با خروج ایران از برجام هیچ تهدیدی علیه کشورمان وجود نخواهد داشت

سید کاظم دلخوش، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خروج ایران از برجام در شرایط فعلی امکان پذیر است و اگر این موضوع اتفاق بیفتد چه عواقبی برای کشورمان در برخواهد داشت اشاره کرد و گفت: معتقدم با توجه به اینکه مقام معظم رهبری براساس قانون اساسی اختیاراتی دارد و از مهم ترین آنها پیگیری و کنترل کار 3قوه است؛ پس قطعا با توجه به نظارت رهبری براین قضیه دولت تا حدودی در برجام خوب عمل کرده بود.

وی در ادامه افزود: زمانی که رئیس جمهور آمریکابرجام را پاره کرد؛به نظر بنده بایستی کشورمان به گونه ای محکم ورود پیدا می کرد و اقدام متقابلی انجام می داد.

نماینده صومعه سرا به عدم تعهد کشورهای اروپایی در برجام اشاره و تصریح کرد:وقتی که کشورهای اروپایی با خفت و خواری در مقابل آمریکا شرکت های خود را از ایران بیرون کردند در واقع با این کارشان با ما بازی کردند و در همین راستا ایران می بایست سریعا از برجام خارج می شد؛چرا که هیچ امیدی به همکاری با این کشورها وجود نداشت.

دلخوش تاکید کرد:معتقدم اگر ایران در حال حاضر هم از برجام خارج شود؛دیر نکرده است،چرا که اروپایی ها در هیچ مسائلی از قبیل تبادلات مالی و تجاری با کشورمان همکاری ندارند.

وی افزود:اگر ایران در همین شرایط فعلی خارج شود؛هیچ گونه تهدیدی برایمان بوجود نخواهد آمد؛دلیل آن هم واضح بوده چرا که آمریکا به تعهد خود عمل نکرد و اروپا هم هیچ گونه ارتباطی با ماندارد.