های آنان نقش بر آب خواهد شد.

وی اظهار کرد: دسیسه دشمنان تا آنجا پیش رفته که حتی تاب فعالیت یک شبکه تلویزیونی پرس تی وی در انگلیس را هم نداشتند. انگلیس که ادعای داشتن جامعه آزاد را دارد و ادعای تبادل اطلاعات آزاد را دارد، نتوانست این شبکه را تحمل کند و آن را بست. آنها ما را به سیاه‌نمایی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم انگلیس متهم کردند؛ در حالی ‌که خودشان این همه رادیو، شبکه و سایت‌های اینترنتی و تلویزیون در اختیار دارند و این همه سیاه‌نمایی می‌کنند.

پورمحمدی ظهر جمعه نیز طی سخنانی در جمع مردم نمازگزار شیراز و پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر تصریح کرد: انقلاب اسلامی خون جدید و حیات‌ نویی را به دین‌داران و حق‌طلبان در سراسر دنیا بخشید.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با توصیف شرایط فرهنگی زمان رژیم طاغوت خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی چون در امتداد نهضت انبیا و در راستای دین حنیف پیامبر مکرم بود، فضای دین‌داری، معنویت و خداخواهی را زنده کرد و نه تنها در گرایش و تفکر، بلکه به صحنه عمل آورد.

وی ادامه داد: ۳۳ سال است که از بلندگوهای جمهوری اسلامی ایران حق‌طلبی و خداخواهی فریاد زده می‌شود. صبح که بلند می‌شویم صدای اذان را از بلندگوهای رسمی‌مان می‌شنویم. در خیابان‌ها مظاهر ارزشی را می‌بینیم. در صدر قانون اساسی مشاهده می‌کنیم که تاکید شده است این قانون بر پایه اعتقاد به خدا، ایمان به دستورات الهی و برای تحقق فرامین الهی تنظیم شده است. نمایندگان ما وقتی قانونی را تصویب می‌کنند باید دقت کنند آیا این قانون با دستورات الهی سازگار است یا خیر. ما به این هم اکتفا نمی‌کنیم بلکه قوانین را به شورای نگهبان ارسال می‌کنیم تا بررسی شود که آیا این قوانین با دستورات الهی منطبق است یا خیر. حتی فرد اول مملکت به عنوان یک دین‌شناس مبرز و برجسته و به عنوان یک فقیه عالی‌مقام، شخصیتی عادلند که مقید به تسلیم در برابر اوامر الهی هستند. مقامات دیگر هم به همین شکل هستند. نیروهای مسلح ما نیز در راه دفاع از حق، خدا و ارزش‌های الهی لباس رزم می‌پوشند. فرماندهان ما با این اراده، عزم و درک، وظیفه دفاع از سرزمین را بر عهده دارند. فضای کنونی آمیخته با روح فرامین الهی است. این ارزشی است که انقلاب خلق کرد و دنیا را متحول کرد. همان طور که ادیان الهی چنین نقشی را ایفا کردند. خداوند در هر عصری به زبان قول آن عصر یک پیامبری می‌فرستد؛ انسانی که رسالت و پیام الهی را به گوش انسان‌ها برساند. خوشبختانه انقلاب اسلامی با همت شما مردم استوار و سرافراز باقی مانده و در داخل و خارج جایگاه خود را تثبیت کرده و ارکان خود را با اهداف عالی اسلامی تنظیم کرده است. با وجود همه موانع، سنگ‌اندازی‌ها، کاستی‌ها و کمبودها، پیروزی‌های فراوان و دستاوردهای عظیمی نصیب کشور در عرصه‌های مختلف شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین تاکید کرد: اگر ما یک ملت و کشوری بودیم که تاثیری نداشته، ضعیف بوده و تنها به گرفتاری و مشکلات خودمان می‌پرداختیم، با ما کاری نداشتند. مانند خیلی از ملت‌های دیگر می‌گذاشتند تا در مشکلات خودمان غوطه‌ور باشیم اما الان برای چه ملت ایران در دنیا مطرح است و علیه آن قطع‌نامه صادر می‌شود؟ برای چه دشمنی‌ها علیه ملت ایران تشدید می‌شود؟ دلیل آن است که ملت ایران قدرتمند و تاثیرگذار است. دلیل آن است که ملت ایران می‌تواند صحنه جهانی را جابه‌جا کند.

