به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان، نشست تحريم يا حضور پرشور روز سه شنبه با حضور حسين نجابت، نماينده تهران و نماينده جبهه متحد اصولگرايي و حجت الاسلام والمسلمين محمد زارع فومني دبير جبهه مردمي اصلاحات، از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران برگزار شد.
در این نشست فومنی در ادامه در جواب سؤالی در مورد اختلافات و انشقاق میان اصلاح طلبان گفت: ما وارد میدان شدیم تا خون تازه ای به جریان اصلاحات وارد کنیم، چون معتقدیم خط امامی بودن یعنی قبول خط انقلاب، نظام و رهبری.
وی با بیان این که اختلافی با گروه های دیگر اصلاح طلب که در انتخابات حضور پیدا کرده اند، نداریم، گفت: اختلافات جناح اصولگرایی خیلی بیشتر است و برای من سؤال است که اصولگرایان بر سر چه موضوعی دعوا دارند.
فومنی با اشاره به این که ۸ سال از حکومت اصولگرایان می گذرد و ثمره ای جز فقر و گرفتاری مردم نداشته است، گفت: بیشتر حرف از دستاوردهای هسته ای می زنند که ربطی به اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارد، بلکه مربوط به تلاش های یک مشت جوان غیرتمند است.
وی با طرح این پرسش که جریان انحرافی چه کسانی هستند، چه کسی آنها را به وجود آورده و سردسته آنها کیست گفت: ما با فتنه، انحراف و کسانی که برابر انقلاب، خط امام، ولی فقیه مان حضرت آیت الله خامنه ای بایستند، مخالف هستیم و معتقدیم رهبرمان مظلوم است و جناحی که ادعای دفاع از رهبری را دارد، باید بداند دفاع و تعریف بد اثر منفی دارد، پس ما در دفاع از رهبر مظلوم مان وارد عرصه شدیم.
در ادامه نجابت با بیان این که ما به عنوان مجموعه ای اصولگرا از یک گفتمان حمایت کردیم، تصریح کرد: این شهامت در اصولگرایان بود که گفتمان شان را ادامه دهند و از اشخاص عبور کنند.
این نماینده جبهه متحد اصولگرایی با بیان این که در مجموع مجلس هفتم و هشتم و دولت نهم و دهم کارنامه موفقی داشته اند، گفت: در این مدت فاصله دهک ها کم شده، ضریب جینی کاهش یافته، تولید ناخالص ملی رشد داشته، در حوزه عدالت اجتماعی گام های مهمی برداشته شده و در سطح علمی، کشور با گذشته قابل مقایسه نیست، در حالی که این جوانان باغیرت در دوران اصلاحات هم حضور داشته اند.
وی به مقایسه شاخص های پیشرفت علمی در دولت هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد پرداخت و گفت: از این دولت و مجلس به تمامی دفاع نمی کنم، بلکه نقاط قوت را می گویم، اما انتقاد هم می کنم.
مناظره روانبخش و محجوب
علیرضا محجوب - نماینده مجلس شورای اسلامی - و حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش - عضو جبهه پایداری - در دانشگاه علوم و فنون قرآن تهران، در مناظره ای، به نقد نظرات و دیدگاه های یکدیگر و بررسی مسائل سیاسی روز پرداختند.
در این مناظره، روانبخش با بیان اینکه «هرکس که لباس روحانیت به تنش داشته باشد قابل دفاع نیست»، یادآور شد: اولین بار عبارت «روحانی نما» را امام(ره) به کار بردند. برخی افراد هستند که لباس را دزدیده اند و باید لباس را از ایشان پس گرفت تا مردم فریب نخورند. امام(ره) هم در این مورد فرموده اند که خون دل های بسیاری از این روحانی نماها خورده اند. مردم این مسئله را هم در طول انقلاب و هم قبل از انقلاب متوجه شده بودند، ضمن اینکه شما اشاره کردید که اصلاح طلب نیستید اما مدام از هاشمی دفاع می کنید.
محجوب نیز پاسخ داد: شما اگر به کس دیگری هم حمله کنید، من از او دفاع خواهم کرد.
