علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با فارس با اشاره به سناریوسازی جدید مقامات آذربایجانی علیه کشورمان گفت: از زمانی که اسرائیل در آذربایجان لانه کرده، یکی از برنامههای صهیونیستها طراحی و جوسازی علیه کشورمان است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و سازمان جاسوسی موساد در طراحی و جوسازی علیه کشورها، به خصوص ایران اسلامی سابقه طولانی‌ مدتی دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: اقدام اخیر هم، مانند سناریوهای قبلی طراحی صهیونیست‌ها برای تخریب روابط ایران با همسایگان است، البته پیش از این نیز، این نوع سیاست‌ها از سوی آمریکا و انگلیس نیز دنبال شده بود.

بروجردی ادامه داد: از زمانی که حضور رژیم صهیونیستی در آذربایجان ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده، این‌گونه مسائل هم پررنگ‌تر شده است ولی با این حال ما این سناریوها را کاملاً بی‌ارزش می‌دانیم چراکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران عدم دخالت در امور داخلی کشورهاست.

وی با تأکید بر اینکه "ایران یکی از قربانیان تروریست بوده و مخالف هرگونه اقدام تروریستی است"، به دولت آذربایجان توصیه کرد: به نفع مقامات این کشور است که به جای بها دادن به طرحهای شیطانی آمریکا و اسرائیل، روابط خود را با همسایگان تنظیم کرده و در دام موساد گرفتار نشوند.