پانا: در این جلسه که به ریاست آیت الله محمد رضا مهدوی کنی آغاز شد، کمیسیون های مختلف گزارش های خود را در مورد مسائل مربوط به خبرگان رهبری مطرح می کنند.

در ابتدای این جلسه آیت الله مهدوی کنی پس از خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه درباره بزرگداشت ایام الله دهه فجر و آرمان های امام خمینی(ره) سخنرانی کرد.

وی همچنین از حضور پرشور مردم کشورمان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن از سوی مجلس خبرگان رهبری تشکر و قدردانی کرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر حفظ دستاوردهای شهدا و کسانی که در برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش داشته اند درباره مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی و اهمیت آن همگان را به برگزاری انتخاباتی پرشور که موجب ناامیدی دشمنان نظام شود دعوت کرد.

تاکید سید احمدخاتمی بر برگزاری انتخابات در فضای آرام
پس از سخنان رییس مجلس خبرگان، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: به قول مقام معظم رهبری نهادی مانند مجلس خبرگان رهبری در دنیا کم نظیر است که مردم بیش از ۸۰ مجتهد را برای تصمیم گیری های مهم انتخاب می کنند.

خاتمی تاکید کرد: این سخن مجلس خبرگان رهبری است که انشاء اله همان طور که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شرکت کردند با شرکت گسترده در انتخابات مجلس نهم دشمنان را ناامید می کنند و آنچه که مهم است حضور حداکثری مردم است و این چیزی است که دشمنان اصرار دارند تحقق پیدا نکند و مردم ما اصرار بر تحقق آن دارند و تحقق پیدا خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه مردمی که در همه صحنه ها حضور داشته اند در این صحنه هم حضور خواهند داشت، گفت: رقابت اخلاقی میان نامزدها خواسته مجلس خبرگان رهبری است و تمام کسانی که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند باید به صورتی اخلاقی با هم رقابت کنند و به گونه ای عمل کنند که در شان مجلس خبرگان است.

وی افزود: زیر سئوال بردن نظام برای رای آوردن عملی ناجوانمردانه است و این که از امکانات نظام استفاده کنند و علیه نظام حرف بزنند نشان می دهد خدمت گذاران شایسته ای برای نظام اسلامی نخواهند بود.

خاتمی در پایان خواستار برگزاری انتخابات در فضای آرام شد و از دست اندرکاران انتخابات خواست تا تلاش کنند انتخابات در فضای آرام برگزار شود.

پس از سخنان رییس مجلس خبرگان رهبری و سید احمد خاتمی، نشست غیرعلنی این مجلس آغاز شد