به گزارش پایگاه اطلاعرسانی حجتالاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، حجتالاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) خیابان ۲۰ متری گلستان قم حضرت معصومه(س) را نگین انگشتری شهر مقدس قم دانست و اظهار داشت: وجود بارگاه ملکوتی آن بانوی باکرامت در شهر مقدس قم افتخاری است که نصیب مردم این شهر شده و برکات فراوانی هم نیز برای این شهر به همراه داشته است.

وی با اشاره به تاسیس حوزه علمیه قم در کنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: یکی از برکات حوزه علمیه وجود شخصیت ممتاز حضرت امام خمینی(ره) است که دنیا را در قرن بیستم تکان داد و نظام دو قطبی جهان را بر هم زد.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امام خمینی در دوران دین‌ستیزی، نظامی بر پایه دین پایه‌گذاری کرد، ابراز داشت: امروز بیداری اسلامی و سقوط دیکتاتورهای وابسته به غرب به برکت انقلاب اسلامی است که امام خمینی در ایران برپا کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم ما در دنیا پرچم افتخار بر دوش دارند، گفت: امروز بعد از ۳۳ سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد استکبار جهانی از هر مسیر و ابزاری که وارد عملیات می‌شوند نمی‌تواند جمهوری اسلامی را محدود کنند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه صدور انقلاب با تجهیزات و امکانات نظامی نیست، یادآور شد: امروز در مصر، تونس، لیبی و یمن بعد از سقوط دیکتاتورها، مردم به دنبال حاکم کردن نظامی هستند که قانون گذاری آن بر پایه و اساس دین و قرآن باشد و این برکت انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر به اینکه جمهوری اسلامی باعثجان گرفتن نهضت‌های اسلامی شد، تصریح کرد: حزب‌الله لبنان با تاسی به انقلاب اسلامی ایران در جنگ ۳۳ روزه توانست شاخ اسراییل را بشکند و بر همین اساس فلسطین در جنگ ۲۲ روزه غزه توانست در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کند.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه تامین بنزین سوپر هواپیماهای جنگی اسراییل توسط عربستان در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: مردم مسلمان منطقه وقتی سیاست‌های سران عرب و صداقت مردم ایران را مشاهده کردند به انقلاب اسلامی ایران تأسی کردند و به همین دلیل مردم در این کشورها بر پادشاهان خود مرگ و بر رهبر انقلاب اسلامی ایران درود می‌فرستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با بسیج همه امکانات خود ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داد و بر همین اساس فتنه ۸۸ را راه انداخت.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه نباید در جریان فتنه ۸۸ همه را زیر سئوال ببریم، ابراز داشت: نباید عوامل فتنه انگیز و مغرض را با مردم گره بزنیم زیرا بسیاری از آن حدود ۱۴ میلیون نفری که به سه کاندیدای دیگر رای دادند به همراه سایر مردم، حماسه ۹ دی را خلق کردند و آن افتخار را آفریدند.

وی با بیان اینکه مردم ایران با تمام مشکلات و سختی‌ها پای آرمان‌ها ایستادند تصریح کرد: امروز مردم ایران توانسته‌اند در سایه پایبندی به اصول و ارزش‌ها، افتخارات زیادی را در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های علمی کسب کنند.

کارشناس مسائل سیاسی پیشرفت‌های ایران را در زمینه انرژی هسته ای یادآور شد و تاکید کرد: امروز با تمام تهدید‌ها و تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران توان غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را به دست آورده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را در دستیابی به چرخه کامل سوخت هسته‌ای و توان غنی سازی جز ۱۱ کشور برتر جهان معرفی کرد و ابراز داشت: امروز قله مرتفع تکنولوژی هسته‌ای زیر پای دانشمندان جوان جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای مشکل استکبار نیست، اظهار داشت: امروز استکبار جهانی نگران استقرار نظام دینی در جمهوری اسلامی است.

ذوالنوری وجود رهبری جامع، کامل، باکفایت و اعتقادات و باورهای دینی مردم را دو عامل اصلی مقاومت نظام اسلامی ایران در فتنه ۸۸ ذکر کرد و گفت: در فتنه ۸۸ دنیا با تمام امکانات خود در برابر نظام اسلامی ما بسیج شد به گونه‌ای که تمام نیروهای ضد انقلاب زیر پرچم خط امام جمع شدند و سران کشورهای استکباری نیز به صراحت آنها را حمایت کردند.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ برخی از خواص مواضع خود را روشن نکردند و بر روی خط‌ رأس جغرافیایی حرکت کردند، ‌ تصریح کرد: در حکومت اسلامی ما مردم تنها از طریق خواص به رهبری متصل نیستند بلکه خواص تنها جاده‌های خاکی و باریک ارتباط مردم با رهبری هستند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استکبار در تلاش است با تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای که آغاز کرده، حضور مردم را در این انتخابات کمرنگ کند اما مردم ایران با حضور آگاهانه، جدی و حداکثری و به قصد عبادت در پای صندوق‌های رأی، دنیا را متحیر و انگشت به دهان خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، حضور مردم را موجب داوم، قوام و تقویت پایه‌های نظام دینی دانست و ابراز داشت: حضور در صحنه و حفظ نظام اسلامی و تقویت پایه‌های دینی نظام کمتر از عبادات فردی نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بر اساس فرموده مقام معظم رهبری، ما دارای پنج مرحله، انقلاب اسلامی، تاسیس نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلام و نظام جهانی اسلام هستیم، خاطرنشان کرد: ما اکنون در مرحله دولت اسلامی در حال جا زدن هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت ما دولت اسلامی نیست، ابراز داشت: از دولت اسلامی امیر منصور آریا و شهرام جزایری بیرون نمی‌آید، در دولت اسلامی رانت‌خواری، ویژه خواری، انحصار، فقر و فساد نیست.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه مردم ما هیچ وقت از کمبود ننالیده‌اند، گفت: مردم از فساد، تبعیض، بی‌عدالتی، نابرابری و بی‌توجهی ناراضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته با وجود تمام مشکلات سمت نظام اسلامی به سوی بهبودی و ترقی و کمال است و هر روز نیز آهنگ سرعت بیشتر خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه توجه، حساسیت و نقد سازنده ما در اصلاح جامعه اسلامی دخالت دارد، تاکید کرد: امیدواریم مجلس آینده که رسالت سنگینی و حماسه بزرگی است به خوبی رقم خواهد خورد.