روانبخش در ادامه صحبت های خود گفت: شخص من دو دوره به آقای رفسنجانی رای داده ام اماهمان موقع هم انتقادهایی به ایشان داشتم؛ با این وجود از سال ۸۳ به بعد که مواضعش را اعلام کرد و گفت که مشروعیت ولایت فقیه الهی نیست، بلکه زمینی است؛ اشکالاتی به وجود آورد. اسناد مربوط به سخنان آقای رفسنجانی در این مورد هم وجود دارد. ما به این حرف ها نقدهای محترمانه داشتیم و حرف ما این بود که چنین اظهاراتی با مبانی اسلام مطابق نیست؛ چرا که امام(ره) هم فرموده اند ولایت فقیه استمرار ولایت انبیاست، هرچند که ولی فقیه توسط مجلس خبرگان انتخاب می شود.
این عضو جبهه پایداری با تایید این جمله محجوب که «رفسنجانی، تاریخ انقلاب است»، اظهار کرد: رفسنجانی در حال حاضر رئیس مجمع خبرگان و رئیس هیئت مؤسسان دانشگاه آزاد است و هنوز هم در برابر قانون و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ریاست دانشگاه آزاد مقاومت می کند، چرا که نمی خواهد اسنادی که در آنجا وجود دارد افشا شود. متأسفانه تفکر برخی این است که باید مدل غربی را برای توسعه در کشور اجرا کنیم در صورتی که تفکر رهبری این است که باید یک مدل ایرانی - اسلامی داشته باشیم. هاشمی پدر معنوی کارگزاران هم بود. آنها مدعی لیبرالیسم اسلامی بودند که من در جلسه ای به آنها گفتم این «شتر، گاو و پلنگ» است، چرا که محور لیبرالیسم، انسان ولی محوریت اسلام، خداوند است.
روانبخش اضافه کرد: آقای هاشمی، دولت خاتمی را تایید کرد و به تازگی هم در مصاحبه ای گفته است که من پشت آن دولت بوده ام. همین طور در سال ۸۴ بیانیه ای داد و دولت خودش و خاتمی را یکی کرد و گفت برای ادامه جریان دولت های شانزده ساله ام در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شده ام و به دنبال دموکراسی اقتصادی هستم که بعد از آن دموکراسی سیاسی خود به خود محقق خواهد شد، در حالی که رهبری فرمودند ما در حال حاضر مردم سالاری دینی داریم.
محجوب نیز در پاسخ به اظهارات روانبخش گفت: مباحثی که آقای روانبخش مطرح می کنند نیاز به شرح کشاف دارد. ایشان مباحثفلسفی را در سیاست و تاریخ وارد می کنند که البته کار راحتی است. مهم ترین مشکل آقای روانبخش این است که براساس ظنیات قضاوت می کنند که در علوم نظری قابل اتکاست. این اشخاص از نظر من مطابق نظر رهبری مورد احترام هستند. آقای روانبخش بازگشت به گذشته می کنند و هیچ کدام از مسائل شان سند ندارد.
محجوب در مورد اظهارات روانبخش در مورد لیبرالیسم نیز گفت: کسی که سکولاریسم را قبول ندارد، نمی تواند ادعای لیبرالیسم داشته باشد. در تمام طول تاریخ مجلس ما تنها دو - سه نفر نماینده از جبهه ملی داشتیم که در مجلس اول حاضر بودندو ادعای لیبرالیسم داشتند و به جز اینها کسی ادعای لیبرالیسم نکرده است. باید توجه داشته باشیم که وقتی در مورد تاریخ حرف می زنیم صحبت های ما باید مستند باشد. من قبلا هم گفته ام که همه مسئولان را، مسئولان دلسوز می دانم اما آقای روانبخش متفاوت از من فکر می کنند و همه را غیردلسوز می دانند. سوال من این است که اگر با همه به شیوه آقای روانبخش برخورد کنیم، پس چه کسی کشور را اداره کند؟ اگر ما به سمت راه خاکی برویم فرقی نمی کند در کدام راه خاکی قرار بگیریم. مهم این است که چنین جریانی ما را به مقصد نخواهد رساند. آقای هاشمی از ارزش های ماست و اگر قرار است انتقادی مطرح شود باید ریش را بزنید نه ریشه را.
