به گزارش فارس، پیکر پاک شهید سردار حاج احمد سوداگر از فرماندهان ارشد دفاع مقدس شامگاه دیروز وارد خوزستان شد و مردم شهید پرور دزفول در آیینی در آستانه متبرکه سبزقبا (ع) در حالی که بر پیکر آن اشک ماتم میریختند با سردار بزرگ دفاع مقدس وداع کردند.

صبح امروز پیکر مطهر این شهید سرفراز روی شانه‌های مردم شهید پرور دزفول تشییع شد و پس از طواف در بارگاه سبزقبا در قطعه شهدای گلگون کفن بهشت علی این شهرستان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، براساس اعلام قبلی، صبح امروز پیکر پاک شهید سوداگر پیش از ورود به مقام سبزقبا از درب منزل پدری به سمت این بقعه حرکت داده شد این در حالی بود که خیابان‌های منتهی به این بقعه و منزل پدری این شهید از اوایل صبح امروز مملو از مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور این شهرستان شده بود.

پیکر شهید سوداگر در میان طنین فریادهای «الله‌اکبر»، «لااله‌الاالله» روی دست مردم همیشه در صحنه دزفول در کنار بقعه سبزقبا با حضور نیروهای نظامی هم‌چون تیپ دوم لشکر ۹۲ زرهی ارتش، پادگان باکری، نیروهای انتظامی و نظامی، پایگاه چهارم شکاری دزفول و مسئولان شهرستان‌های اندیمشک، شوش، دزفول تشییع شد.

محسن رضایی از فرماندهان نظامی دوران جنگ تحمیلی و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دریابان علی شمخانی رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح و سردار باقر‌زاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تشییع پیکر شهید سوداگر در شهرستان دزفول حاضر شدند.

همچنین در این مراسم، استاندار خوزستان، سردار احمد دانش‌پژوه فرمانده قرارگاه مقدم کربلای خوزستان و سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان حضور یافتند.

آیین تشییع پیکر پاک شهید سوداگر با نواختن مارش نظامی همراه بود و همرزمان و دوستان شهید در حالی که اشک ماتم می ریختند پیکر وی را بر دوش گرفته و در محوطه آستانه سبزقبا طواف دادند.

مردم دزفول با سردادن فریادهای الله اکبر، لا اله الله، فریاد یا محمدا محمدی محمدا و با عزادرای و سوگواری مسیر آستانه متبرکه سبزقبا تا بهشت علی دزفول را پیمودند و نسبت به مقام این شهید ادای احترام کردند.

در این مراسم، سردار باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیام تسلیت مقام معظم رهبری را قرائت کرد. همچنین پیام رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز به مناسبت شهادت سردار بزرگ اسلام حاج احمد سوداگر در این آیین قرائت شد.

نماز میت به امامت آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اقامه شد و پس از تشییع، پیکر سردار رشید اسلام حاج احمد سوداگر در قطعه شهدای شهرستان دزفول آرام گرفت.

مراسم ترحیم شهید سردار حاج احمد سوداگر روز دوشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد جامع دزفول برگزار می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار احمد سوداگر از جانبازان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس عصر روز ۲۱ بهمن‌ماه در سن ۵۰ سالگی و بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

وی در دوران جنگ تحمیلی مسئول اطلاعات و عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) بود و پیش از فوت، مسئولیت پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس را برعهده داشت.

سردار سوداگر از پیشکسوتان دفاع مقدس به شما رفته و از ابتدای جنگ تحمیلی در صحنه مبارزه علیه باطل حضور داشت و طی این مدت چندین بار مجروح و قلب وی نیز مورد جراحی قرار گرفته بود.