آقای روحانی در زمان وقوع سیل کجا بودید؟/  به جای حاشیه سازی، کار کنید

گروه سیاسی- سیل اخیر در کشور و کار جهادی که سپاه در گلستان و دیگر شهرهای سیل زده انجام داد گویا به مذاق دولتی هایی که وظیفه مدیریت این بحران را به عهده داشتند خوش نیامده است تا جایی که حسن روحانی که در روزهای ابتدایی سیل بر اساس برخی خبرها در قشم به سر می برد در شورای هماهنگی مدیریت بحران در خوزستان گفت: شکستن این جاده‌ها و ریل راه‌آهن هیچ فایده و تاثیری نداشته است. فقط آب را از این ور برده به آن ور، از آق قلا برده به گمیشان، فرقی نکرده است.

به گزارش افکارنیوز؛ روحانی در این جلسه خاطر نشان می کند که وقتی در آق قلا با هلی کوپتر و هواپیما رفتم فهمیدم جاده ها را شکافته اند که تاثیری نداشته است.

این سخنان در حالی از سویرئیس جمهور بیان شد که سپاه پاسداران در اقدامی جهادی و در جهت کمک به سیل زدگان گلستان جاده و ریلی را شکافتند تا آب از این منطقه خارج شود.

عباس گودرزی نماینده مجلس در واکنش به حاشیه سازی های اخیر  رئیس جمهوری در رابطه با سیل استان گلستان گفت: رئیس جمهور می بایست که از زحمات نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسدارن در جهت گام برداشتن برای حل مشکلات مردم سیل زده استان گلستان تقدیر ویژه ای را به عمل می آورد.

وی افزود: درشرایطی که مردم به وحدت و همدلی مسئولان در مدیریت بحران سیلاب نیازمند هستند؛رئیس جمهورنباید با ایجاد حاشیه سازی اقدامات ارزشمند سپاه، ارتش و نیروهای مردمی را مخدوش کند.

نماینده مردم بروجرد به اقدامات سپاه پاسداران در جهت خدمات به ملت و کشوراشاره و تصریح کرد: همگان می دانند که سپاه  یک نیروی آماده به خدمت در تمام عرصه های مورد نیاز به مردم است و از همه مهم تر در تمام سختی ها در کنار ملت قرار گرفته است.

گودرزی در ادامه همین مبحث افزود: رئیس جمهور با ایرادی که به اقدامات سپاه در کنترل سیلاب گرفته است من را یاد کسانی انداخته است که به دوراز میدان جنگ تحمیلی مشغول به برنامه های خود بودند و پس از پایان جنگ چنین تحلیل کردند که جوانان ما به دور از تدبیر روی مین ها می رفتند در حالی که در شرایط آتش و خون و نبود امکانات جوانان این کشوربا نثار جان خود از خاک و دین و ناموس این ملت دفاع کردند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکید کرد: در حال حاضرمتاسفانه کسانی که در تعطیلات نوروزی بی اطلاع از عمق میدان و سختی سیلاب بوده اند؛ اکنون به جای تقدیر و تحسین عملکرد سپاه این خدمات را تقبیح می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: فرماندهان میدان در نگاه انقلابی و جهادی اولین نفر در میدان هستند و تاکید می کنم؛بهتر است به جای فرافکنی و حاشیه سازی همه با هم به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.

وی ضمن تشکراز مدیران و مسئولان اجرایی در سطوح مختلف دستگاه های دولتی در جهت امداد رسانی در این سیلاب اشاره و تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که از مدیران و مسئولان در سطوح مختلف دستاگاه های اجرایی که ازهمان ساعات اولیه وقوع سیل در کنار مردم بوده اند تقدیر و تشکر کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در شرایط کنونی لازم است به دور از حاشیه سازی ها و ایجاد هرگونه اختلاف دست در دست یکدیگر به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم.

همچنین حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به انتقاد رئیس جمهور از شکافتن جاده و راه آهن در آق قلا، گفت: انتظار این بود که آقای روحانی از اقدامات فداکارانه سپاه در مناطق سیل زده و کمک‌های ایثارگرانه آنان به مردم آسیب دیده و رنج کشیده این مناطق به طور ویژه قدردانی کنند. کاش آقای روحانی بلافاصله بعد از انتشار خبر سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران از سفر ظاهرا تفریحی خود در جزیره قشم چشم پوشی می‌کردند و برای همدردی با مردم مصیبت دیده عازم استان های سیل زده می‌شدند که متاسفانه چنین نکردند.

مدیر مسئول کیهان خاطرنشان کرد: ممکن است بفرمایند که برای گذران تعطیلات به قشم نرفته بودند که سخنی نیست اما باید پرسید در جزیره قشم چه کار مهمی داشتند که انجام آن از رسیدگی به امور فاجعه دیدگان اهمیت بیشتری داشته است؟ اگر حضور ایشان در جزیره قشم برای انجام برخی از امور جاری کشور و مثلا امور عمرانی بوده است چرا هیچ خبری از آن منتشر نشده است تا غیبت ایشان در مناطق سیل زده سوال انگیز نباشد مخصوصا آن که خبر افتتاح فلان پروژه خیلی معمولی و کم اهمیت نیز از سوی دولت با آب و تاب به رسانه ها منتقل می‌شود ولی از اینگونه خبرها در رسانه‌ها خبری نبود.

وی در ادامه اظهار داشت: آقای رئیس جمهور می‌فرمایند "طبق گزارش‌ها، شکستن جاده‌ها هیچ تاثیری نداشته است" و توضیح نمی‌دهند که طبق کدام گزارش‌ها‌؟ و چه کسانی این گزارش ها را به جناب ایشان داده‌اند؟ البته ایشان اشاره می‌کنند که از نزدیک هم صحنه را دیده‌اند که این نگاه نیز نمی‌تواند نظر جناب رئیس جمهور را تائید کند چرا که هنگام شکافتن جاده و راه آهن همه مقامات مسئول در صحنه حاضر بوده و با همکاری و همیاری یکدیگر و ملاحظات کارشناسی و فنی در این خصوص چاره جوئی کرده بودند و این تصمیم از سوی شورای تامین استان گلستان و با حضور وزیر کشور, معاون عمرانی استاندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی اتخاذ شده و طی یک نامه رسمی از جانب جناب چراغعلی دبیر شورای تامین استان به سردار معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ابلاغ شده و انجام آن را از ایشان خواسته شده بود.

شریعتمداری در پایان تصریح کرد: کاش آقای رئیس جمهور به اظهارات مردم آسیب دیده که در گفت‌و‌گو با خبرنگاران مطرح شده و از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود, نیم نگاهی می‌انداختند و قدردانی آنان از سپاه، بسیج، هلال احمر، اورژانس، نیروهای جهادی و مراکز دولتی حاضر در صحنه را ملاحظه می‌کردند و به جای انتقاد سوال برانگیزشان که بلافاصله با استقبال رسانه‌های بیگانه روبرو شد، به سپاه و همه نیروهای حاضر در صحنه یک خسته نباشید می‌گفتند, ولو یک خسته نباشید خشک وخالی.