مقابله به مثل پاسخ ایران در عمل به محدودیت‌های شورای امنیت

افكار نيوز:سيد شهابالدين صدر شنبه شب در جمع مردم فردوس اظهار داشت: كشور ما در مسير توليد بمب اتم نيست، ولي فناوري صلحآميز هستهاي به بهترين شكل در كشور وجود دارد.
صدر با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت افزود: این قطعنامه برای تحت فشار قرار دادن کشور ما بود و دشمن امروز پی‌برده است که با حمله نظامی علیه ایران نمی‌تواند راه به جایی ببرد و از این رو با جنگ نرم حاکمیت بر مغزها و فکرهای مردم را پیش گرفته است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ تحمیلی اگرچه آسیب‌های زیادی را به کشور ما وارد کرد، اما دستاوردهای گران سنگی را نیز به همراه داشت که از جمله آن این بود که مردم با صلابت و قاطعیت بیشتر راه امام و رهبری را ادامه دادند.
صدر رمز پیروزی انقلاب را وحدت و یکپارچگی مردم دانست و افزود: دشمن با اقدامات شوم خود در فکر تفرقه بین آحاد مردم است و مردم باید مراقب باشند که سیاه‌نمایی صورت نگیرد و بعضی از افراد از فضای سالم جامعه استفاده نامطلوب نکنند.
وی گفت: اقدام اخیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و موساد در زاهدان با هدف ایجاد رعب و وحشت بین مردم و تفرقه بین اقوام و مذاهب مختلف بود که مردم باید با بصیرت و چشم باز توطئه‌های دشمن را خنثی و راه انقلاب و امام را ادامه دهند.
صدر یکی از امتیازات تشیع را امام‌شناسی عنوان کرد و افزود: شناخت امام در هر زمانی بسیار مهم است از این رو باید با چشم باز و بصیرت رهبر و راهبر را تشخیص داد و مسیری را که رهبر تعیین می‌کند، دنبال کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طراحی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی به دلیل مقاصد شوم دشمن است چراکه در این شبکه‌ها ارزش‌ها و حد و مرزها زیر سؤال می‌رود و امروز وظیفه ما این است که در مسیر انقلاب و فضای جامعه اشتباه نکنیم چراکه خسارت‌های زیادی را به دنبال دارد.
وی افزود: چند ماه قبل از انتخابات، عده‌ای علیه رهبری و نظام و دولت دست به اقداماتی زدند که ستون اصلی خیمه اسلام را مورد هجمه قرار دهند و در این وقایع بسیاری از افراد باسابقه نظام، در جایی که با راه و دستور و نظر رهبری فاصله گرفتند خسارت زیادی دیدند.
صدر راه‌آهن را خواسته منطقی و به حق مردم فردوس دانست و افزود: این شهرستان قطعاً به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.
امام جمعه شهرستان فردوس نیز با اشاره به اینکه در گذشته به مردم فردوس ظلم شده است، گفت: در حال حاضر از دولت ارزشی و مجلس اصولگرا انتظار بیشتری می‌رود و مردم فردوس در انتظار توسعه بیشتر این شهرستان هستند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد علی حسینی‌مقدم، راه‌آهن را مهم‌ترین خواسته مردم فردوس دانست و افزود: این شهرستان تمام امتیازات اتصال به شبکه ریلی را دارد چراکه مسیر بیرجند، سرایان، فردوس ۷۰ کیلومتر نزدیک‌تر از مسیر بیرجند، قائن و گناباد است وعلاوه بر نبود مانع در مسیر، هزینه بسیار کمتری را برای دولت به همراه دارد.
وی با اشاره به وجود سالانه ۳ میلیون تن بار در فردوس گفت: با راه‌اندازی کارخانه‌های مختلفی چون سیمان و فولاد عبور راه‌آهن از فردوس بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
امام جمعه فردوس تسریع در اجرای پروژه دو باند کردن فردوس، دیهوک و بجستان، تسریع در پروژه بیمارستان، پروژه جاده کمربندی و باند و امداد و نجات و نیز مشکل آب صنعتی و کشاورزی و شرب فردوس را از جمله مشکلات و خواسته‌های مردم این شهرستان عنوان کرد و خواستار پیگیری و حل این مشکلات شد.
عباس اقبال فرماندار فردوس نیز با اشاره به ولایی بودن مردم فردوس گفت: مردم فردوس قبل و بعد از انقلاب، امتحان خود را به بهترین نحو پس داده‌اند و همواره همراه و همگام با انقلاب و امام و رهبری بوده‌اند.