به گزارش افکار نیوز به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه: علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی وارد مینسک پایتخت بلاروس شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر رسمی دو روزه به بلاروس با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

توسعه مناسبات دوجانبه، تقویت همکاری‌های دو کشور در سطوح مختلف و رایزنی پیرامون تحولات منطقه‌ای و بین المللی در دستور مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات بلاروس قرار دارد.

صالحی در بدو ورود به فرودگاه می‌نسک در مصاحبه با خبرنگاران گفت: روابط رسمی دو کشور ایران و بلاروس به ۲۰ سال گذشته پس از استقلال این کشور باز می‌گردد و جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال بلاروس را به رسمیت شناخت و مناسبات دو کشور پس از آن همواره رو به گسترش و تعمیق بوده است.

وی افزود: در اولین سفر خود به بلاروس ضمن مرور روابط دوجانبه در مذاکره با مقامات این کشور با توجه به اینکه شاهد تحولات فراوانی در عرصه بین المللی هستیم، بر ضرورت رایزنی‌ها در این خصوص تأکید خواهد شد.

صالحی اضافه کرد: چند ماه پیش در نیویورک با وزیر امور خارجه بلاروس دیدار داشتیم و در این سفر رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در بهمن ماه گذشته اشاره کرد و با توجه به تأکید ویژه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط ایران و بلاروس، ابراز امیدواری کرد این مناسبات و همکاری‌ها بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد و رفت و آمد مسئولان دو کشور زمینه را برای این امر فراهم سازد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اظهار داشت که حامل پیام رئیس جمهور اسلامی ایران برای لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس است.

صالحی همکاری در حوزه‌های بهداشتی، علمی، آموزشی و کشاورزی را از دیگر زمینه‌های توسعه روابط دو کشور توصیف کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۱ شاهد تحولات فراوانی در صحنههای بین المللی بودیم، لازم است کشورهای همسو و همفکر با رایزنی و رصد تحولات مواضع یکسانی را اتخاذ کنند.