به گزارش فارس، گردهمایی کارکنان ستاد نیروی زمینی سپاه با هدف گرامیداشت ۲۰ بهمن سالروز عملیات غرورآفرین والفجر ۸ و روز حفاظت اطلاعات در سپاه صبح امروز دوشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) ستاد نیرو برگزار شد.

در این مراسم پس از عرض خیرمقدم مسئول حفاظت اطلاعات نیروی زمینی سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی طی سخنانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: علیرغم تبلیغات گسترده رسانه‌های بیگانه و نیت پلید بدخواهان نظام مردم فهیم و بصیر ایران با حضور گسترده خود در راهپیمایی تمامی توطوه های دشمنان را نقش بر آب کردند.

پاکپور در ادامه سخنان خود با اشاره به فلسفه نامگذاری بیست بهمن به روز حفاظت اطلاعات در سپاه، تصریح کرد: بیست بهمن سالروز عملیات غرورافرین والفجر ۸ است که در این عملیات بزرگ به علت رعایت اصول حفاظتی دشمن غافلگیر شد و این پیروزی عظیم و باورنکردنی به دست آمد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با مقایسه دو عملیات والفجر مقدماتی و الفجر ۸، گفت: اساسی ترین عامل موفقیت عملیات والفجر ۸ رعایت اصول حفاظتی بود.

پاکپور حفاظت گفتار، رفتار، حیطه بندی، اختفا و پوشش را از جمله اصول حفاظتی خواند و اظهار داشت: در صورت اطلاع دشمن از موقعیت و وضعیت ما پیروزی ما با زحمت و تلفات فراوانی همراه خواهد بود.

وی افزود: دشمن امروز تجهیزات و امکاناتی را در سطح دنیا توزیع کرده است که به وسیله آنها از جمله اینترنت، تلفن همراه و… بهره برداری اطلاعاتی می‌کند و این هشداری است که کلیه کارکنان باید در استفاده از وسایل ارتباطی به هنگام مبادله اطلاعات، مراقب دشمن باشند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان تأکید کرد: کلیه عزیزانی که در سپاه مشغول خدمت هستند اعم از سرباز و پاسدار باید توجه داشته باشند که همواره مورد توجه دشمن هستند و باید با رعایت کامل مسائل حفاظتی دشمن را در دسترس به اهداف خود مأیوس کنند