همایش کارگران جبهه متحد اصولگرایان

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس شوراي اسلامي طي سخناني در اين مراسم اظهار كرد: ما انتخاباتي نداريم كه مهم نباشد. همه انتخاباتها خصوصيات مشتركي دارند و هر انتخابات ممكن است خصوصيات ويژهاي هم داشته باشد. انتخابات در كشور هم يك حق و هم يك وظيفه است يعني هر فردي كه پاي صندوق ميرود بخشي از سرنوشت كشور را رقم ميزند.

وی گفت: در اینجا دو مساله وجود دارد یکی این‌که برخی این‌طور القاء می‌کنند که نتایج انتخابات مشخص است و رفتن به پای صندوق‌ها فقط یک ظاهر است. در منطق می‌گویند اگر در یک موضوع چند مثال نقض بیاوریم آن موضوع نقض می‌شود. پاسخ به این مساله هم با آوردن مثال نقض داده می‌شود.

باهنر ادامه داد: در دو انتخابات ریاست جمهوری اخیر این مساله روشن بود مثلا در دوم خرداد همه عالم و آدم می‌دانستند که مسوولان نظام علاقمندند که کسی دیگر انتخاب شود، اما بعد از انتخابات علی‌رغم میل بسیاری از مسوولان و دست‌اندرکاران کشور آقای خاتمی رییس‌جمهور شد. حتی در دوره نهم ریاست جمهوری تقریبا همین اتفاق افتاد.

این عضو جبهه متحد اصولگرایی افزود: مجلس ششم هم که آن هزینه‌های سنگین را به نظام وارد کرد با انتخابات رقم خورد، بنابراین انتخابات در کشور ما یک اقدام حقیقی است. مساله دیگر این است بعضی می‌گوید چه فرقی می‌کند که چه کسی انتخاب می‌شود، چون همه گروه‌ها مثل هم هستند، اما واقعیت این نیست.

وی در ادامه افزود: از اوایل انقلاب افراد مختلفی از بنی‌صدر گرفته تا مقام معظم رهبری رییس‌جمهور بوده‌اند و هر کدام از این افراد مشی متفاوتی داشته‌اند. کما این‌که نمایندگان مجلس در دوره‌های مختلف با هم فرق می‌کنند. البته فرق مجلس ششم با دیگر دوره‌های مجلس اظهر من الشمس است، اما تفاوت دیگر مجلس‌ها نیز مشخص است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «وجود حق و تکلیف شرعی برای شرکت در انتخابات ویژگی‌ همه انتخابات‌ها است» گفت: یکی از وظایف ما حفظ استقلال و آزادی است. امام(ره) فرمودند حفظ این نظام از اوجب واجبات است؛ حال حفظ نظام یک زمان در جبهه و جنگ زمانی در تولید اقتصادی، زمانی در جبهه فرهنگی و زمانی با شرکت در راهپیمایی و حضور در انتخابات صورت می‌گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: واقعا هنوز نفهمیده‌ام چرا ۲۲ بهمن امسال این‌قدر متفاوت بود که در راهپیمایی امسال جمعیت دو برابر سال‌های گذشته شده بود.

وی افزود: فرق انتخابات با راهپیمایی این است که تک تک آدم‌ها شمرده می‌شوند و این مساله هم در اسناد وزارت کشور و شورای نگهبان می‌ماند و هم در رسانه‌های مختلف ذکر می‌شود، بنابراین باید این تکلیف شرعی را مواظبت کرد، زیرا تک تک آراء روی مواضع دشمن علیه ما تاثیر عملی می‌گذارد. در حال حاضر هم دشمنان و فتنه‌گران گفته‌اند اگر کمتر از ۳۰ درصد مردم شرکت کنند معلوم است مردم با نظام مشکل دارند، اما ان‌شاءالله این بار هم حضور مردم یک حضور پرشور خواهد بود. البته ما باید در حالت خوف و رجاء و دغدغه‌مند باشیم و بگوییم هر یک رای مهم است.

وی با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب مبنی بر این‌که " رای نیاورندگان این انتخابات مواظب باشند کلاه سرشان نرود " گفت: در زمان انتخابات ریاست جمهوری بعضی قبل از پایان انتخابات جشن گرفتند و گفتند حتی اگر ما را به عنوان رییس‌جمهور اعلام نکنند آراء را از کف خیابان‌ها جمع می‌کنیم. آن‌ها از این نقطه شروع کردند تا به شکستن حرمت روز قدس تا به شعار " نه غزه نه لبنان " رسیدند. آن‌ها به این بسنده نکردند و به روز عاشورا رسیدند و این شد که خدا پس کله آن‌ها زد، چون با عاشورا نمی‌شود شوخی کرد. ممکن است عده‌ای از انقلاب دل خوشی نداشته باشند، اما جلوی آن‌ها هم نمی‌شود با عاشورا شوخی کرد.

باهنر با بیان این‌که «دشمن با فشار و تحریم‌ها می‌خواهد دل مردم را خالی کند» تصریح کرد: بعضی از مسوولان هم می‌خواستند القا کنند که در شعب ابی‌طالب هستیم، اما مقام معظم رهبری فرمود که ما در شعب ابی‌طالب نیستیم بلکه در خیبر و بدر هستیم. البته طبیعی است که آمریکا فشار می‌آورد و از پیشرفت ما عصبانی می‌شود، لذا این‌ها دارند فشار می‌آورند، اما حضور پرشور مردم جواب محکمی به آن‌ها خواهد داد.

