مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه فتنه ۸۸ مبدا تاریخ است واگر کسی در مقاطع سرنوشت سازی مثل این پایش لغزیده باشد جایش در مجلس نیست گفت: البته باید دید چه کسانی، جه کسانی را ساکتین فتنه میخوانند.

به گزارش افکار نیوز به نقل ازمهر، حسین شریعتمداری در برنامه امشب تلویزیونی دیروز، امروز، فردا در واکاوی فتنه ۸۸ گفت: اگر چه ممکن است برخی از رفتارها در شکل گیری فتنه ۸۸ موثر بوده باشد اما اگر به برخی از نظرها و پندارها قبل از فتنه ۸۸ نگاه دقیقی داشته باشیم می توان از همان ابتدا فتنه را در پس این ماجراها دید.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ از قبل طراحی شده بود و رقابت‌های انتخاباتی فقط یک بهانه بود، گفت: وقتی که چندین جریان به ظاهر ناهمگون را در قالب یک ائتلاف ببینیم به هیچ وجه نمی توانیم به آن تابلو اعتماد کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: در ماجرای فتنه ۸۸ جریاناتی مانند بهائی‌ها، منافقین، مارکسیست‌ها، سلطنت طلب‌ها و حتی عبدالمالک ریگی نیز وارد میدان شدند و از سوی دیگر نیز از شروع فتنه رادیو بی بی سی تبدیل به تلویزیون شد و رادیو آمریکا نیز VOA راه اندازی کرد و از بیانات و موضع گیری‌های مقامات غربی و همچنین رژیم صهیونیستی نسبت به جنبش سبز و سران فتنه، این تلقی می شود که این ائتلاف برای انتخابات نبود و مخرج مشترک این ائتلاف براندازی نظام بود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه برخی از خواص نیز به دلیل اینکه نقشه راه نداشتند نتوانستند معیارها و شاخص‌های دشمن شناسی را درک کنند، گفت: نقشه راه شاخص‌هایی دارد که مهمترین این شاخص جلودار و پرچمدار شناخته شده و قابل قبول است که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ملاک و الگوی عمل ما هستند که اگر مسئولین و مردم به این الگو توجه داشتند می‌توانستند مسیر خودشان را دریابند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مردم نگاهشان به خواص نبود و نگاهشان به جلودار بود بنابراین نلغزیدند البته ممکن است برخی ها فریب خورده باشند که آن هم به خاطر جابجایی اهداف بود و سراب را آب دیدند اما وقتی که نزدیک سراب شدند متوجه اشتباه خود شده و برگشتند.

وی با اشاره به مثالهای تاریخی در طول ۳۳ سال انقلاب و تبعیت از رهبر جلودار نظام گفت: زمانی که سوریه می‌خواست به اسرائیل حمله کند امام خمینی فرمودند: راه قدس از کربلاست و همچنین برخی از آقایان اعتقاد داشتند باید در کنار طالبان با آمریکا بجنگند و در ماجرا عراق نیز صدام را به خالد ابن ولید تبدیل کردند و اعتقاد داشتند که باید در کنار آمریکا با عراق بجنگند که اگر بصیرت امام و رهبری نبود ماجراهای همچون فتنه ۸۸ اتفاق می افتاد. بنابراین مهمترین شاخص شناخت دشمن و درک زمان تبعیت از رهبر نظام است.

شریعتمداری با بیان اینکه کسانی که در فتنه ساکت بودند دو دسته هستند گفت: یک دسته کسانی بودند که می‌دانستند چه اتفاقی دارد می افتد اما سکوت کردند و یک عده هم نمی‌دانستند و یا اگر هم می‌دانستد با فتنه همراهی نکردند و بعد از توبه کردند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه ساکتین فتنه نباید در مسیر راه به عنوان راهنما قرار بگیرند گفت: راهنما باید مسیر را بشناسد بنابراین کسانی که نتوانستند فتنه‌‌ای به این بزرگی را درک کنند بینش و بصیرت ندارند و نمی توانند در کانونهای سرنوشت ساز قرار بگیرند چرا که احتمال اشتباه مجددشان وجود دارد.

وی با توجه به اینکه میزان، وضع فعلی افراد است اضافه کرد: ممکن است کسانی سابقه درخشانی داشته باشند اما باید دید الان چه می کنند و چه موضعی دارند البته باید به این توجه داشت که چه کسانی، چه کسانی را ساکت فتنه می‌دانند و دیگران که چه کسانی در جریان فتنه ساکت بودند. بنابراین بحثسر کسانی که شورای نگهبان آنان را تایید صلاحیت کرده است، نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین با اشاره به منشا اختلاف نظرها گفت: بعضی از اختلاف ها بر سر سلیقه است و برخی از اختلاف‌ها هم در تعریف اصول است که هیچ کدام از این دو مورد مسئله بدی نیست اما وقتی که در شاخص‌ها و مبانی انقلاب دچار اختلاف شویم مانند مذاکره با آمریکا، این اشتباه است.

شریعتمداری همچنین با اشاره به شاخص‌ها و معیارهای انتخاب یک نماینده خوب برای خانه ملت گفت: اول باید به سوابق کاندیداها توجه کرد ممکن است کسی سابقه خوبی داشته باشد اما ویژگی‌های منفی ای نیز در آنان دیده می‌شود. مثلا ساده زیست نیستند و در خانه های قصر مانند زندگی می کنند که این فرد به درد مجلس نمی خورد چرا که نمی توانند درد مردم را احساس کنند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: یکی دیگراز شاخصهای انتخاب یک نماینده خوب مواضع آنها در مقاطع تعیین کننده و سرنوشت ساز است و فتنه ۸۸ نیز شبیه عام الفیل در مبداء تاریخ است. اگر کسی در مقاطع سرنوشت ساز لغزیده باشد جایش در مجلس نیست.