به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، نشست خبری صدای ملت صبح امروزبا حضور علی مطهری، حمیدرضا کاتوزیان، علی عباسپور و مصطفی رضاحسینی برگزار شد.
کاتوزیان با بیان اینکه هنوز لیست ۱۵ نفره «صدای ملت» نهایی نشده است، اظهار داشت: انشالله این لیست تا فردا یا دو روز دیگر ارائه می​شود. البته تا کنون هیچ عضو مشترکی با لیست جبهه متحد نداشته​ایم.
سخنگوی «صدای ملت» در پاسخ به سوالی که به منابع مالی این تشکل اشاره داشت گفت: ما درخواست کمک مردمی​ کرده​ایم و تلاش می کنیم با حداقل منابع کار کنیم. البته مراجعات مردمی زیادی به ما شده که داوطلبانه و با هزینه خودشان کارهای چاپ یا تبلیغات را انجام دهند. با این حال با مشکل کمبود منابع مالی مواجهیم و با همین حداقل​های مالی امیدواریم بتوانیم صدایمان را به گوش مردم برسانیم. البته از شما اهالی رسانه نیز می خواهیم که در این راستا به ما کمک کنید.
وی با بیان اینکه تقاضاهایی از «صدای ملت» شده تا در شهرستان​ها هم لیست داشته باشند، گفت: ما تا کنون از هیچ کسی خارج از تهران حمایت نکرده​ایم و برخی ادعاها در این خصوص را رد می کنیم. باید با بررسی تقاضای مطرح شده در این زمینه تصمیم بگیریم که انشالله نتیجه آن را تا دو روز آینده اعلام می کنیم.
کاتوزیان پاسخ به این سوال که «چرا در لیست جبهه متحد اسامی شما نیامده است» را به اعضای همان جبهه واگذار کرد و گفت: گویا آنها ملاک هایی داشته​اند که با ما منطبق نبوده است. البته به گفته آقای مطهری برآورد از «نماینده خوب» متفاوت است. از نظر ما نماینده خوب کسی است که اهل کرنش نباشد و وابسته به جایی نباشد و کسی نتواند او را به نادیده گرفتن از حقوق مردم، قانع کند. برای ما برخورداری از این ویژگی​ها مهم بود. انشالله که برای جبهه متحد هم این معیارها مهم بوده باشد.
کاتوزیان با اشاره به بیانیه روز گذشته این تشکل در رد ارتباط مالی آنها با برخی گروه​های دیگر از لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی بر اساس هشدارهای رهبری یاد کرد و با تاکید بر رعایت اخلاق و تقوای سیاسی، ادامه داد: ما هیچ ارتباط مخفیانه​ای با هیچ گروهی نداریم و همه حرکاتمان شفاف است. البته طی روزهای گذشته بداخلاقی​های زیادی علیه ما شده است و فشارهای زیادی به ما می آورند. ما قصد مقابله به مثل نداریم اما این مورد را پیگرد حقوقی خواهیم کرد.
وی از تعهد «صدای ملت» به آزادی​های سیاسی و آزادی بیان سخن گفت و افزود: مجلس برآمده از مردم سالاری دینی، باید پرچمدار مبارزه با استبداد و خفقان باشد و بکوشد که آزادی ​ها محدود نشود. البته باید مرز آزادی با هنجار شکنی مشخص باشد.
او با بیان اینکه در جوامع غربی هم آزادی دارای حد مشخصی است، ادامه داد: اخلاق اجتماعی مورد قبول اکثریت جامعه نباید به بهانه آزادی، زیر پا گذاشته شود. آزادی یک موهبت خوب است که باید از آن استفاده کرد. فضای نقادی باید افزایش یابد تا شاهد رشد و توسعه کشور باشیم. اما اگر کسانی بخواهند از آزادی سوء استفاده کنند مورد نقد ما است.
کاتوزیان در پاسخ به سوال دیگری در مورد حصر موسوی و کروبی هم گفت: امیدواریم سیستم قضایی بر اساس قانون و به شکل عادلانه با این افراد برخورد کند. البته من شخصا معتقد به برخورد با سعه صدر با این افراد هستم و اینکه این شرایط پایان یابد و تعیین تکلیف شود.
«آیا پیگیر وضعیت زندانیان سیاسی خواهید بود؟» این سوالی بود که کاتوزیان در پاسخ به آن گفت: پس از حوادثسال ۸۸ خانواده​های زیادی به ما مراجعه می​کردند. یکی از خدمات مجلس هشتم، کمک نمایندگان تهران به خانواده افرادی بود که بازداشت شده بودند. ما کمک کردیم که مشکلات کسانی که خطای کمتری داشتند یا به اشتباه بازداشت شده بودند، مرتفع شود.
وی افزود: کسانی که پس از آن حوادثدچار حادترین مسائل شدند، دو گروه بودند؛ یکی آنها که با براندازان خارجی ارتباط داشتند. این افراد که مرتبط با نظام سلطه جهانی بودند را باید به دادگاه​های عادلانه قضایی سپرد. دسته دوم کسانی هستند که به دلیل سوء تفاهماتی دچار مشکلاتی شده​اند که باید به آنها کمک شود.
نماینده تهران با تاکید بر لزوم تفکیک این دو دسته، ادامه داد: من هیچ گاه از نیروهای برانداز حمایت نکرده ام و چون سرفرازی نظام برایم مهم است. اما کسانی که دچار سوء تفاهم شده و یا سخت گیری هایی شامل حالشان شده است را باید مدد رساند.