رای خاتمی جبران گذشته نباشدبی ارزش است

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس مهدی محمدی در گفت وگویی درباره تحلیل علت حضور خاتمی در انتخابات مجلس نهم گفت: اجمالا می توان گفت دو عامل جدی در این امر دخیل بوده است. اول اینکه مشاهده حضور گسترده مردم در انتخابات -که البته خاتمی قبل از انتخابات هم آن را پیش بینی کرده بود- باعث شد، هزینه عدم مشارکت خیلی بالا برود و لذا خاتمی تصمیم به رای دادن گرفت و دوم اینکه خاتمی حس می کرد اگر در این انتخابات شرکت نکند برچسب تحریم برای همیشه روی پیشانی او خواهد ماند و تمامی فرصت های سیاسی در آینده نه فقط از او بلکه از تمام جبهه اصلاحات سلب می شود.
محمدی سپس گفت: اگر بخواهیم خیلی خوش بین باشیم اینطور می شود گفت که خاتمی تلاش می کند اصلاحات را از فتنه سبز تفکیک کند ولی این اقدام را بسیار کند و با انجام رفتارهایی تردید آمیز و در مواردی غیر صادقانه انجام می دهد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که این رفتار خاتمی چقدر صادقانه بوده گفت: اساسی ترین مسئله اکنون این است که ببینیم رای دادن خاتمی گام اول از یک سلسله گام های مثبت و اصلاح کننده خیانت های گذشته وی خواهد بود یا نه. اگر این رای نقطه آغاز یک روند باشد که نتیجه آن مرزبندی قاطع خاتمی با فتنه و تلاش برای جبران گذشته خود از ۱۳۷۶ به این سو باشد -که البته کار بسیار سختی است و از جمله در گرو قطع ارتباطات خارجی اوست- می توان گفت این رای با ارزش است اما اگر بنا باشد بعد از این هم خاتمی همان مواضع گذشته را تکرار کند این رای هیچ ارزشی ندارد و تاثیر رای دادن و ندادن خاتمی بر سرنوشت اصلاحات دوم خردادی یکی است.