جهانگیری اساسنامه صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته را ابلاغ کرد

 

 «اسحاق جهانگیری» امروز شنبه اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته را پس از تایید شورای نگهبان ابلاغ کرد.

اخبار سیاسی- هیات وزیران در جلسات ۳۰ آبان ۱۳۹۷ و ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ به پیشنهاد مشترک سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد بند (۲) ماده (۶۹) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته را تصویب کرد.

برهمین اساس، خدمات کارشناسی و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی در بخش خصوصی و تعاونی به صورت اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم، بیمه‌های تخصصی از طریق شرکت‌ها و مؤسسات بیمه‌ای مربوط، کمک‌های بلاعوض، پرداخت یارانه سود تسهیلات از مجمله موضوعات فعالیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته است.

همچنین، این صندوق در زمینه‌های تخصصی خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته و خدمات مربوط به آنها، خدمات مهندسی و طراحی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، نمونه‌سازی (آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی و صنعتی) و تولید نیمه صنعتی، صنعتی و انبوه ضمانت نامه صادر می‌کند.