خبرآنلاین:محمود احمدينژاد طي سخناني در مراسم بهرهبرداري از شش پروژه عمراني در ايرانشهر با تاكيد بر اينكه بايد از موجوديت خود در جهان امروز صيانت كنيم و شرط آن نيز ساختن ايران است افزود: شايستگي ملت ما اين است كه در بالاترين طراز رفاهي قرار داشته باشيم. ملتي كه پيشرفت نكند، ضعيف و توسريخور خواهد بود و در اين راستا بايد قدرتهاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي ايجاد شود. اگر بخواهيم خودمان را حفظ كنيم بايد پيشرفت كنيم و همچنين اگر بخواهيم در طراز شان تاريخي ايران زندگي كنيم و براي ديگران پيام عدالت، صلح و كرامت انساني داشته باشيم، بايد در بالاترين طرازهاي پيشرفت قرار بگيريم.
وی خاطرنشان کرد: اگر ملتی بهترین فرهنگ را داشته باشد اما فقیر و عقب‌افتاده بوده و در آن تبعیض وجود داشته باشد نمی‌تواند در دنیا کاری را از پیش ببرد و دشمنان آن را زیر دست و پا له می‌کنند. آیا اکنون صدای ملت افغانستان به گوش کسی می‌رسد؟ ملتی مومن، پرتلاش و اهل کار هستند اما به دلیل این‌که مقتدر و پیشرفته نیستند عده‌ای از چند هزار کیلومتر آن‌ طرف‌تر آمدند و برای آن‌ها تصمیم می‌گیرند و آن‌ها را تهدید می‌کنند و در همین راستا آقای کرزای فریادش بلند است که این‌ها نمی‌گذارند ما پیشرفت کنیم، در پاکستان نیز به بهانه‌های گوناگون کشتار می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که «ملت مقتدر اجازه نمی‌دهد فرد یا افرادی در امور آن‌ها دخالت کند» افزود: سرتاسر ایران استعداد است و ما باید از این استعدادها استفاده کرده و پیشرفت کنیم. بهترین مردمان در ایران زندگی می‌کنند و در این استان نیز نعمت‌های زیادی وجود دارد. این سرزمین وسیع حاصلخیز باید بیش از پیش ساخته شود. همه‌ میوه‌های درجه یک در این استان وجود دارد. فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که یکی از آن‌ها، فرصت وجود مرز برای مبادلات مرزی است.
احمدی‌نژاد خطاب به استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات را به گونه‌ای تنظیم کنید که از حداکثر ظرفیت مرزی استفاده شود. تجربه نشان داده که در هر جا فعالیت و تلاش کرده‌ایم، نتیجه‌بخش بوده است.
رییس‌جمهور گفت: در روز ۲۲ بهمن بخشی از دستاوردهای ملت ایران را بیان کردم، ما هر جا وارد شدیم به دنبال آن پیروزی آمد، ماموریت امروز ما نیز ساختن ایران است. همه طراحی‌های دشمنان برای این است که ایران ساخته نشود و از این موضوع وحشت دارند و با خود می‌گویند ملتی که شجاع، مومن، اهل اندیشه و ارزش‌های الهی است، اگر از لحاظ عمرانی پیشرفته شود به سرعت به الگو برای سایرین تبدیل خواهد شد؛ بنابراین بسیج شدند تا نگذارند ما پیشرفت کنیم.
احمدی‌نژاد با طرح این سوال که آیا اسلحه برای ملت عمران، آبادانی و اشتغال می‌آورد؟ گفت: عده‌ای می‌آیند و نفت برخی از کشورها را می‌گیرند و به آن‌ها میلیاردها دلار اسلحه می‌دهند. همه می‌دانیم که اسلحه برای خراب کردن است، البته این‌ها نیز زورشان نمی‌رسد زیرا مقتدر و پیشرفته نیستند و مجبورند تسلیم مستکبران و بی‌فرهنگ‌ها شوند. آن‌ها می‌خواهند اختلاف و درگیری باشد و دیگران به صورت هم چنگ بیندازند. این اقدامات به خاطر افرادی است که در چندین هزار کیلومتر آن‌ طرف‌تر در امنیت به سر می‌برند و منابع سایر کشورها را مجانی می‌خواهند.
رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «چشم امید بسیاری از ملت‌ها به ایران است، حتی آن‌هایی که دولت‌شان علیه ایران اقدام می‌کند، حتی در خود آمریکا» گفت: باید در جهت ساختن ایران گام به گام پیش رویم.
وی با بیان این‌که «این انتظار وجود دارد که استان سیستان و بلوچستان در صدر قرار بگیرد» گفت: ان‌شاءالله در دور چهارم سفرهای استانی به همه شهرستان‌های این استان سفر می‌کنم. این استان باید سرآمد استان‌های کشور باشد زیرا این‌جا مرکز خیزش انسان‌های تاریخ‌ساز، مومن و پاسداران اصلی مرزهای ایران است. این استان باید به یکی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی و معدنی کشور تبدیل شود. پاکستان به محصولات ما احتیاج دارد و ما نیز به برخی از محصولات آن‌ها نیاز داریم. دو ملت نیز با یکدیگر دوست هستند بنابراین مانعی نباید در تجارت میان دو کشور وجود داشته باشد. گاز اکنون به این استان رسیده و باید یک شاخه آن نیز به پاکستان برود.
احمدينژاد در پايان با اطمينان خاطر گفت كه مردم استان سيستان و بلوچستان با وحدت، همدلي و عشق به ايران تلاش ميكنند تا وجب به وجب اين استان را بسازند.