وی در ادامه با معرفی حمید فرمانی به عنوان یکی از اعضای جبهه متحد اصولگرایی گفت: برای اولین بار است که در لیست تهران یکی از برادران جامعه اسلامی کارگران به میدان می‌آید و همه ما باید کمک کنیم. این بار کارگران به صورت ویژه یک کاندیدا دارند، البته آیت‌الله مهدوی و آیت‌الله یزدی هم در بیانیه‌ها و هم در صحبت‌هایشان از لیست دفاع کرده‌اند. حتی آیت‌الله مهدوی کنی به بعضی از دوستان ما که نزد ایشان رفته و از لیست گلایه کرده‌اند، گفتند ممکن است ایراداتی در لیست باشد، اما همه شما را توصیه می‌کنم که از لیست به طور تمام قد دفاع کنید.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم حمید فرمانی از اعضای جبهه متحد اصولگرایی طی سخنانی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات با توجه به فشارهای دشمن گفت: همانطور که مردم به صحنه آمده و پاسخ محکمی به دشمن داده‌اند باید یک بار دیگر صحنه‌ای از این دست را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر امنیتی بودن این دوره از انتخابات گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که حضور مردم یک پشتوانه امنیتی برای نظام است. اگر در وقایع ۸۸ قضیه فقط در شهر تهران بود ممکن است این‌بار در شهرهای دیگر بخواهد حرکاتی انجام گیرد که همه ما باید در این زمینه مواظب باشیم.

این عضو جبهه متحد اصولگرایی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان جهاد اقتصادی گفت: متاسفانه یک مقدار مسائل حاشیه‌ای به وجود آمد و باعثشد از این قضیه تقریبا مغفول باشیم، لذا امید می‌رود آن طور که شایسته است به این موضوع پرداخته شود.

فرمانی در بیان دیدگاه جامعه اسلامی کارگران در حوزه تخصصی اشتغال، صنعت و تولید گفت: پس از ۳۳ سال اولین بار است که یک نفر از جامعه کارگران در لیست اصولگرایان کاندیدا مجلس می‌شود و می‌توان گفت این موضوع تقریبا یک غفلت بوده و ان‌شاءالله سرآغاز یک حضور مستمر باشد.

وی گفت: کسانی که در ۳۰ ساله گذشته دایه‌دار حوزه کار و اشتغال بودند از این قضیه فقط برای حضورشان در مجلس استفاده کردند، اما دیدگاه و شعار ما این است که تا کار و کارآفرینی نباشد کارگر معنا پیدا نمی‌کند، لذا پرداختن به شعارهای مظلومیت کارگر سطحی است و ما باید در این نظام تقدسی را برای مقوله کار قائل شویم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش علیرضا زاکانی طی سخنانی گفت: در هر انتخاباتی تلاش برای پیروزی وجود دارد، اما در کمتر انتخاباتی به وظایف پس از پیروزی در انتخابات توجه می‌شود. برخی با وعده و وعیدهای نادرست برای جذب آراء تلاش می‌کنند و بعد از پیروزی با فرافکنی از شعارهای خودشان فرار می‌کنند، لذا همه ما باید از این مسیر پرهیز کنیم.

وی تصریح کرد: سال جهاد اقتصادی هم جهش در اقتصاد و هم این‌که ما نباید عقب‌گرد کنیم را می‌طلبد، همچنین ما باید در مقابل تحریم‌ها مصون باشیم. مسیری را جبهه متحد اصولگرایی انتخاب کرده که در صورت توفیق بتواند از ظرفیت‌های قانونی استفاده کند و با مطالبه به حق در چارچوب قوانین با جدیت مسیری را دنبال کند که جامعه یک وضعیت با ثبات اقتصادی را ببیند.

زاکانی یادآور شد: قبلا از این‌که بحران ارز و طلا اتفاق بیافتد رییس بانک مرکزی را دعوت کردیم. ایشان با اشاره به پشتوانه‌های طلا و ارز اطمینان می‌داد که ظرف یک هفته اوضاع جمع و جور می‌شود. اتفاقی که در این حوزه افتاد قابل پیشگیری بود، لذا از وظایف مجلس این است که تلاش کنند با ایجاد اشتغال و شرایط مختلف سردرگمی در جامعه نباشد.

رییس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایی با بیان این‌که «با قانون خوب می‌شود جلوی بعضی از مشکلات را گرفت» افزود: ‌در همین چند سال قانونی تصویب کردیم که براساس آن مجروحین تصادفات در بیمارستان‌ها پولی نپردازند، لذا با یک قانون و پیش‌بینی بودجه مشکلات دراین زمینه مرتفع شد.

وی تصریح کرد: قصد جبهه متحد اصولگرایی این است که در این مسیر حرکت کند که بتواند حداقل‌ها را برای ایجاد ثبات در بازار و ایجاد اشتغال و تولید داخلی فراهم کند، لذا امیدواریم به سمتی برویم که کاستی‌های موجود را از بین ببریم.

زاکانی با بیان این‌که «ما در جهت حرکت در این مسیر برای رفع کاستی‌ها هستیم» افزود: ‌ برای ما توفیقی است که برادر عزیزمان آقای فرمانی را در جمع خودمان ببینیم، زیرا وجود یک نماینده از جامعه کارگری حلاوت ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر این‌که «نگاه ما باید به این سو باشد که قدر کار و کارگر را بدانیم» گفت: ما باید ایجاد یک مجلس برنامه‌محور و مجلسی را که در آن روزمرگی نباشد دنبال کنیم.

زاکانی در پایان با اشاره به کارهای عقب مانده در کمیسیون‌های مجلس گفت: همت ما باید بر این باشد که کارهای عقب‌مانده را با جدیت دنبال کنیم و امیدواریم در این زمینه پاسخ‌گوی لطف خدا و مردم باشیم.

در اين همايش همچنين حسين ابراهيمي، پرويز سروري و ابراهيم انصاريان از ديگر اعضاي جبهه متحد اصولگرايي حضور داشتند.