مخالفت مردم ایران با لفاظی‎های ترامپ در گفتگو با راشاتودی

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر انقلاب مردم ایران را محکوم و آن را یک ناکامی توصیف کرد و در توئیتی به زبان‌های فارسی و انگلیسی، به شدت از تهران انتقاد کرد.

ایران روز دوشنبه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را که منجر به سرنگونی شاه (مخلوع) تحت حمایت آمریکا شد، جشن گرفت. پس از انقلاب، روابط بین آمریکا و ایران قطع شد. در نوامبر گذشته، دولت ترامپ شدیدترین تحریم‌ها را بر تهران اعمال کرد و بخش‌های انرژی، کشتیرانی و مالی را هدف قرار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت‌هایی به زبان انگلیسی و فارسی و با تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود، در واکنشی خشم‌آلود به حضور پرشور مردم انقلابی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی را عامل فساد و ترور و یادآور «چهل سال ناکامی» توصیف کرد. راشاتودی نظرات ایرانی‌ها را در ارتباط با ادعاهای اخیر دونالد ترامپ جویا شد.

یک شهروند ایرانی گفت: "من با سخنان ترامپ موافق نیستم. فساد را می‌توان در همه جا (همه کشورها) یافت. او مطلبی را به زبان فارسی نوشت تا ایرانیان متوجه شوند. اما من شخصا این موضوع را نمی‌پسندم. او در تلاش برای مداخله از خارج است."

یک ایرانی دیگر نیز گفت: "من سخنان او را خیلی جدی نگرفتم. سخنان او مانند تبلیغات تلویزیونی است. او هر روز یک چیزی می‌گوید."

یک خانم ایرانی نیز در در واکنش به سخنان ترامپ گفت: "اگر او واقعا قصد دارد به مردم کمک کند، به جای این که بخواهد با استفاده از زبان مادری ما نشان دهند که با مردم دوست است، باید تحریم‌ها را لغو کند، زیرا چنین اقدامی نشانه حسن نیت است."