شهید همت بسیار از نقد پذیری بهره می‌برد

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات خیبر و شهید همت که در حسینیه فاطمه الزهرا برگزار شد، گفت: شهید همت به تنهایی برای همه سپاه اسلام و همه ما یک الگو بود. علت این امر هم به آنچه تکلیف و رسالتش بود، عمل می‌کرد.

وی افزود: ایشان از قبل انقلاب مجاهدت‌های بسیاری انجام داده بود. این فعالیت‌ها شامل نشر کتب انقلابی منتسب به امام و یاران صدیق امام، برگزاری و برپایی نمایشگاه را شامل می‌شد. شهید همت تا پیروزی انقلاب همواره در تب و تاب بقای پرچمداری نهضت انجام وظیفه می‌کرد.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان در صحنه خطر پیشتاز بود و در هر جایی که برای نظام اسلامی خطری ایجاد می‌شد، در آنجا حضوری اثرگذار پیدا می‌کرد.

وی درباره حضور شهید همت در غائله پاوه و تاثیر وی اظهار کرد: همه مردم به فداکاری و مجاهدت شهید همت و کمک‌های او به شهید کاظمی گواهی می‌دهند که شهید همت با تمام وجود خود در خدمت مردم آن نقطه، حضور موثری داشت.

فضلی عنوان کرد: شهید همت به کمک حاج احمد متوسلیان که در آن موقع فرمانده سپاه مریوان بود، عرصه پاوه و مریوان را برای ضد انقلاب تنگ کردند. شهید بروجردی، شهید همت، حاج احمد متوسلیان و اصحاب و یارانشان با الگوی به کارگیری نیرو‌های مردمی مانند پیشمرگه‌های مسلمان، با ضد انقلاب مقابله کردند.

وی افزود: در عملیات بیت المقدس که نماد آن فتح خرمشهر بود، شهید همت به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید شهبازی یکی از دشوارترین محور‌های عملیات را عهده دار شدند. پس از شهادت شهید شهبازی بار مسئولیت شهید همت بیشتر شده و نه تنها به عنوان رئیس ستاد بلکه به عنوان جانشین لشکر هم نقش مهمی داشت.

فضلی تاکید کرد: همه اقدامات شهید همت برای ما درس بود و از نزدیک محضر ایشان را درک کردیم. شهید همت فرمانده‌ای به تمام معنا دارای ویژگی‌های اخلاق، تواضع، سعه صدر و نقد پذیری بود.

وی ادامه داد: شهید همت بسیار از نقد پذیری بهره می‌برد و به این کار برای شکوفایی بیشتر اعتقاد داشت و به فرماندهان زیردست خود اجازه طرح نظراتشان را می‌داد. او معتقد بود هر کسی که ماموریتی را می‌پذیرد باید آن را به خوبی استنتاج کرده و به خوبی توان آن را داشته باشد و پس از اطمینان یافتن از این موارد ماموریتی را به شخصی واگذار می‌کرد.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) گفت: شهید همت به طور کامل به دستورات امام عمل می‌کرد و همواره خود را خادم رزمندگان می‌دانست.