به گزارش فارس، سهیلا جلودار زاده نماینده سابق مجلس و کاندیدای انتخابات مجلس نهم طی سخنانی در چهارمین نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه علامهطباطبایی در حال برگزاری است، گفت: برای رسیدن به مشارکت حداکثری باید اعتماد حداکثری ایجاد شود؛ اینکه بخواهیم در انتخابات حداکثر افراد شرکت کنند، باید در افراد انگیزه به وجود آید.

وی افزود: در جامعه ما که یک جامعه مذهبی است، باید برخی بایدها و نبایدها را به گونه‌ای تعریف کنیم که به مشارکت حداکثری برسیم.

جلودارزاده با بیان اینکه اصلاح بی‌اصول معنی ندارد، ادامه داد: اصول ما یکتاپرستی، تنظیم رفتارها براساس کتاب خدا و همچنین اعتقاد به جهان آخرت است.

این نماینده ادوار مجلس گفت: مذهبی که ما داریم یک مذهب اصلاح‌طلب است؛ تشیع از ابتدا می‌خواسته اسلام را به دین حضرت محمد(ص) برگرداند و آن را اصلاح کند لذا همه ملت‌ ما اصلاح را قبول دارد.

وی با بیان اینکه قانون باید بر انتخابات ما حاکم باشد، اظهار داشت: هر انسانی باید مواظب افکارش باشد چرا که افکار به رفتار تبدیل می‌شود.

جلودارزاده افراد حاضر در انتخابات آینده را شامل سه دسته انتخاب کننده، انتخاب‌شونده و برگزارکننده دانست و ادامه داد: برگزارکننده انتخابات می‌تواند رفتارهای دو دسته دیگر را هم تعیین کند؛ تفکر برگزارکننده باید طبق دین و قانون باشد تا مجلس که عصاره فضائل ملت است، تشکیل شود؛ همچنین باید اجازه داده شود تا از تمام افکار و عقاید در انتخابات حاضر شوند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم گفت: دولت به همه برگزارکنندگان باید شرایط خوب انتخاب شدن و خوب انتخاب کردن را برای مردم فراهم کند.

وی افزود: ‌انتخاب‌شونده باید فکر کند و ببیندکه آیا می‌تواند اوضاع را اصلاح و درست کار کند و همچنین در تفکرش باید به دنبال مشارکت حداکثری باشد.

جلودارزاده فضای سیاسی کشور را طی چند سال اخیر بسته دانست و گفت: در انتخابات پیش‌رو انتخاب‌کنندگان اگر به دنبال مشارکت حداکثری هستند، باید روشنگری کنند؛ یک دسته روشنگری را در این می‌دانند که به مردم بگویند در انتخابات شرکت نکنند اما من مجبورم که در انتخابات شرکت کنم و مشارکت ایجاد کنم چرا که نمی‌توانم ببینم انقلاب زیر و رو شود.

وی با بیان اینکه نباید در انتخابات رأی خرید و فروش شود، گفت: در بعضی انتخابات‌ها از امکانات دولتی استفاده شده است که نباید این‌طور باشد.

جلودارزاده روشنگری را وظیفه دانشجویان دانست و اظهار داشت: ‌ ما از آنهایی نیستیم که بخواهیم بنشینیم و آمریکا برای ما مملکت درست کند؛ آمریکا اگر مملکت درست‌کن بود، افغانستان و عراق را درست می‌کرد؛ شوروی و چین هم مملکت درست‌کن نیستند، باید خودمان کشورمان را بسازیم.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: روحانیت باید به مردم یاد دهد که چطور انتخاب کنند چرا که ما هنوز به انتخاب ایده‌آل نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه رفتار برگزارکننده انتخابات باید عادلانه باشد، افزود: رفتار برگزارکننده باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کند.

جلودارزاده با بیان اینکه مردم به آگاهی نیاز دارند، اظهار داشت: رفتار رأی‌دهنده باید براساس آگاهی باشد.

وی اظهار داشت: بنده سال قبل به دلیل ترس از آخرت سکته قلبی کردم و عمل قلب داشتم لذا انتخاب شونده باید همه مسائل را در نظر بگیرد و بداند یک حرف می‌تواند تأثیرگذار باشد.

جلودارزاده در پایان خاطرنشان کرد: برای من مهم نیست که انتخاب شوم یا نشوم چرا که این مسئله نمیتواند در آخرت من تأثیر مستقیم داشته باشد.