به گزارش افکارنیوز، احمد علیجانی وکیل علی لاریجانی به فارس گفت که رئیس مجلس شورای اسلامی شکایتی از مسئولان هفتهنامه "۹ دی" نداشته است.

وی خاطر نشان کرد که احضار محمدرضا نقدی نویسنده مطلب انتقادی علیه لاریجانی در " ۹ دی " و بازداشت محمدسعید ذاکری دبیر سیاسی این هفته‌نامه، احتمالا به دستور مدعی العموم صورت گرفته است.

علیجانی متذکر شد که نه او و نه دیگر وکیل علی لاریجانی که روحانی است، هیچ شکایتی در خصوص یادداشت انتقادی " ۹ دی " نکرده‌اند.

وی همچنین توضیح داد که شکایت رئیس مجلس از حجت‌الاسلام حمید رسایی مدیر مسئول هفته‌نامه " ۹ دی " که پیش از این صورت گرفته بود نیز، منتفی شده است.

علی لاریجانی رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس پیش از این از حمید رسایی نماینده تهران و هم‌فراکسیونی خود به هیئت داوری فراکسیون متبوعش شکایت کرده بود.

وی همچنین به دلیلی که اعلام نشد، از رسایی به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده بود و سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس را دو بار نیز به دادسرا کشیده بود اما اکنون وکیل لاریجانی از منتفی شدن این موضوع سخن می‌گوید.

هفتهنامه "۹ دی" در آخرین شماره خود در شنبه گذشته، مطلبی انتقادی با عنوان "لاریجانی از چه میهراسد؟" به قلم "محمدرضا نقدی" منتشر کرد و شب گذشته، دبیر سیاسی این نشریه توسط دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شد.