به گزارش افکارنیوز، آیتالله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با فارس، با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ۱۲ اسفند گفت: ما به سبب بصیرت، هوشمندی، روحیه انقلابی و استکبارستیزی ملت بزرگ ایران خدا را شکر میکنیم.

وی افزود: ملت ایران با رأیی که به صورت گسترده در ۱۲ اسفند به صندوق‌ها ریختند بر صهیونیسم و آمریکا پیروز شدند و سیلی محکمی به استکبار زدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به پیام‌های انتخابات گفت: اولین پیام انتخابات مجلس نهم قدرت فزاینده بسیج الهی مردم در همراهی با نظام اسلامی بود که معمولا آمریکا و استکبار از این قدرت واهمه زیادی دارند.

وی با بیان اینکه مردم هرگاه احساس کنند نظام به آنها نیاز دارد، در صحنه حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: ‌ مردمی که ۹ دی و ۲۲ بهمن را آفریدند در ۱۲ اسفند نیز با حضور بسیار چشمگیر خود در انتخابات شگفتی رسانه‌های بین‌المللی را برانگیختند و به همه پیام دادند که خودشان سازنده قدرت در ایران هستند.

*انقلاب اسلامی در نسل‌های جوان زنده و پویاست

آیت‌الله کعبی افزود: مشارکت بالای مردم در این انتخابات و پس از فتنه ۸۸ نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در نسل‌های جوان زنده و پویاست و مردم از عمق جان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی به پیام دوم انتخابات ۱۲ اسفند اشاره کرد و گفت: اقتدار ملت و استحکام نظام و رهبری در این انتخابات افزایش یافت و باید تاکید کرد که حضور مردم در نوع واکنش‌های بین‌المللی نسبت به ایران نیز تاثیر گذاشته است.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه دشمنان ایران برخی معادلات خود را موکول به پس از ۱۲ اسفند کرده بودند، گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع پاسخ آنها به تحریم خرید نفت ایران توسط اروپا نیز محسوب می‌شود و ملت ایران آمریکا، صهیونیست‌ها و اروپا را با حضور خود تحقیر کردند.

*۱۲ اسفند نشان داد که دموکراسی در ایران مثل کشورهای غربی، دموکراسی یک درصدی نیست

این عضو مجلس خبرگان رهبری سومین پیام انتخابات ۱۲ ا سفند را ابراز مردم سالاری دینی در ایران عنوان کرد و گفت: این انتخابات نشان داد که دموکراسی در ایران واقعی است و تشریفاتی و یا مثل غربی‌ها که دموکراسی یک درصدی دارند، نیست.

وی تصریح کرد: ‌ در ایران اسلامی، ‌این رای مردم است که قدرت را می‌سازد.

آیت‌الله کعبی همچنین به گرایش مردم و گفتمان کاندیداهای پیروز اشاره کرد و گفت: مردم در انتخابات ۱۲ اسفند به گفتمان اسلام‌گرایی و اصولگرایی رای دادند و این انتخاب این پیام را با خود داشت که مجلس آینده یک مجلس اصولگرا و انقلابی خواهد بود.

*مردم با رأی خود وحدت مطلوب را ایجاد کردند

وی افزود: نتایج آرای مردم این پیام را نیز برای تشکل‌ها و مجموعه‌های اصولگرا داشت که اگر با اتحاد بیشتری عمل می‌کردند نتیجه بیشتری می‌گرفتند اما در عین حال مردم با رأی خود وحدت مطلوب را ایجاد کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: پیام انتخابات ۱۲ اسفند پیام اتحاد، معنویت و رویگردانی از کسانی است که هزینه‌های سرسام‌آور انتخاباتی داشتند و شعارهای انحرافی می‌دادند.

وی تصریح کرد: در این انتخابات؛ امام، شهدا، رهبری و روحیه اسلامگرایی ملت بودند که رای آوردند و در واقع انتخابات ۱۲ اسفند نشان داد که نظام جمهوری اسلامی ایران از مشروعیت بالایی برخوردار است.