داريوش قنبري در گفتوگو با خبرگزاري دانشجو با اشاره به اينكه ليستي از سوي اصلاح طلبان ارائه نشده كه خاتمي از آن حمايت كند، گفت: خاتمي همواره مواضع خود را درباره انتخابات مطرح و عنوان كرده است كه اصلاح طلبان انتخابات را تحريم نميكنند.

وی با اشاره به اینکه علت عدم اظهارنظر خاتمی در مورد انتخابات را نمی‌دانم، خاطرنشان کرد: البته خاتمی تریبونی در اختیار ندارد تا مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کند.

خاتمی به هیچ وجه انتخابات را تحریم نکرده است

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه سخنان خاتمی در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود، افزود: باید محدودیت‌های رسانه‌ای برطرف شود تا خاتمی بتواند اظهارات خود را به راحتی بیان کند.

قنبری با تاکید بر اینکه خاتمی به هیچ‌وجه انتخابات را تحریم نکرده است، ادامه داد: خاتمی همواره انتخابات را فرصتی برای نظام و اصلاح طلبان می‌داند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لیست حزب مردم‌سالاری و کارگری اصلاح طلب به شمار نمی‌آید، گفت: بسیاری از اصلاح طلبان لیست ارائه نداده‌اند؛ چرا که دولت احمدی نژاد محدودیت‌های بسیاری برای فعالیت‌های آنها ایجاد کرده است.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس ادامه داد: هر چند حزب مردم سالاری و خانه کارگر تشکیلاتی اصلاح طلب هستند، اما در لیست هیچ‌ یک از اینها افراد شاخص اصلاح طلب وجود ندارد.

از هویت جبهه مردمی اصلاحات اطلاعی ندارم

قنبری در خصوص جبهه مردمی اصلاحات نیز افزود: از این جبهه هیچ اطلاعی ندارم و نمی‌دانم که آیا واقعاً هویت این جبهه اصلاح طلبی است یا نه.

وی ادامه داد: مردم نیز از این تشکل به عنوان اصلاح طلب اطلاعی ندارند، بنابراین در مرحله اول باید هویت این تشکل برای مردم تایید شود و پس از آن به موضع‌گیری در خصوص آن بپردازیم.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس در ادامه به شروط خاتمی در خصوص فعالیت تشکل‌های سیاسی اشاره کرد و با بیان اینکه شروط خاتمی در خصوص انتخابات محقق نشد، افزود: تشکل‌ها و مطبوعات اصلاح طلب نمی‌توانند آزادانه فعالیت کنند؛ این در حالی است که خود خاتمی معتقد است که احزاب باید آزادانه فعالیت کنند.

قنبری افزود: با وجود محدودیت‌های اعلام شده و عدم حضور وسیع اصلاح طلبان در عرصه انتخابات، خاتمی به هیچ وجه انتخابات را تحریم نکرده است.

برخی از افراد لیست مردم سالاری از اطلاق عنوان «اصلاح طلبی» ابا دارند

وی با تاکید بر اینکه حزب مردم سالاری و کارگری جزو احزاب قوی اصلاح طلب به شمار نمی‌آیند، بیان داشت: در لیست حزب مردم سالاری افرادی وجود دارند که اصلاح طلب نیستند؛ به عبارتی شاید بسیاری از افراد از اینکه به آنها عنوان اصلاح طلبی داده شود، ابا دارند.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس گفت: این انتقاد به کواکبیان وارد است که تنها تلاش کرده لیست خود را پر کند، بنابراین قبول ندارم که تمامی اعضای لیست مردم سالاری اصلاح طلب باشند، بلکه این لیست ترکیبی از اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل است.

قنبری ادامه داد: لیست ارائه شده از سوی حزب مردم سالاری نمی‌تواند فضای رقابتی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه به غیر از کلان‌شهرها فضای کاملاً رقابتی حاکم است، خاطرنشان کرد: لیست منتقدان دولت نیز به ایجاد فضای رقابتی در تهران کمک می‌کند.

مشارکت بالای ۶۰ درصدی را در انتخابات شاهد خواهیم بود

سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس تاكيد كرد: پيش بيني من اين است كه مشاركت در شهرستانها بالاي ۶۰ درصد باشد.