مناظره مطهری و بذرپاش
اول اسفندماه نیز به همت بسیج دانشجویی دانشکده مکانیک خواجه نصیر، مناظره علی مطهری و مهرداد بذرپاش برگزار شد.
در این نشست بذرپاش خواستار بیان صریح مواضع علی مطهری شد و گفت: آقای مطهری در سال ۸۶ در جبهه متحد و در اضلاع حامیان دولت قرار گرفتند و مانیفستی که ارائه شد، را پذیرفتند یا آن موقع اشتباه کردند یا بعد احساس کردند که این عناصر صلاحیت لازم را ندارند.
وی افزود: شما نمی توانید بگویید که با همه هستم، حد و مرز در سپهر سیاسی مشخص است، این که در سال ۸۶ در لیست اصولگرایان قرار بگیرید و حمایت جدی داشته باشید و بعد در مجلس هشتم رویکرد شما متفاوت باشد یا در سال ۸۸ مواضع خاصی بگیرید، درست نیست، باید به طور صریح مشخص شود که در کدام جبهه قرار دارید.
بذرپاش ادامه داد: آیا این ها همان اصولگرایان سابق نیستند یا شما عوض شدید، شما تا قبل از آنکه جبهه متحد نام شما را در لیست خود قرار ندهد، اقدامی نمی کردید، اما پس از آن صدای ملت را ایجاد کردید که البته به عنوان یک شهروند و یک کسی که در عالم سیاست فعالیت می کند این حقوق و آزادی برای شما محفوظ است، چرا قبل از نهایی شدن لیست صدای ملت را مطرح نکردید؟
وی ادامه داد: شما حتماً مورد مناسبی برای مجلس هستید، اما آقای مطهری چرا اینقدر نظراتش تغییر کرده است، در سال ۸۵ علیه آقای هاشمی مواضع شدید گرفتید و در سال ۸۹ از ایشان به شدت دفاع می کنید که این قابل قبول نیست.
در ادامه مطهری به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در سال ۸۷ در لیست حامیان دولت قرار گرفتم که اتفاقی بود و به زور خود را تحمیل نکردیم. آقای مصلحی رئیس ستاد سالگرد شهید مطهری بود که وقتی متوجه شد که من مایلم کاندیدا شوم، ایشان مطرح کردند و در لیست متحد قرار گرفتم و خود هیچ اصراری نداشتم.
وی با بیان این که در آن زمان اصولگرایان سه ضلع جبهه پیروان امام، جبهه ایثارگران و رایحه خوش خدمت را داشتند، افزود: اگر به آقای عسگراولادی هم پیشنهاد می دادند، مرا قبول می کردند. بعدها به دلیل این که من نسبت به رد صلاحیت های گسترده در روزنامه اعتماد ملی مقاله ای نوشتم، آقای محصولی به همراه یکی دیگر به من اعتراض کردند که چرا این مطلب را نوشتید که من پاسخ دادم من این تیپی ام و اگر ناراحتید اسم مرا از لیست تان حذف کنید، بعد گفتند خوب چرا در کیهان ننوشتید، من گفتم اگر چاپ می کنند خوب بدهید کیهان، بعد با آقای احمدی نژاد مشورت کردند، آقای احمدی نژاد گفتند که اسم شان در لیست بماند.
وی همچنین گفت: صدای ملت نیز که ایجاد شد بحثآن از چند ماه قبل شروع شده بود، ولی نمی دانستیم که آن را چه وقت اعلام کنیم، وقتی جبهه پایداری به جبهه متحد نپیوست، بقیه گروه ها هم جائز دانستند که خود وارد انتخابات شوند. اگر اسم من در لیست جبهه متحد قرار می گرفت، شاید من خودم متولی صدای ملت نمی شدم.
علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان شنبه شب در مناظره با حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به حضور نیروهای انقلاب در انتخابات مجلس نهم گفت: نیروهای انقلاب باید در جهت دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی فعالیت کنند و حفظ این گفتمان بسیار لازم و ضروری است، از سوی دیگر باید توجه داشت که پیروزی جبهه انقلاب در انتخابات پیروزی شخص زاکانی یا روانبخش نیست.