پورمحمدی با اشاره به شکست برنامه‌های غرب در منطقه خاطرنشان کرد: جبهه استکبار نزدیک به ۱۵۰ سال است که برای ایجاد پایگاهی که بتواند بر منطقه و جهان اسلام مسلط باشد، سرمایه‌گذاری کرده است. داستان اشغال فلسطین ۱۵۰ سال توسط استکبار برنامه‌ریزی می‌شود. ۵۵ سال پیش فقط فرانسه زرادخانه‌های رژیم صهیونیستی را شروع به ساختن کرد. هر کمکی که می‌توانستند به آنان کردند. ده‌ها بمب اتمی در اختیار آنان قرار دادند. برای اینکه جهان اسلام و این منطقه مهم را از جهات مختلف کنترل کنند اما شما ملت ایران این بازی را به هم زدید. وگرنه قبل از انقلاب، رژیم صهیونیستی به رژیم طاغوت و ایران متکی بود. حالا جمهوری اسلامی ایران بازی را به هم زده است. دیگر نه تنها ترک‌تازی صهیونیست‌ها بلکه موجودیت غرب نیز بر هم خورده است. حالا می‌بینند که ملت‌های منطقه هوشیار و بیدار شده‌اند. موج بیداری همه جا را فرا گرفته است. این وضعیت منطقه و دنیا قطعا به برکت حضور همیشه در صحنه ملت ایران ایجاد شده است. معلوم است که چرا این همه به شما حمله می‌کنند تا شما را تحت فشار قرار دهند. این انقلاب موفقیت و دستاورد‌های عظیمی در داخل و خارج داشته و دارد. طبیعی است که در این بین مشکلاتی هر روز به رنگی بر ملت ما عارض خواهد شد ولی خداوند متعال نکات دقیق و راه‌گشایی برای مقابله با آنها بیان فرموده است.

وی با اشاره به ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) گفت: باید ببینیم که امروز چه درس‌هایی می‌توانیم از مکتب پیامبر(ص) و حضرت امام صادق(ع) بگیریم. ما نیازمند پیامبرشناسی و امام‌شناسی هستیم. امروز بیش از هر روز نیاز داریم پای درس پیامبر و امامان معصوم(ع) خود بنشینیم. پیام‌رسان دنیا، شما مردم ایران هستید. امروز بلندگوی اسلام و اهل بیت(ع) شما ملت ایران هستید. این رسالت، سنگین و بزرگ است. اگر دنیای استکبار مقابل ما ایستاده است، نه برابر جمهوری اسلامی ایران بلکه مقابل اسلام و پیامبر بزرگ اسلام(ص) ایستاده است. دنیای استکبار مقابل معارف حیات‌بخش شیعی و امام صادق(ع) ایستاده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: راه حل قرآن این است که در برابر مشکلات و سختی‌های دشمن بایستیم و تقوا پیشه کنیم. تقوا نیز چند مبحثاست که یکی، تقوای عملی است که خود را به گناهان آلوده نکنیم. دیگری نیز تقوای اخلاقی است یعنی به اخلاق مذموم گرایش نداشته باشیم.

پورمحمدی افزود: مسئولان و مدیران ما باید تقوای الهی داشته باشند. ما آمده‌ایم خدمتگزار مردم باشیم. باید صادقانه خدمت کنیم و جواب مردم را درست بدهیم. مسئولان دقت داشته باشند که مراجعه‌کننده باید از ما احساس رضایت کند. تقوای دیگر، تقوای سیاسی است. چند روز دیگر انتخابات مجلس است. همه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند و به وظیفه خود عمل کنند.

وی همچنین به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: باید همه در میدان امتحان که راهپیمایی ۲۲ بهمن است، حضور پیدا کنیم. باید به دشمن بگوییم که ما پای نظام، آرمان‌های ۳۳ سال پیش و آرمان‌های امام(ره) هستیم و همراه رهبر حق‌طلب و حق‌جوی خود ایستاده‌ایم. تقوای اجتماعی نیز یعنی حضور قوی در جامعه داشته باشیم و جامعه را از اخلاق پر کنیم. تقوای دیگر تقوای اقتصادی است. زندگی اقتصادی ما باید سالم باشد. جامعه را از فساد اقتصادی پاک کنیم. باید نشان دهیم که در مبارزه با فساد جدی هستیم و اجازه نمی‌دهیم فساد در جامعه نهادینه شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: اگر بایستیم و تقوا پیشه کنیم مطمئنا نقشه دشمن به ما آسیب نمی‌رساند و این همه ساز و برگ دشمن برای ما مشکلی ایجاد نمی‌کند. ملت ما نشان داده اس که در طول این سه دهه تقوای لازم را تحصیل کرده و در این جهت رشد می‌کند و ثباتی ارزشمند را بروز داده و خدا نیز وعده داده است که اگر ثابت‌قدم شویم بی‌حد و حصر اجر می‌دهد.

پورمحمدي در پايان تصريح كرد: عزت، اقتدار، شوكت، دشمنستيزي جمهوري اسلامي و رخنهاي كه در صفوف دشمن ايجاد شده به مدد حضور ملت است. به خاطر شما، انقلاب شما، راه شما و آرمان شما جمهوري اسلامي در صحنه جهاني حاكم شده است