به گزارش افکارنیوز، عبدالله کعبی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با فارس، با اشاره به خودداری وزارت نفت از تحویل ۵۰۰هزار بشکه نفت به یونان گفت: ایران از اقتدار ویژهای برخوردار است و این اروپا و یونان است که به جمهوری اسلامی نیاز دارد.

وی در این زمینه افزود: جمهوری اسلامی ایران آنقدر توان دارد که نیازهای خود را در داخل تأمین کند و اگر صادرات نفت به برخی از کشورهای اروپایی قطع می‌شود، ایران مشکلی برای صادرات همان نفت‌ها به مشتریان دیگر ندارد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر ایران به دنبال تبدیل نفت خام به فرآورده‌های نفتی و صادرات این فرآورده‌ها به جای صادرات نفت است چراکه صادرات فرآورده‌ها سود چند برابری برای کشورمان دارد از این رو ایران با تجهیز و گسترش پالایشگاه‌ها در صدد تولید فرآورده‌های نفتی متنوع است.

کعبی اضافه کرد: سیاست راهبردی ایران تأمین منافع ملی است و وزارت نفت کشورمان نیز در این راستا و در جهت تأمین منافع ملی اقداماتی را در جهت مقابله با اقدام خصمانه اروپایی‌ها در رابطه با تحریم صنعت نفت ایران انجام داده است.

وی در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: تا زمانی که اروپایی‌ها رسماً از دولت و ملت ایران بابت مصوبه تحریم نفت کشورمان عذرخواهی نکنند، باید منتظر اقدامات جدی‌تر و البته جدیدتر ایران در قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا نیز باشند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه ایران توان این را دارد که از همه ظرفیتها در مقابله با تهدیدات استفاده کند، گفت: عدم تحویل ۵۰۰هزار بشکه نفت به یونان هشدار روشن ایران به این کشور بود تا خود را از دامن اروپا و کشورهای متخاصم دور کند.