باهنر: می​گفتند موسوی و کروبی را اعدام کنیم

به گزارش خبرآنلاين، او که مهمان کافه خبر بود، در پاسخ به سوالي که يادآورمي​شد برخي او را از ساکتين فتنه مي​خوانند، گفت:
واقعیتش این است که امثال من با برخی تندروها اختلاف نظر داریم. ما به مواضع آنها نقد داریم و اظهارات آنها را وارد نمی​دانیم. بحثمان هم از منظر «زمان شناسی» است. تا یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸، ملاقات​های متعددی از سوی افراد مختلف در نظام با آقایان موسوی و کروبی انجام شد.
وی افزود: اگر زمانی امکان پذیر باشد که نوار این دیدارها منتشر شود، همه خواهند دید که محور همه این مذاکرات این بود که شما دونفر خیلی هم ادم​های خوبی هستید، منتخب امام بوده​اید، رئیس مجلس و نخست وزیر مملکت بوده​اید، پس بیایید و از این سرمایه میلیونی آرای خود به درستی استفاده کنید و در چارچوب قانون اساسی و کار سیاسی، آن را به کار ببندید. من هم همین توصیه را به آنها بویژه به مهندس موسوی داشتم. حالا یک نفر یا یک جریانی بیاید این توصیه مرا پس از ماه​ها که موسوی مرتکب تندترین کارهای ضد انقلابی شد و دچار حضیض ذلت گردید، الم کند و بگوید باهنر هنوز هم همین نظر را دارد، یک بداخلاقی سیاسی است.
باهنر با یادآوری اینکه «قطب​زاده یک زمانی رئیس صداوسیما بود و من بخاطر حمایت از او چقدر از منافقین فحش خوردم!»، ادامه داد: آیا می​شود یک نفر حالا بیاید و بگوید که چرا من از او حمایت کردم؟ آن موقع من از قطب​زاده به عنوان یک فرد منصوب امام(ره) در صداوسیما حمیات کردم نه یک خائن وطن فروش.
نایب رئیس مجلس با اعتقاد براینکه یکی از عوامل بصیرت، «زمان شناسی» است، یادآورشد: برخی از یک هفته بعد از انتخابات ۸۸ می​گفتند این دو نفر را به ما بدهید تا در میدان قیام اعدامشان کنیم و مشکل حل شود. اما در آن زمان ما معتقد بودیم که باید آنها را نصیحت کنیم. حتی با رویی گشاده​تر از ما حضرت آقا تا سه ماه بعد از انتخابات، آنها را نصیحت می​کردند که به دامان نظام و انقلاب برگردند.
او که می​گفت، برخی تندروی​ها، از روی ساده انگاری آنها بود، خاطرنشان کرد: اگر هم آنها مستحق اعدام باشند هم باید در یک دادگاه عادله محکوم شوند که زمانش الان نیست. شاهد حرف من هم «۹ دی» است. ما نمی​توانستیم راهپیمایی «۹ دی» را «۲۵ خرداد» راه بیاندازیم. «۹ دی» بعد از حوادث«۱۳ آبان» و «۱۶ آذر» و هنجار شکنی​های عاشورا شکل گرفت. معلوم است که در ۲۵ خرداد، تعداد طرفدارهای معترض موسوی بیشتر بودند ولی به تدریج مرزبندی​ها بیشتر شد تا به ۹ دی رسید. اما متاسفانه برخی فکر می​کنند با این تند وتیزی​ها و رادیکال​بازی​ها و ساکتین فتنه خواندن​ها، فضا را می​توانند به نفع خود تغییر بدهند. بارها گفته​ام که یکی از جانبازان جنگ صفین، همان «شمر» ی بود که امام حسین(ع) را به شهادت رساند. یکی می​گفت از همان جنگ صفین، باید به شمر فحش داد! اما امام علی(ع) با اینکه به عنوان یک معصوم از آینده مطلع بود و می​دانست که او با فرزندش چه خواهد کرد، شمر را طرد نکرد.
باهنر در پايان گفت: از اين رو، تندروي​هاي برخي آقايان اوج عدم بصيرت آنها است که مي​گويند حق و باطل را مي​شناسند ولي زمان را نمي​شناسند. البته سکوت برخی از این دوستان در برابر انحراف و معدودی از آنها در برابر اختلاس نیز تاییدی است بر ضعف بصیرت ایشان. برخی نیز القابی مانند کاسبین فتنه و یا حتی کرکس فتنه هم به برخی از این برادران تندروی ما می دهند که البته بنده با اینگونه تعابیر تند موافق نیستم.