آزادسازی۲۵نفتکش ایران از رهن بانک خارجی

به گزارش افکار نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، حمید بهبهانی گفت : بانک فرانسوی تامین کننده مالی طرح ساخت ۱۴ فروند کشتی نفتکش پهن پیکر این شرکت ،اخیراً اخطار داده بود تعدادی ازکشتی های ما را مصادره خواهد کرد که خوشبختانه با حمایت بانکهای ایرانی و اقدام بموقع در تسویه بدهی ها ؛ توانستیم از این اقدام جلوگیری کنیم.

بهبهانی که به تازگی رئیس شرکت ملی نفتکش ایران شده است، اضافه کرد: همچنین موفق شدیم با پرداخت بدهی خود به بانک‌های اروپایی و کره‌ای، از مصادره ۱۱ فروند کشتی نفتکش غول پیکر دیگر که به عنوان تضمین تکمیلی وام اعطایی در رهن بانک بود، جلوگیری کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران افزود: علاوه براین با رایزنی های انجام شده موفق شدیم، سوخت اعتباری دریافتی از شرکت پخش فرآوردهای نفتی را از ۳۰ میلیون دلار به ۴۵ میلیون دلار افزایش دهیم.

وی گفت: همچنین در ادامه حل مشکلات ناوگان نفتکش کشور قرار شد پول کرایه کشتی ها که قبلا در داخل پرداخت می شد و برای تبدیل آن به ریال و دیگر ارزها با مشکل مواجه بودیم، درخارج از کشور پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران همچنین در مورد احتمال توقف فعالیت برخی از خطوط خارجی در حمل و نقل مواد نفتی ایران اظهار داشت: شرکت ملی نفتکش ایران آمادگی کامل دارد حمل مقادیر نفتی خریداری شده توسط شرکت های خارجی را برعهده بگیرد و محدودیت های بوجود آمده را جبران کند.

وی افزود : آرایش ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران هماکنون قادر است برغم دشواریهای روزافزون به عنوان بازوی اصلی صادرات نفت ایران اجازه ندهد کوچکترین وقفهای در صادرات نفت کشور ایجاد شود.